Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.... men når jeg bruker denne koden i dreamweaver, så blir det ikke en div lissom det blir som en form med rødestreker rundt jeg ikke kan flytte på...!

Vel, det er fordi det ikke er av typen "layer" som DW fint kaller det. Jeg har ikke med absolute position. DW bruker dette for å la deg flytte div'ene rundt omkring akuratt slik du vil, men det er jo noe du ikke trenger å gjøre da. Resultatet i IE, Opera, Mozilla og andre nettlesere er viktigst, hva DW lar deg gjøre gir jeg "#¤% i :D Det er koden som gjelder, og hvis den ikke er kodet riktig, så får du ikke ønsket resultat heller.

Men en ting er sikkert, du får ikke sentrert noen DIV's hvis du bruker layer opplegget i DW. Hvertfall ikke med vanlig CSS/HTML. Da må du bruke javascript, finne bredden på vindu og posisjonere layer ut fra det, men dette er noe jeg ikke anbefaler.

Lenke til kommentar
align="center" er følger ikke w3 standaren.

men du kan vel bruke den vist den fungerer?

Selsagt.

Align er deprecated, og går an å bruke i transitional hvis jeg ikke tar helt feil. Hvis den versjonen av html du velger, ikke støtter den, skal du ikke bruke den heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...