Arne Fenstad Skrevet 11. juli 2022 Del Skrevet 11. juli 2022 Utvikler hydrogenhurtigbåt: Utelukker ikke å hente fram skrogløsning fra 80-tallet Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 11. juli 2022 Del Skrevet 11. juli 2022 Meget interessant, og det er tilsynelatende tatt utgangspunkt i fundamentale størrelser. Så lurer jeg på om det ikkever en sikrere løsning med flere hydrogentanker, som hexagons transporttanker for vogntog. Å bytte hele bunten isf å refylle ved kai? Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 11. juli 2022 Del Skrevet 11. juli 2022 (endret) Synd at fylkespolitikerene lar seg rive med av disse hydrogenlobbyistene. Jeg hadde håp om at de skulle satse på konseptet med batteribytteløsninger. Men det er mange agendaer her. Tidligere var prosjektene teknologinøytrale, men nå ser vi plutselig at det er krav om hydrogen. Koste hva det koste vil. Dette blir dyre og risikable løsninger. Og hvor skal de gå? Det er vel ingen innenlands hurtigbåtruter som er 160 nautiske mil uten mellomstopp. SES båter er kjent for å ha ubehagelige bevegelser og lyder i forhold med forholdsvis små bølger. Sjøforsvaret har begynt å hugge opp sine SES fartøy. Noen av dem ble utrangert før de kom i drift. To av dem ligger nå klar for hugging på Norscrap sammen med restene av KNM Helge Ingstad. Kanskje hydrogenløsningen kan testes på en av disse? https://no.wikipedia.org/wiki/Alta-klassen Endret 11. juli 2022 av J-Å 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå