Bengt Who Skrevet 19. juli 2022 Del Skrevet 19. juli 2022 Simen1 skrev (20 timer siden): Gjennomsnittlig alder på biler som vrakpantes i Oslo er 16,1 år. I Troms og Finnmark er den 20,8 år. 4,7 år forskjell i gjennomsnitt. Kilde SSB tabell 05522. Og mye av grunnen er at biler kjøpes nye i Oslo og brukt i Finnmark. Gjennomsnittlig årlig kjørelengde er også vesentlig kortere i Finnmark. Og langs kysten i Finnmark er det naturlig salting store deler av vinteren. Den lave temperaturen gjør sitt for å roe ned prosessen, mens mange oppvarmede garasjer og parkeringshus lengre sør sørger for å aksellerere prosessen. 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 19. juli 2022 Del Skrevet 19. juli 2022 Salvesen. skrev (19 timer siden): Savner å gjenkjenne biler fra områder må jeg si, så jeg er for normale bilskilt. Ble en hobby etter noen år på sentralen til Viking redning. Ja, husker vi satt i baksetet på bilferie og så etter biler fra vår egen hjemby. Jeg dro fra Vestfold til Oslo og kjøpte en bruktbil som hadde Lakselv-skilter utstedt i Bergen. Det var mye ZZ ute og kjørte langt sør i landet en stund. Populært. Jeg vil helst ha bilskilt fra mitt eget bosted 🙂 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juli 2022 Del Skrevet 19. juli 2022 1Dr.E skrev (3 minutter siden): Ja, husker vi satt i baksetet på bilferie og så etter biler fra vår egen hjemby. Jeg dro fra Vestfold til Oslo og kjøpte en bruktbil som hadde Lakselv-skilter utstedt i Bergen. Det var mye ZZ ute og kjørte langt sør i landet en stund. Populært. Jeg vil helst ha bilskilt fra mitt eget bosted 🙂 Ja skiltene fra min hjemby stiger såvidt på grunn av alle elbilene skulle gjerne hatt det samme selv, men gidder ikke stresse med det for å få omgjort fra EX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå