Gjest 2eea5...c10 Skrevet 7. juli 2022 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg skal skrive en bacheloroppgave som innholder temaet netthets, og da spesifikt netthets some forekommer på sosiale medier. I forbindelse med dette planlegger jeg å ta screenshots av hets jeg finner på sider (ikke lukkede/private grupper) og lurer på følgende: 1: Dersom jeg ikke blurrer navnene til de jeg tar screenshot av, må jeg da innhente tillatelse? 2: Det samme spørsmålet, men om jeg blurrer navnene. Er det noe annet jeg bør tenke på? Anonymous poster hash: 2eea5...c10 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 7. juli 2022 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg ville ha snakket med veilederen om dette tror jeg. Lenke til kommentar
Rawls Skrevet 9. juli 2022 Del Skrevet 9. juli 2022 Gjest 2eea5...c10 skrev (På 7.7.2022 den 20.02): Jeg skal skrive en bacheloroppgave som innholder temaet netthets, og da spesifikt netthets some forekommer på sosiale medier. I forbindelse med dette planlegger jeg å ta screenshots av hets jeg finner på sider (ikke lukkede/private grupper) og lurer på følgende: 1: Dersom jeg ikke blurrer navnene til de jeg tar screenshot av, må jeg da innhente tillatelse? 2: Det samme spørsmålet, men om jeg blurrer navnene. Er det noe annet jeg bør tenke på? Jeg er enig med @Frank Drebin at du bør prate til veilederen din om dette. Du må ikke bare finne ut om hva som er lovlig, men også hva som er en vanlig måte å sitere kildene på. I tillegg så bør du få avklart hvordan du har tenkt å bruke disse kildene i oppgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå