Gå til innhold

Komplett.no, overprising, brukt og lureri !

Anbefalte innlegg

Er Aashima et noname produkt? Det leveres under sitt eget navn med egen hjemmeside osv... Og at prisen gikk ned, kan dette ha noe med at 300w psu fra samme fabrikant har blitt faset ut? Og hvorfor i all VERDEN peser man om jallaprodukter? Jeg ser liksom ingen vits overhodet å kjøpe "billigprodukter" bare fordi man senere skal skrive dritt?

Kostet 900P over 4000 kroner for et par måneder siden? Husker kameraten min handlet en slik for over 2 år siden til rundt 3500,- fra komplett.no som er webbutikken og ikke en av komplett data butikkene man finner i landet, noe selvfølgelig det er skrekkelig lett å ta feil av. Jaggu tror jeg ikke PSdata og alle de andre også driver på med lureri, for jeg har sett MANGE varer der som plutselig har blitt billigere.

Må si jeg blir litt lattermild når jeg får lese at komplett.no (webshop'en) påståeligvis selger brukt utstyr som nytt hele tiden. For det er slik det blir fremstilt av noen personer.

Det er fint vi har en slik detektiv som virkelig har PEILING på grafiske datamaskiner og passer på oss småttiser som akkurat har begynt med edb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å høre at det ikke er bare jeg som har hatt gode erfaringer med komplett.no

Tiden det tar fra man bestiller noe til man får det har såvidt jeg kan huske vært akseptabel, pluss at jeg har fått det jeg skal ha.

Sammenlignet priser på kontrollerkortet jeg bestilte idag (fra komplett ja) og da var faktisk komplett sin billigest.

Og det å gå til angrep på komplett og (var det multicom?) for at dem tar mer enn 5% av det dem betaler for det? det må jo kunne sies å være bare logisk!

Hvis jeg hadde noe som var verdt ti kroner som jeg ikke ville ha, og noen var villige til å gi 1000 kroner for det, så er det jo klart jeg ikke hadde nekta på det.

Mulig at det ikke er sunn konkurranse/moralsk riktig at butikker blir enige om å ta langt mer enn det produktene koster, men nå er det jo deres ting, og dem bestemmer jo hvor mye de vil selge tingene sine for, hvis dem i det hele tatt vil selge dem.

Sånn oppførsel gir dem jo igrunn bare ett dårlig rykte og åpner for at andre leverandører kan selge billigere.

og som noen sa tidligere i denne tråden (hvertfall noe lignende ) er jo at hvis man ikke kan sjekke prisene selv når flere selger noe, så får man bare ta støyten som den kommer, butikken er jo ikke ansvarlig for om kjøperen er dum, dem tjener jo bare på det, og å tjene penger er jo grunnen til at dem driver butikk.

Lenke til kommentar

TomasK du småttisen :smile: Pussig det der fenomenet med att har man handlet hos en webbutikk så har er man blitt "adoptert" av butikken og forsvarer den i tykt og tynt uansett hvor mye det blir "bevist" att butikken driver med "litt" snuskeri.

ja man skulle tro att enkelte personer har så stort kontaktbehov att de nesten "suger pupp" når de går til SIN butikk, ja enkelte småttiser smatte så mye att jeg nesten tror jeg må få min mor til og adoptere dem :smile: ja så de sleppe og ta alt ut på komplett sugeri :razz:

håper noen føler seg truffet.

Hilsen ironiens mester

(ps ikke vont ment men heller litt spøkefull)

Desuten sa jeg ikke ett par mnd men noen mnd (litt forskjell det)

(Desuten kostet hansol 900p 4200 i fjor vår på butikken (ikke webbshoppen) i tønnsberg (min kamerat kjøpte sin der da) og butikkene rundt om i landet kjører ca like priser,og samtidig kostet den 4000 kr i webbutikken (komlpett.no) så den der kameraten din må ha kjøpt en B-vare eller kanskje en brukt som ble solgt som ny :smile:

Ja for får 2 år siden kostet nemlig hansol 900p 4200,- kr på webben , ja det vet jeg fordi en annen kamerat av meg kjøpte en slik en får 2 år siden fra komplett.no

Desuten selges aaashima som nomane på webbshoppene

(har noe med produkjonsfasen/distribusjonfasen/lisens og gjøre) og vis du ser på rambrikkene som ikke er orginale så står det som regel ett navn der uansett, så på en måte er de vel orginale de også :smile: men de selges som "uorginale"

De fleste nomane "merker" har hjemmesider.

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-14 01:59 ]

Lenke til kommentar

Hmmm....har handlet alt mitt datautstyr hos komplett jeg, ikke hatt noe problemer der (selvfølgelig). Lageret på chipsetviften min gikk føyka en gang, ringte komplett (10 min ventetid, var sikkert heldig der), og fikk tilsendt ny vifte i posten 3 dager etter. Bare positivt for meg altså.

Men....jeg er sikker på at uansett hvilken webshop du drar til, om det er psdata, flexidata, multicom osv, vil det alltid være noen som har opplevd dårlig service...ikke kom og si noe annet. Man kan aldri gardere seg 100%. Jobber selv i butikk (ikke komplett), og kundene hos oss har delte meninger. Noen synes vi er BEST, andre synes vi SUGER...no doubt. Det har seg slik at alle kunder ikke er like lett å tilfredsstille. Butikken har noen lover og regler å følge, og det er ikke alltid det kommer kunden tilgode, dessverre. Man kan ikke tilfredsstille kunden for enhver pris, i noen tilfeller har jo faktisk kunden feil (kunden har jo alltid rett jaddajadda). Sier ikke at det er det som har skjedd i disse tilfellene, men feil forekommer hos alle, synes det viktigste er om butikken gir hjelp innenfor rimelighetens grenser. Skjønner at de ikke vil ta imot diverse som deler som er modda til døde osv uten videre. De vil sikkert tjene penger de også, selvfølgelig innenfor norsk lov da. :wink:

Lenke til kommentar

i-am, du gamle gubbe. Det har lite med det faktum at jeg har hadlet der å gjøre gitt. Du bør nok ikke ta slike konklusjoner på den måten, det gjør det hele ENDA mer teit. Jeg kjenner nok systemet LITT bedre enn det du gjør, så sånn er det med den saken. Og jeg er nok ikke noen fjortiss uten erfaring innen databransjen.

Noen mnd, par mnd, forskjellen er liten. Jeg vet veldig godt forskjell på B-vare og nyvare, så den er grei. At du ble lurt har vel noe mer med deg selv enn noen andre å gjøre. Aashima er et merke som alle andre, noen velger å kalle det noname. Du kan visst ikke forskjell på standard og orginal ram heller, men dette lærer du deg når du snuser litt utenfor gamlehjemmet. Noname er forresten ofte et produkt laget av kjente produsenter, dog med billigere deler. Produsenten ønsker ikke sine høykvalitetsprodukter sammenlignet med de billigere produktene, ergo "noname" produkter (med "navn"). På den måten dekker man to markeder: de med høy kvalitet (og høy pris), samt de for budsjettmarkedet (med lav pris). Samme gjelder for så og si alt av varer om det så skulle være dekk til biler også.

Må bare komme med en kommentar til The Jackal sitt innlegg: Fornuftig og godt skrevet og totalt enig! Grunn: Vi er i samme bransje. :smile: Jeg jobber selv for tiden i en butikk og opplever det samme. Selv har jeg mye blandet erfaring med forskjellige butikker, både data og andre, keyelemet her er: din egen oppførsel. Et smil hjelper så utrolig mye mer på serviceinstillingen til han bak disken enn surmunn. Ofte er det ikke så enkelt som å "ansette masse folk" til å gjøre ditt og datt. Ofte så gjør personer feil, akkurat som alle andre. En skjelden gang finner man også en idiot bak disken også.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 02:27, A_B_C_D_E_F skrev:

Har hardware.no eiendeler i Komplett eller ?

Virker jo saann naar hardware.no har valgt aa _IKKE_ skrive om den storste datahardware svindel saken paa lenge.

Dette gjelder jo tross alt hardware komponeneter.

"datahardware svindel".. Dummeste jeg har hørt på lenge!

Jeg kan aldri tro at komplett gjorde dette med overlegg, da hadde de ikke solgt en disk full av data! Her var det nok snakk om en real tabbe fra en av de ansatte ved butikken, og ikkeno svindel!

[ Denne Melding var redigert av: TapZ på 2002-03-16 01:07 ]

Lenke til kommentar

Nåå ja noe snuskeri er det vel i alle bransjer.

Om det heter Per`s Papir- fabrikk eller Ola`s Fin gammel årgang. Har kjøpt hos Komplett og må si jeg er fornøyd med de produktene de leverer. Men derimot er det lurt å ta en prisundersøkelse over hele landet hvis du skal kjøpe noe uansett hva det måtte være av data utstyr. Skal ikke på noen måte henge ut Komplett A/S, men Nordata i Harstad leverer IBM 7200

hardisker til nesten samme pris. Det er kanskje snakk om 50 lappen mer.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 02:27, A_B_C_D_E_F skrev:

Har hardware.no eiendeler i Komplett eller ?

Virker jo saann naar hardware.no har valgt aa _IKKE_ skrive om den storste datahardware svindel saken paa lenge.

Dette gjelder jo tross alt hardware komponeneter.

den der var så stygg at den skal ikke få stå ubesvart...

hardware har vel for fa*n ikke noe med komplett å gjøre? hardware trenger ikke å komme med sladder, for å selge sine blader, aviser mm osv osv. computerworld gjør.

hardware.no kommer med nyheter! om en eller annen ansatt i en butikk gjør en liten feil, så er det ikke dermed sagt at hele firmaet er pill råttent!!!

"største datahardware svindelen på lenge"

og når var forrige? og hva slags svindel var det?

face the facts! det vil alltid være sleipe selgere der ute, og det vil alltid være folk som ikke vet hva de skal ha for noe. og når ikke selgeren klarer å kommunisere skikkelig med kunden, så ender det ofte med at kunden føler seg lurt.

men, det å klare å selge en hd to ganger... det er bra gjort. men de fleste av oss innpå dette forumet har åpnet en antistatisk pose før? ikke sant? vi vet hva vi skal se etter. enig?

komplett er en skikkelig butikk. oppfør dere høflig og hyggelig. firm, frank and friendly!!!

Lenke til kommentar

Jeg har mange positive erfaringer med Komplett, men synes ventetiden for support/retur er lang. Det tar i mitt tilfelle 8 virkedager (altså hverdager) fra de MOTTOK varen, til de i det hele tatt SER PÅ varen jeg har returnert...

Men som hos så mange andre: Hvis du skal KJØPE en vare, har du den på Posten to dager etterpå...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 13:32, copycatz skrev:

Jeg reagerer på at de av dere som ikke har hatt reklamasjoner står frem og roser servicen. Selfølgelig får dere service når dere legger igjen en masse penger i butikken! Det er når dere skal reklamere på på produkter som ikke holder mål dere får problemer. Da gir Komlett en stor F, og det som skulle vært kundebehandling blir kundemishandling.

.-.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Å DET ER SÅ BRA

endelig en som skjønner det jeg prøver å forklare hele tiden

og fUSION:

er du helt forbannet dum i hodet??!!! unnskyld at jeg spør, men det må¨da være lov å si at : komplett er dritbra, men om servicen vet jeg ikke (IDIOT! det er denne vi reagerer på) fordi komplett er så bra at jeg aldri har hatt behov for den... HALLO!!!!! mener du altså at det er komplott sin fortjeneste at du har vært så heldig å få feilfrie komponenter? det du gjør er altså å gå ut og reagere på oss som ikke har fått det, og du våger faktisk å ta det skritt å ARGUMENTERE MOT folk som klager på noe du ikke har erfaring med selv.

Det skal bli riktig spennende å lese ditt svar nå fUSION, eller har du insett hvor tullete dette virker?

