Gå til innhold

Tips til bruktkjøp?

EiSvIn

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en brukt bærbar maskin. Primært for å få vekk raklet i stua, men også for at jeg skal begynne å studere etter hvert, så ville det vært greit med en maskin som er mulig å få med seg.

Men jeg har ikke spesielt store krav, jeg kjører i dag med en 500 mHz maskin med 10 Gb HD, og dette er egentlig mer enn nok for mitt bruk. Sier ikke nei takk til mer kraft, men det er ikke noe primært behov.

Jeg er dog "allergisk" mot støy, så det er en viktig faktor. At det også er et en skjerm man kan se hva det står på er heller ikke dumt.

Prisen jeg ser etter er < 5000.-

Jeg har lest en del på forumet her, og det virker jo som om de fleste maskinene har både sine trofaste tilhengere, og sine inbitte hatere. Så det er vanskelig å tyde de forskjellige forumpostene. Jeg har dog skjønt at HP, Compaq, Pacard Bell har ganske godt rykte. Men hadde de det for noen år siden? Maskiner i den prisklassen begynner jo å få noen år på nakken?

Er det noen som har noen tips for hva jeg bør se etter, evt hva jeg absolutt bør styre unna?

Hvor lønner det seg å handle? Finn.no - Qxl - andre steder?

Jeg er svært takknemlig for alle tips dere kan komme med. :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...