sfaae Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg har hatt en Hansol 710A 17" CRT skjerm i vel fire år nå, og har vært fornøyd med kvaliteten. I det siste har jeg derimot lagt merke til at bildet er blitt tåkete. Dette vises best på tekst, og særlig ut mot hjørnene av skjermflaten. Det blir mer uklart desto lengre ut mot hjørnet man kikker. Skjermkortet er like gammelt som skjermen, og det er av type Geforce2 GTS 64mb AGP. Har forsøkt å finne innstillinger på nvidia's kontrollpanel som fulgte med driverne, uten hell. Det jeg nå lurer på, er hva årsaken er. Skyldes det skjermen eller skjermkortet? Jeg har dessverre kun èn datamaskin og skjerm, så jeg får ikke testet andre skjermer på skjermkortet og vice versa. Jeg kan ta et screenshot av skjermbildet mitt, hvis noen er interessert i å sammenligne med sitt eget. Det hadde i så fall vært til stor hjelp. Har forsøkt å lete i forumet etter lignende problemer, men fant ingenting. Venter spent på andre erfaringer rundt samme emne. I mellomtiden får jeg studere LCD-skjermer og priser. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg har sånn sirkus samme problem som deg, iom at min gamle Eizo-skjerm er blitt matt i fargene og uklar i kantene. Min far fortalte meg at det går an å stille fokus på den, og at det var noen hull baki til dette formålet. Kansje det er noe slikt som må gjøres? Lenke til kommentar
Bollerup Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 jeg har hatt lignende problem. På strømforsyningen i skjermen er det to potensiometer (justerbare motstander), på den ene kan man øke lysstyrken, den andre styrer skarpheten, hvilken vet jeg ikke. prøv deg fram. Lykke til! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Har samme problem med min Eizo 19". Skjermen er bare 2 år gammel, og er fortsatt under garanti, så jeg sendte den til reperasjon. Lurte først på å stille fokus selv, men da den fortsatt var under garanti ville det vært rimelig teit å gjøre dersom garantien blir brutt.. Når jeg fikk skjermen tilbake, var den imidlertid ikke noe bedre, tvert imot var den enda mer uklar enn før, og servicefolkene sier den er "fikset og kvalitetssjekket etter Eizos krav". Dette tviler jeg på, da skjermen var KRYSTALLKLAR da jeg fikk den, og nå er det nesten ikke mulig å se tekst på oppløsninger over 1280x1024.. Lurer på om jeg skal stille fokus selv (er ganske sikker på at det er her problemet ligger), eller om jeg skal sende den tilbake _igjen_. Noen som vet om man bryter garantien ved å stille fokus selv? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Trykk på Degaussknappen.... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hadde et lignende problem på min Hansol 710D. Den døde ikke lenge etter. Begynn å se deg om etter ny skjerm, tviler ihvertfall på at jeg kommer til å velge Hansol senere (fikk en flunkende ny 720D på garantien, den begynner å bøgge bare 6mnd etter at den kom inn døra.) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Trykk på Degaussknappen.... Det løser ingenting, siden det er fokus som er dårlig, ikke noe magnetistiskt jubb-jubb. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg har hatt samme problem på en Hansol 710A eller D (husker ikke, mest sannsynlig D) Den ble veldig uklar ute i hjørnene, og etterhvert begynte skjermbildet å speile seg tilbake innover skjermen på høyre side (hvis noen skjønner hva jeg mener). Fikk ny 710P på garantien (Ringte Komplett, og de sa at jeg bare skulle ta den med ned til de, så skulle jeg få en ny. Bærer den ned fra Grünerløkka, og så får jeg beskjed om at det er bare å bære den hjem igjen, ettersom Hansol har sånn "hent på stedet" garanti, og det er også den eneste måten de gjør det på. Bummer - men jeg fikk nå litt mosjon ) Denne begynte også å tulle litt etter ganske kort tid, men den har heldigvis holdt seg der. Den resetter skjerminstillingene, sånn at jeg måtte stille de inn manuelt nesten hver gang. Hadde nesten vært greit hvis det bare var dimensjoner og plassering, men geometry måtte som regel også stilles inn. Etter en lang periode med relativt dårlig Feng Shui, fant jeg ut at den huska innstillingene hvis man bare slår den av og på en gang. Men kort sagt, blir nok ikke noe Hansol skjerm på meg heller neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå