^WeaKlinG^ Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 hat et greit forhold til cd keyer serut som spillbransjen har funnet en måteå få folk til å kjøpe spill det er jo bra så... Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hehe, jeg husker et spill jeg innstallerte, et skikkelig gammelt cm spill, cm italia, så der var kopibeskyttelsen "Hva er resultatet i kampen på side 11 i bruksanvisningen." Skulle ha tatt over for cd-keyer Ja, det husker jeg godt... Var vel en 8-9 år og fatta ikke hva en manual var, så vi satt lenge hver gang og testet naturlige resultater Var ganske morsomt, og det var stor prestisje å tippe riktig resultat. Sjefspill! Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Husker det var slik i UFO: Enemy Unknown også.. måtte alltid bla i manualen (Herregud som jeg savner det spillet, noen som vet om det er blitt freeware/abandonware nå?) Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 det er ikke freeware enda nei, men du kan jo kjøpe det? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) Jeg skriver alltid ned CD-keys i ei txtfil jeg har liggende i Mine Dokumenter. Er noe jeg har blitt vant til å gjøre, så er jeg sikker på at jeg har dem et sted uansett om jeg mister coveret eller bookleten til spillet/programmet. Når jeg formatterer C: tar jeg ALLTID backup av my documents uansett. Og nei, jeg vil IKKE tilbake til gamledagers kopibeskyttelser. Det lagde ofte mye mere problemer for de som faktisk kjøpte spillet enn de som hadde en cracka versjon! F.eks. man måtte ha tynne papp-kodehjul som skulle snurres i posisjon for å finne rett kode HVER gang man skulle spille (monkey island 2). Eller skrive inn et ord fra tilfeldig sted i manualen hver gang man starta spillet, eller enkelte ganger midt inne i spillet (eye of the beholder). Hadde man rota bort manualen var spillet uspillbart midt inni. Festlig. Bøker som var printa med rødt blekk over alle sidene så man måtte bruke spesiell medfølgende rød linse for å lese innholdet. Som selvsagt var esensiell for spillet. (Spellboka i Elvira-mistress of dark). "huh, mista du den røde linsa? too bad for you bucko, da får du ikke spille mer!" Eller strategispill, der man oftest måtte identifisere en vag siluett av en tanks/fly/tog hver gang man starta. "Husker ikke hvilket tog DETTE er? Fuck off, da får du ikke spille spillet du har kjøpt!!! Æddabædda!" Det mest ekstreme eksempelet på hysterisk kopibeskyttelse var i spillet Shuttle (1992 elns). Det var en romfergesimulator. Hvis du tasta en feil kode (måtte taste inn en haug med 4-bokstavskoder under launch av ferga), ble spillet resatt og man måtte gjennom hele 3-dagers treningsperioden igjen pånytt! Endret 23. januar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Husker det var slik i UFO: Enemy Unknown også.. måtte alltid bla i manualen (Herregud som jeg savner det spillet, noen som vet om det er blitt freeware/abandonware nå?) Jeg har orginalen på CD Tror det er lisens på det fremdeles, men send meg en PM, så får vi se hva vi kan ordne Lenke til kommentar
FifaGuru Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hmm.. for det første: trodde Gamer.no-folket (les TST), her på forumet var imot ulovlig kopierte spill? Måtte gjette resultatet på CM Italia........ skuffende for det andre: hvordan kan folk få vite cdkey ved bruk av dette programmet som nevnes (AIDA32)? Grunnen til at man spør etter en cdkey er vel at man har lyst å installere spillet, men ikke finner igjen manualen/lappen cdkey var skrevet på... Bare noen tanker... Lenke til kommentar
svaamaas Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Kva er poenget aa ha cd-key paa cd-en... det er jo bare teit. Naar man skal installere spillet maa du dytte in cd'en og begyne instalasjonen, og naar pc'en spor om cd-keyen maa du ta ut cd'en faar aa kunne lese den av Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Har små lapper inni cd-beholderen.. (liten plast sak med plass til 20 cd-er) som jeg bare ser på når jeg installerer ett spill.. "Låner" aldri bort keys til venner, ender bare med at jeg ser den er i bruk når jeg skal spille på nettet en dag.. Lenke til kommentar
Term Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg legger alltid til CD-keyen til en txt fil som jeg har backupet på serveren min, så etter en reboot henter jeg bare fila ned fra webserveren så er jeg berga. Kanskje litt risky, men tviler på at folk orker å hacke inn på den for å prøve å finne fila. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg legger alltid til CD-keyen til en txt fil som jeg har backupet på serveren min, så etter en reboot henter jeg bare fila ned fra webserveren så er jeg berga. Kanskje litt risky, men tviler på at folk orker å hacke inn på den for å prøve å finne fila. oi ja!!! nå skal jeg prøve Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 for meg er cs-keyen nesten alt!!! jeg spiller ensten alle spillene jeg har på internet, og da må du ha en lovlig cd-key! Lenke til kommentar
nord Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 så...er det slemt om man finner frem en cd key fra internett for så og låne vekk spillet med den falske keyen? dette tror jeg at jeg skal begynne og gjøre Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 kommer du til å sitte med et spill i 10 år? Selvfølgelig. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Eksempel en som sier han trenger Key til Morrowind men han har lastet det ned fra warez. laste det ned fra warez?? heh Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Eksempel en som sier han trenger Key til Morrowind men han har lastet det ned fra warez. laste det ned fra warez?? heh *pirke* og en ting til: Har morrowind CD-key? nei, trur ikke det! Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Har alle skrevet oppp i TXT filer ... kipt hvis disken kræsjer da Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Jeg bruker et visst program som har de key'ene jeg trenger, har jo bøttevis med keys et eller annet sted, men i løpet av noen år blir det lett rot. Får jeg en ny key fra et program, legger jeg det inn i mitt key program. Forbasket irriternde å ikke få innstallert win98 (som er ofte det første jeg legger inn på ny maskin) bare fordi jeg ikke finner key'en. Da er slike programmer godt å ha. Har selvfølgelig lovlig og egenkjøpt key/lisens da! Hvorfor i all verden bruker du Win98? Edit: Så specsa dine nå Endret 25. januar 2004 av cremaster Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Jeg låner ikke spill og jeg låner ikke bort spill. Jeg har alle spilla mine pent plassert i en hylle ved siden av dataen min. Jeg har aldri fått den følelsen at et spill er borte eller at jeg mangler en cdkey. Endret 25. januar 2004 av DavidH Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 kommer du til å sitte med et spill i 10 år? Självklart! Annars är det ju ett nerköp... Jag spelar nästan varje vecka något spel som jag köpte till min första dator för ungefär tio år sedan. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå