i-am Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Nå har jeg så mange ganger sett komplett.no holde på med overprising av noname produkter/ukjente merker pluss att de driver og selger brukt utstyr som nytt. ja nå er jeg lei dette. her er en del av sakene komplett har tabbet seg ut i. Ja det var det disse hansol skjermene de solgte for overpris før alle andre butikker begynte og ta dem inn og prisen kom på ett normalt plan. EKS:De solgte hansol 900p for 4000-4200kr når man kunne kjøpe samme skjermen får 3100kr på databutikken. Altså en forskjell på ca 900-1100kr. Men etterpå når databutikken fant ut att komplett var de eneste som solgte hansol på nettet i norge på den tiden så gikk prisen plutselig opp fra 3100 til 3800 på den samme skjermen på databutikken. alså databutikken prøvde seg på samme bløffen. men etter att jeg kjørte på med emails til begge butikkene og truet med og avsløre dem så gikk pluselig prisen til ned 3200 kr på kort tid og nå koster den bare 2,585,- på komplett , (prøv og tenk hvorfor) fra 4000 til 2500 på noen mnd. ja det er ikke bare naturlig prisfall med 1500kr på noen mnd) (ingen andre skjermer har falt så fort og kraftig i pris på noen få mnd) jeg hadde nok en aldri så liten finger med i spillet der :smile: Så en liten sak til I denne saken gjelder det en 350 watts strømforsyning av nomane merke Aashima der de skal ha 458 kr for Aashima Strømforsyning ATX 350W sjekk selv: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl RETTELSE PÅ ORGINALINNLEGG: KOMPLETT HAR SATT NED PRISEN NÅ PÅ DEN OVERNEVNTE STRØMFORSYNINGEN FRA 458,-TIL 365,- DAGEN ETTER DETTE INNLEGGET BLE BLE SKREVET, SÅ DET NYTTER OG KLAGE OG FØLGE MED. :smile: SKJERPINGS PÅ GANG ? man får kjøpt den samme strømforsyninga på scancombuydirect for 319 kr: Aashima Strømforsyning ATX 350W Strømforsyning 319,- sjekk selv her: http://www.buydirect.no/BD/bd.aspx?cmd=pro...info&pid=108187 fra 320,- til 460,- Alså ett pris forskjell på 140 kr, ja over 30% høyere pris. (Ja det blir jo som om en ting koste 3200,-, på en plass og 4600,- på en annen plass) Snakk om forskjell :sad: og aashima er ett såkalt noname produkt som er en god del billigere enn merkevarer. (alså ikke noe Enermax) så ca 250 til 325 kr er rett pris på denne strømforsyningen vis man sammenligner med utlandet. Og dette er ikke noe engangstilfelle av komplett.no, jeg har sett mange slike eksemper på overprising og "snuskeri" hos komplett. uff og uff sier jeg bare. man skulle tro att komplett baserer kun sin bizniss på og lure kundene sine med dyre nomane produkter og ukjente merker (pluss litt brukte varer som de selger som nye), ja både aashima og hansol er ukjente merker i utlandet. ja det virker som komplett bruker dette faktum att det finns så mange merker innenfor data og da data er forholdsvis ett ny ting (for folkemassen) med masse nye merker så er det lett og lage det slik att man lurer en kunde som ikke har så mye peiling på merker til og tro att de kjøper ett kvalitetsmerke pga att varen er overpriset , men det man kjøper er egentlig ett billigmerke/noname. altså reint spekulativt lureri. Dette har komplett lurt masse godtroende norske kunder til og tro og vil vist fortsatt ikke slutte med det men heller ta sjansen på att de kan lure norske forbrukere som ikke har peiling på alle merkene som finns i databransjen. uff og uff sier jeg bare atter en gang. Dette er virkelig komplett idioti :sad: Det er også mange andre saker som er offentligjort på computerworld der komplett.no selger ting som skal være nye, men som viser seg er brukte, altså reint lureri atter en gang. her er sakene hentet fra computerworld: SAK 1: http://web2.computerworld.no/cwi.nsf/alle/...7775C01.03.2002 SAK 2: http://web1.computerworld.no/cwi.nsf/alle/...6E81506.03.2002 SAK 3: http://computerworld.no/cwi.nsf/Alle/C559E...1256B760002D09B SAK 4: http://computerworld.no/cwi.nsf/Alle/8C923...1256B760002D335 SAK 5: http://computerworld.no/cwi.nsf/Alle/BF89B...1256B760002D29D Hovedinnlegg fra computerworld hvor disse saken blir omtalt og komentert, les her: http://computerworld.no/cwi.nsf/Alle/19E56...04?OpenDocument _____________________________________________________ sitat fra computerworld Fredag for en uke siden skrev Computerworld om Hannah Simonsens som leverte inn en ødelagt harddisk til Komplett Data Tønsberg, som videresolgte den som ny. Onsdag skrev vi om Jarle Molland, som hos Komplett Data Oslo kjøpte en brukt disk som skulle vært ny. Disken hadde i tillegg falsk forsegling. Siden har vi fått flere henvendelser fra kunder som har fått brukt utstyr som skulle vært nytt, og som har vært utsatt for meget slett kundebehandling. Datatilsynet har påpekt at sikkerheten svikter i selskapets butikk i Tønsberg. Nå viser det seg at den også svikter i to butikker i Oslo. _____________________________________________________ Sitat 2 fra computerworld: IBM ser meget alvorlig på Komplett Datas metoder IBM er i sjokk over opplysningene om at Komplett Data selger brukt IBM-utstyr som nytt. Nå setter selskapet i gang full etterforskning. Økokrim kan bli koplet inn. _____________________________________________________ uff og uff sier jeg bare (for tredje gang) att dette virkelig går ann. Dette er virkelig komplett idioti på sitt værste :sad: hmm jeg lurer på hvor mange det er der ute som sitter med brukt eller noname utstyr i maskina si, som tror alt er nytt kvalitets utstyr/merke. Ja jeg tror dette er bare "toppen av isfjellet" [ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-12 02:35 ] Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Jasså, Komplett? Slik jeg oppfatter situasjonen, tjener gutta på butikken GROVT på folk som ikke vet så mye om PC'er! De som kommer inn med sin PC."Helt ødelagt, sier dere .... Kjøp ny" Så plukker de maskina fra hverandre og selger delene, for egen fortjeneste! Det er det laveste!!!!!! Hvor kynisk går det an å bli? Nei, boikott Komplett.no og bruk http://www.flexi-data.no i stedet! (Eller andre som hittil ikke gjør dette, eller er blitt tatt for dette :smile: Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 www.sandefjords-blad.no Jeg handler fremdeles fra komplett.no jeg ! Har ikke hatt noen problemer med dem. Og hva pris angår..... det er fremdeles LOV til å bruke hodet her i landet (en liten stund til?). Sammenlign priser ! Hvis man ikke har skjønt dèt, så har man ikke skjønt noe. _________________ (Jeg fikset linken slik at den ikke gjør forumet bredere en det bør være.) [ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-03-09 12:27 ] Lenke til kommentar
Budashaka Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Er ikke noen stor fan av komplett etter de siste dagers utvikling, MEN hva er det du snakker om?? 2 a4 sider hvor du sammenligner priser på ulike webshopper? Dessuten er ikke "data" en ny ting, data er ihvertfall eldre enn deg. :wink: Brum brum.. Lenke til kommentar
i-am Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-09 10:38, Budashaka skrev:Er ikke noen stor fan av komplett etter de siste dagers utvikling, MEN hva er det du snakker om?? 2 a4 sider hvor du sammenligner priser på ulike webshopper? Dessuten er ikke "data" en ny ting, data er ihvertfall eldre enn deg. :wink:Brum brum.. jeg er 64 modell jeg så jeg er nå ikke så langt unna dataens fødsel du "bjørnungen" brumm brumm tilbake :smile: hilsen bamsefar :wink: [ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-09 11:00 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 .....men når det gjelder å levere brukte pc-komponenter istedet for nye; Det finnes det ingen unnskyldning for ! Enig i kritikken de får for det. Kan ikke skjønne at det kan være mulig å gi en brukt harddisk til noen. De nye er jo forseilet i antistatisk pose. Sånn blir det når det jobber en gjeng med underbetalte? folk på lageret. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Deler som jeg VIL ha nye & ubrukte, kjøper jeg retail... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: Jeg handler fremdeles fra komplett.no jeg !(...)Sammenlign priser ! Hvis man ikke har skjønt dèt, så har man ikke skjønt noe. Finner du et eneste produkt på Komplett som ikke er billigere et annet sted? Er lenge siden Komplett hadde priser på et akseptabelt nivå. Vareutvalget deres er bra. Men det er ikke priser og service. LeD Lenke til kommentar
macklett Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Har aldri handlet hos komplett. Hadde en svært uheldig episode med Psdata nettopp, og skifter trolig butikk å handle hos. Denne og flere andre lignende threader gjør at jeg ikke tør kjøpe hos komplett. - Har fremdeles bare positive erfaringer med Multicom (og har opplevd svært god telefonsupport derfra, når jeg har hatt tekniske spørsmål) Lenke til kommentar
i-am Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 macklett Ja det var multicom da :sad: jeg kjøpte en gang ett hovedkort (aopen ak 33) der hvor den innebygde lyden ikke funket, sendte kortet i retur og fikk bekreftet att lydchippen var ikke bra , men de kunne ikke gi meg nytt hovedkort fordi det var skrapemerke på cpusokkel (den hvite plastikken som du montere cpu på) dette hadde skjedd enten ved att jeg hadde kommet borti plastikken da jeg skulle ta av cpukjøler eller da multcom skulle montere på cpu , ja jeg fikk hovedkort med montert cpu fra multicom, da jeg bestilte begge deler på en gang. dette er en stund siden og jeg tror ikke de leverer slik mere med att de fastmonterer cpu på hovedkort når man bestiller begge tingene . Så enten var det meg eller så var det multicom ,men uansett så hadde jo ikke ett lite skrapemerke på cpusokkel noe med lydchippen og gjøre (dette innrømte multicom) men de kunne ikke få erstatning av hovedkort hos produsent (aopen) PGA dette skrapemerke :sad: Dermed tapte jeg over ca 1300,- :sad: men en ting er sikkert jeg handler aldri på multicom mere, ja jeg var "storkunde" der og hadde fra 1995 til og 2000 handlet for over 100 000 kr der uten problemer ,og dette var det første problemet jeg opplevde med multicom. Snakk om service for de "beste" kundene sine :sad: Tror de er litt "sucidale" jeg jeg bruker nå psdata som fast leveradør, men er selfølgelig litt på vakt etter den historien til macklett sjekk her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=19159&forum=78 Ellers er flexi-data.no er webbshop jeg kan annbefale :smile: Ellers er komplett.no helt utelukket får meg da jeg vet de driver "jalla" biznizz med noname varer og brukt datautstyr som de selger med overpris og som nytt :sad: [ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-09 18:53 ] Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Her er et annet tilfelle Hos komplett koster en enermax 80mm*80mm kabinettvifte 180 kroner..hos Microplex koster samme vifte 115 kroner..Du sparer 65 kroner på å handle viften Microplex, kanskje ikke så mye men allikevel. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 En gang i tiden var metoden for å fastsette pris på produkter basert på en av to metoder. Enten benyttet man selvkostmetoden eller så benyttet man bidragsmetoden. I dag benytter man kun en metode og den er som følger : - Hvor mye er markedet villig til å betale?. Med denne metoden vil man se at prisene spriker enormt fra butikk til butikk. Det blir da opp til den enkelte konsument å si om han er villig til å betale denne prisen. Konsumenten har i de senere årene fått et genialt våpen mot denne prisfastsettelsen. Dette våpenet kan du finne her : Ultimate våpen Ved å benytte dette våpenet kan du forhåpentligvis finne noen som fastsetter sine priser på en mer kosumentvennlig måte. Yoda Lenke til kommentar
