xrays Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg er sykemeldt deler av sommer ferien min pga kraftig virus infeksjon. Er det noen som vet hva reglene sier om jeg da kan fortsette ferien min etter ferien? Eller må der avklares med jobben? Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 Du får igjen dagene, men det er ingen automatikk i at du bare kan forlenge ferieperioden du allerede er i med de aktuelle dagene du får tilbake. 3 Lenke til kommentar
minim Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 Du må heller ikke være i utlandet i perioden du er sykmeldt mener jeg å huske. Lenke til kommentar
minim Skrevet 10. juli 2022 Del Skrevet 10. juli 2022 ali q skrev (12 minutter siden): Hvor kom utlandet ifra? Mange ferierer i utlandet så det var bare et innspill om at man ikke kan være sykmeldt i utlandet å få mer ferie igjen etter fellesferien. Lenke til kommentar
xrays Skrevet 11. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2022 Spørsmål :er det så å forstå at man har krav på ekstra ferie i de dagene man var sykemeldt, i ferien eller har man også krav på lønn? Lenke til kommentar
ali q Skrevet 11. juli 2022 Del Skrevet 11. juli 2022 Er du syk 5 dager i ferien så skal feriebanken din økes med 5 dager som du kan avtale med arbeidsgiver om å ta på lik linje med andre feriedager i feriebanken din. Ferie i Norge er ulønnet ifølge loven, men arbeidsgiver skal trekke året før så du får utbetalt det som heter feriepenger. Noen arbeidsgivere trekker fra feriepengene for å gi deg lønn samme månedslønn også de månedene du har ferien. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 12. juli 2022 Del Skrevet 12. juli 2022 (endret) On 7/10/2022 at 4:20 PM, minim said: Du må heller ikke være i utlandet i perioden du er sykmeldt mener jeg å huske. Man kan være sykemeldt i fra hele verden, men man får ikke sykepenger om man er i et land utenfor EU/EØS. https://www.nav.no/no/person/arbeid/sykmeldt-arbeidsavklaringspenger-og-yrkesskade/sykepenger/sykepenger-ved-utenlandsopphold Endret 12. juli 2022 av MegaMann2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå