Gå til innhold

Europaveier mellom de største byene bør prioriteres

Anbefalte innlegg

Jeg synes Bergen-Oslo(E16), Trondheim-Oslo(E6), Stavanger-Kristiansand(E39) og Karmøy-Frogn(134) bør utbedres til minimum standard tofeltsveier. Det er hårreisende og flaut at veienettet mellom de største byene i Sør-Norg er ikke i bedre standard. 

Endret av ForTheEmperor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ForTheEmperor skrev (15 minutter siden):

Jeg synes Bergen-Oslo(E16), Trondheim-Oslo(E6), Stavanger-Kristiansand(E39) og Karmøy-Frogn(134) bør utbedres til minimum standard tofeltsveier. Det er hårreisende og flaut at veienettet mellom de største byene i Sør-Norg er ikke i bedre standard. 

Jeg ser en del hyler opp om at det må være 4 felts vei her og der og alle steds. Ja en del områder trengs det. Men mange områder vil det være overkill. Men jeg har kjørt en god del i Sverige. Og på mange veier der har de en trefelts variant. Hvor det vekselsvis er 2 + 1 felt et stykke. Så er det skifte slik at de som hadde 2 felt får et felt et stykke mens den andre veien for 2 felt. Slik veksler de på mil etter mil. Blant annet på E18. Hastighet på strekkene er gjerne 100 km/t. Dette burde være noe som burde holde lenge på mange veistrekk i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...