Gå til innhold

Er du stortingspolitiker og blir kontrollert av Skatteetaten? Da gir Stortinget deg privat psykolog på skattebetalernes regning.

Anbefalte innlegg

Er du stortingspolitiker og blir kontrollert av Skatteetaten? Da gir Stortinget deg privat psykolog på skattebetalernes regning.

Så for å konkludere:

1. Politikerne bryter bevisst reglene for å tuske til seg mer penger.

2. De blir tatt med buksa nede for å ha jukset med regler de selv har laget.

3. De blir så lei seg av å måtte betale at de bryter sammen og trenger psykolog.

4. De sniker i psykologkøen og får gratis psykologhjelp på dagen.

5. Regningen betales av skattebetalerne.

Hva i helvete er dette for bisarr atferd? Er politikerne helt uten moralsk gangsyn?

Kilde: https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/qWjaP1/partiene-ba-om-psykologhjelp-etter-pendlerboligsaken

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Stortinget er også en bedrift med ansatte som har rettigheter som arbeidstakere. 

2. Mange private bedrifter, inkludert min tidligere statlige arbeidsgiver har en bedriftshelsetjeneste.

3. Bedriftshelsetjenesten kan gi ansatte psykologhjelp og mer til. Ofte privat - utenfor det offentlige helsetilbudet.

4. Jeg fikk selv dette i 2017, gjennom min statlige arbeidsgiver... fordi jeg ble "lei meg" (!). 

5. Regningen betales av min arbeidsgiver, altså skattebetalerne. 

Den såkalte "bisarre atferden" ved at folk trenger psykologhjelp kan virke forebyggende mot blant annet sykemeldinger samt langvarige psykiske plager. Husk at de som jobber på Stortinget er offentlige personer som utsettes for langt mer press enn "vanlige folk".

At stortingsrepresentantene får gratis psykologhjelp syns jeg er bare bra! Uansett årsak!

Innlegget ditt bærer også preg av stigmatiserende holdninger som etter mitt syn er helt på tryne. Storingsrepresentanter utsettes for såpass mye press at de fortjener de frynsegodene de har - og mer til.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (39 minutter siden):

Den såkalte "bisarre atferden" ved at folk trenger psykologhjelp kan virke forebyggende mot blant annet sykemeldinger samt langvarige psykiske plager.

Misforstår du med vilje? Å gå til psykolog er ikke bisarr atferd. Å med vilje stjele penger fra fellesskapet ved å finne smutthull i regler de selv har skapt, for så å bli ferska, for så å sykmelde seg, for så å oppta dyrebare psykologtimer som andre har bruk for, betalt av fellesskapet de selv har bedratt, er bisarr atferd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Korrupte politikere. Alt de tenker på er seg selv. 
Høyere lønn til seg selv. Skattejuksing - mer penger til seg selv. Umiddelbar psykologhjelp - til seg selv. 

Det er ikke rart landet blir så skakkjørt. 

Har du et bedre alternativ til hvordan Norge bør styres? Eller er du bare misunnelig?

Lenke til kommentar

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/qWjKlg/stortinget-avvikler-tilbudet-om-privat-psykologhjelp-til-politikere

Det førte til sterke reaksjoner da det ble kjent at stortingsrepresentanter har sikret seg en privat ordning der de kunne slippe unna ventetidene på psykologhjelp. Nå er tilbudet avviklet, og få politikere vil snakke om det.

Så nå, fem dager etter at jeg skrev innlegget, er det flere som skjønner at dette var tonedøvt. Kanskje jeg ikke hadde så stigmatiserende holdninger som var helt på trynet likevel, eller hva @Milhouse85 ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...