Dette gjør faktisk at jeg synes samme som i-am at det lukter aldeles svidd av troverdigheten din... det facto at du faktisk har vilje til å forsvare et foretak som aldri har hatt anledningen til å yte deg annet enn å tjene penger på deg høres veldig suspekt ut for oss som har hatt en sant helvete med komplott.no

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 13:32, copycatz skrev:

Jeg reagerer på at de av dere som ikke har hatt reklamasjoner står frem og roser servicen. Selfølgelig får dere service når dere legger igjen en masse penger i butikken! Det er når dere skal reklamere på på produkter som ikke holder mål dere får problemer. Da gir Komlett en stor F, og det som skulle vært kundebehandling blir kundemishandling.

.-.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Å DET ER SÅ BRA

endelig en som skjønner det jeg prøver å forklare hele tiden

og fUSION:

er du helt forbannet dum i hodet??!!! unnskyld at jeg spør, men det må¨da være lov å si at : komplett er dritbra, men om servicen vet jeg ikke (IDIOT! det er denne vi reagerer på) fordi komplett er så bra at jeg aldri har hatt behov for den... HALLO!!!!! mener du altså at det er komplott sin fortjeneste at du har vært så heldig å få feilfrie komponenter? det du gjør er altså å gå ut og reagere på oss som ikke har fått det, og du våger faktisk å ta det skritt å ARGUMENTERE MOT folk som klager på noe du ikke har erfaring med selv.

Det skal bli riktig spennende å lese ditt svar nå fUSION, eller har du insett hvor tullete dette virker?

Dette gjør faktisk at jeg synes samme som i-am at det lukter aldeles svidd av troverdigheten din... det facto at du faktisk har vilje til å forsvare et foretak som aldri har hatt anledningen til å yte deg annet enn å tjene penger på deg høres veldig suspekt ut for oss som har hatt en sant helvete med komplott.no

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-03-10 04:28, Lord_Linus skrev:

Kjøre i-am

Du får det til å høre ut som om komplett bare selger brukte varer, og det bør i hvertfall du vite at de ikke gjør. Et selskap som omsetter for 553,4 millioner kroner gjennom sine internettbutikker kan ikke basere salget sitt på "gjennvining" av brukte data komponenter. Og hva om forseglinga var brutt på et hovedkort, big deal så lenge man får full garanti på produktet. Og når du prater om over prising så bør vel du som kaller deg en gammel "ringrev"i databransjen sikkert vite at prisene på datautstyr går opp og ned som en jo-jo. Regner forøvrig med at nesten alle butikker i denne bransjen har sine svin på skogen.

.,,.,,.,.,.,.,.,.,.,.,.,

Lord Linus:

virker nesten som om du argumenterer i et par poster her med at komplett umulig kan jukse seg til penger på denne måten fordi de tjener så mye penger!

mener du da at komplott synes de tjener nok, og ikke er interesser i å tjene mer
:roll:

eller forsøker du da å latterliggjøre i-am ved å stemple på ham at han tror at komplott KUN tjener penger på denne usmakelige gjennvinnings-butikken fordi du ikke har noe godt argument mot den teorien at KOMPLETT TJENER IKKE KUN PENGER PÅ DENNE VIRKSOMHETEN, MEN I tillegg TIL SALG AV "VIRKELIG" NYE KOMPONENTER?

Hva tror du egentlig i-am mente hvis du tenker deg godt om?

Lenke til kommentar

Jeg har byttet et helt enormt antall varer på komplett, som det enten har vært feil på, eller jeg ikke har fått helt til :smile:

Men jeg lurte alltid på hvor de ble av, alt det jeg påstod at det var feil på. Sendte de varene tilbake til produsenten, sjekket dem for feil o.l.?

Vel, svaret kom idag.

Eneste grunnen til at jeg handler på komplett er fordi jeg ikke gidder å vente på at en pakke skal komme frem, dessuten er det greit å ha noen å henvende seg til(kommer det en rasende kunde inn i en butikk og vil bytte noe, så har de ikke egentlig så stort valg :smile: ).

[ Denne Melding var redigert av: Radiax på 2002-03-19 19:33 ]

Lenke til kommentar

Jeg har bare positive ting og si om komplett. jeg har kjøpt noen ting derfra, og jeg undersøkte på andre sider om det var noe billigere og det var sjelden mindre enn en par kroner og spare. jeg har fått svar på spm mine med engang når jeg har spurt, og retur av varer går greit (min feil at det var noe galt med varen ikke dems).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...