jason Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-09 10:18, Gisle skrev:Jasså, Komplett? Slik jeg oppfatter situasjonen, tjener gutta på butikken GROVT på folk som ikke vet så mye om PC'er! De som kommer inn med sin PC."Helt ødelagt, sier dere .... Kjøp ny" Så plukker de maskina fra hverandre og selger delene, for egen fortjeneste! Det er det laveste!!!!!! Hvor kynisk går det an å bli? Nei, boikott Komplett.no og bruk http://www.flexi-data.no i stedet! (Eller andre som hittil ikke gjør dette, eller er blitt tatt for dette :smile: Har du kilder å vise til at de gjør dette med overlegg? Det er vel det som skal til for at man skal kunne kategorisere dem som kyniske. Regner heller med at dette er noe du finner på selv og som ikke bygger på faktiske hendelser. Har lest artiklene i computerworld, hvor Komplett beklager det oppståtte, og viser til at deres rutiner er til gjennomgang. Det er altså oppstått en situasjon hvor to disker som er brukte er solgt som nye. Med den omsetningen som Komplett har så kan jeg i mine villeste fantasier ikke se at dette er gjort for å øke fortjenesten. Det er nok heller et brudd på interne retningslinjer. Det at de er solgt om igjen og Komplett har tjent penger to ganger er faktisk ikke det essensielle oppi det hele. Brudd på personvernet er den store saken. Komplett er kommet med sine forklaringer, og det er dermed opp til Datatilsynet å ta stilling i saken.(hvis den det har hendt med retter en forespørsel) Datatilsynet tar opp saken med henblikk på personvernet og ikke det økonomiske. Ville derfor være forsiktig med å komme med slike uttalelser da de er faretruende nære til å være injurier. [ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-03-09 21:46 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 bare sier det: komplett.no (greit nok i butikken der kan du snakke/hyle til de) er det største DRITTFIRMAET som finnes. Det er ufattelig provoserende å lese de tåpelige: komplett.no er driiiiitbra, har aldri hatt noe problemer med de... OMG.. hadde de hatt så hadde de jo visst bedre.. jeg skulle jeg fortalt de om en episode her (gjerne flere) som jeg får hodepine bare av å begyne å tenke på nå... de eier **** ikke service, men de er kjapp på salgstelefonen og levere TJENER PENGER (ÅÅÅJAADA). men tingen er at de har vokst seg så store at straks de har solgt varen, så er du en liten drittklatt for de, de er **** meg like kyniske som telehor! Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Komplett selger brukte produkter som nye med viten og vilje. Ingen kan stappe en brukt harddisk i antistatisk pose og forsegle denne og selge den som ny uten å vite om det. Hvis de har så hjernedøde medarbeidere tror jeg ikke jeg ville handlet der uansett. Komplett har en rett og slett elendig kundebehandling. Alt går på skinner så lenge du er der for å kjøpe og bestille nye deler, men den dagen dingsen du kjøper ikke lenger virker og du vil reklamere, er de ikke mye medgjørlige. Lenke til kommentar
jason Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: On 2002-03-09 22:11, copycatz skrev:Komplett selger brukte produkter som nye med viten og vilje. Ingen kan stappe en brukt harddisk i antistatisk pose og forsegle denne og selge den som ny uten å vite om det. Hvis de har så hjernedøde medarbeidere tror jeg ikke jeg ville handlet der uansett.Komplett har en rett og slett elendig kundebehandling. Alt går på skinner så lenge du er der for å kjøpe og bestille nye deler, men den dagen dingsen du kjøper ikke lenger virker og du vil reklamere, er de ikke mye medgjørlige. Den første saken var en hel maskin altså ikke snakk om emballert harddisk. Sak 2: Sitat fra Komplett sine kundesider: "Emballer varen forsvarlig (helst i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør" "NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ PAKKES MED "ANTISTATISK EMBALLASJE" FØR INNSENDELSE FOR AT GARANTIEN PÅ DISSE PRODUKTENE SKAL VÆRE GYLDIG!" (Beklager caps'en, brukte bare klipp og lim, gadd ikke noe annet) "Ta alltid sikkerhetskopi og slett sensitive data før innsending." sitat slutt Det er faktisk ikke verre enn dette en trenger å gjøre det for å returnere en vare. Ellers er det vel greit å legge merke til følgende: sitat: "Man kan ikke returnere produkter kjøpt på Komplett.no i våre Komplett Data-butikker eller omvendt." Lenke til kommentar
maggri Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Komplett Data har en elendig kundebehandling. Skal ikke si dette gjelder alle butikkene, men det jeg har opplevd med noen av butikkene, er at du bør vite hva du skal ha! hvis ikke ender du fort opp med noe som er dyrt, og kanskje ikke er så egnet til det du skal bruke det til. Jeg er SLUTTET å bruke KOMPLETT DATA BRUK heller flexi data. Der får jeg alltid svar på spørsmål, og de gir meg ikke noe jeg ikke har bruk for! Og hvis jeg har hatt problemer med det utstyret jeg har fått, har det ikke vert noe problem å få dette i orden etterpå! I tilleg er de billigere en komplett! :smile: [ Denne Melding var redigert av: maggri på 2002-03-09 23:26 ] Lenke til kommentar
olegutt Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Quote: Sitat fra Komplett sine kundesider:"Emballer varen forsvarlig (helst i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør""NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ PAKKES MED "ANTISTATISK EMBALLASJE" FØR INNSENDELSE FOR AT GARANTIEN PÅ DISSE PRODUKTENE SKAL VÆRE GYLDIG!"(Beklager caps'en, brukte bare klipp og lim, gadd ikke noe annet)"Ta alltid sikkerhetskopi og slett sensitive data før innsending."sitat sluttDet er faktisk ikke verre enn dette en trenger å gjøre det for å returnere en vare.Ellers er det vel greit å legge merke til følgende:sitat:"Man kan ikke returnere produkter kjøpt på Komplett.no i våre Komplett Data-butikker eller omvendt." Med andre ord er varene klare til å puttes tilbake på lager så fort de får dem i retur... Lenke til kommentar
cozmo Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg driver et data firma fra et hjemmekontor og jeg kjøper varene mine fra samme selskap som komplett gjør. For noen år siden var det mye mer å tjene på data utstyr enn det er nå i dag, Ta foreksempel en AMD Athlon MP1800+ 1.533 GHz 266 MHz bus - Socket A (Palomino) prosessor. Den koster 2544 kr på webshopen til Komplett, hos Norek som er leverandøren til komplett koster den 2430 kr, det gir en fortjeneste på 114 kr så dere ser at det er ikke mye å tjene på data lengre. det samme er med alt annet datautstyr det er mellom 5-15% fortjeneste. Nå er det slik at både Komplett og Norek er begge medlem i samme konsern, Norkom gruppen. da spørs det om ikk komplett får bedre priser hos Norek enn alle andre som kjøper hos Norek ???... Jeg tror at de har helt andre priser, ellers ville de gått konk for lenge siden.!!!!!!! Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 vil bare si at jeg er veldig fornøyd med service på komplett.no (tar kanskje litt tid å få ting i retur), sente inn et hovedkort (bios brikka tok kvelden, tror ikke den er beregnet på flytting nei :smile: ), tok som sagt litt tid, men jeg fikk nytt kort (betalte litt ekstra for å få raid :smile: ) kan ikke akkurat klage på den reklameringa :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå