Gå til innhold

mShop....billig?

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter den nye Siemens SX1 telefon som har kommet ut og sjekka på prisguiden. Der visste det seg a.t mShop var aller billigst, og så gikk jeg inn for å bestille.

Da kom sjokket (heldigvis merket jeg det)

Merk deg at frakt er lagt til på kr 329,-.

Kanskje forbrukerrådet skulle gått inn for å få en begrunnelse for en så høy fraktpris. Det er tydelig at dette er gjort slik de kan lure folk med 'billige' varepriser der de ikke tjener nok penger e.l.

Bare tenkte å innformere om dette. Vet ikke om det har blitt tatt opp tidligere, men det skader vel ikke å minne folk om det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka mShop akkurat, riktignok ett døgn etter, men får opp at fraktprisen ved kjøp av Siemens SX1 kommer på 99 kroner, noe som er forholdsvis rimelig.

Men en annen ting er, hvis du kjøper flere produkter (f.eks ett minnekort som veier 10 gram og er 3 cm langt), øker fraktprisen betydelig.

Bug i systemet til mShop eller reint lureri....hvem vet.

Lenke til kommentar
Sjekka mShop akkurat, riktignok ett døgn etter, men får opp at fraktprisen ved kjøp av Siemens SX1 kommer på 99 kroner, noe som er forholdsvis rimelig.

Men en annen ting er, hvis du kjøper flere produkter (f.eks ett minnekort som veier 10 gram og er 3 cm langt), øker fraktprisen betydelig.

Bug i systemet til mShop eller reint lureri....hvem vet.

Gikk inn selv nå og fikk samme melding opp på skjermen. Her har jeg kopiert ut hele meldingen man får opp i kassa:

Kjøpsinformasjon:

Dette er kassen. Dette området er kryptert med Thawte's beste krypterings-sertifikat, SuperCert. Dette gjør at du kan være trygg på at informasjonen du skriver inn her ikke blir sett av andre enn autorisert personell hos mshop. Dette medfører at du ikke kan chatte med mShop's personale her. Dersom du ønsker å benytte deg av chatten, så bruk tilbakeknappen på din nettleser for å komme tilbake til ukryptert område. (Du vil se et chat symbol til høyre på siden når personalet er online.)

To our foreign users, we only accept Norwegian delivery addresses for the moment, sorry.

Handlekurven til venstre kan du se hvilke produkter du har tatt med deg til kassen. Merk deg at frakt er lagt til på kr 329,-. Fyll ut feltene under nøye. NB! Det kan ta opp til 30 sekunder før du får bestillingsbekreftelsen på skjermen etter at du har trykket ok

Med vennlig hilsen mshop

Vi tar forbehold om mulige skrive-/trykkfeil.

Jeg har gjort det til fett slik det er lett å finne. Det gjør ikke mShop. :)

Dersom du så får opp et mindre beløp senere i bestillingsprosessen er det nok bare idiottrekk av mShop å ha dette her, for jeg bestiller ikke av den grunnen. Gidder ikke å ta sjansen at jeg plutselig betaler kjempepris for produktet.

Joe

Edit: Foruten er det heller ikke noe telefonnummer slik jeg kan ringe for å be-/avkrefte fraktprisen.

Edit igjen: Oi! Jeg gikk inn igjen (ikke mer enn noen minutter senere) og det står faktisk kr 99,- istedet. Det var litt pussig. Siden med bestillingen var kanskje cacha? Det burde ikke skje. hehe

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...