ForTheImperium Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 (endret) Jeg synes Bergen-Oslo(E16), Trondheim-Oslo(E6), Stavanger-Kristiansand(E39) og Karmøy-Frogn(134) bør utbedres til minimum standard tofeltsveier. Det er hårreisende og flaut at veienettet mellom de største byene i Sør-Norg er ikke i bedre standard. Endret 5. juli 2022 av ForTheEmperor 1 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 ForTheEmperor skrev (15 minutter siden): Jeg synes Bergen-Oslo(E16), Trondheim-Oslo(E6), Stavanger-Kristiansand(E39) og Karmøy-Frogn(134) bør utbedres til minimum standard tofeltsveier. Det er hårreisende og flaut at veienettet mellom de største byene i Sør-Norg er ikke i bedre standard. Jeg ser en del hyler opp om at det må være 4 felts vei her og der og alle steds. Ja en del områder trengs det. Men mange områder vil det være overkill. Men jeg har kjørt en god del i Sverige. Og på mange veier der har de en trefelts variant. Hvor det vekselsvis er 2 + 1 felt et stykke. Så er det skifte slik at de som hadde 2 felt får et felt et stykke mens den andre veien for 2 felt. Slik veksler de på mil etter mil. Blant annet på E18. Hastighet på strekkene er gjerne 100 km/t. Dette burde være noe som burde holde lenge på mange veistrekk i Norge. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå