tanda Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Jeg forstår det slik at i Norge så sier vi "sydenreise" og peker stort sett på det å reise sydover til varme og sol. Det vil vel være noe anderledes for en som geografisk bor under ekvator etc. Noen som har forslag til et generisk begrep på engelsk her? takk Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 https://en.wikipedia.org/wiki/Package_tour Lenke til kommentar
Tumeric Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Har aldri hørt noen andre ha et lignende ord, de sier bare hvor de skal eller at de skal til sol og varme -tror nok det er en ren norsk "oppfinnelse". https://www.lifeinnorway.net/where-is-syden/ 2 Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 6. august 2022 Del Skrevet 6. august 2022 (endret) Ikke det at det er en eksakt match men synes at islandhopping er et begrep som burde vurderes opp mot ordet sydenreiser da Islands ofte forbindes med sydligere øygrupper med varmt vær. Vi nordmenn "hopper" jo gjerne på det første og beste flyet til Syden Endret 6. august 2022 av Gjest Baardsen Lenke til kommentar
Outlier616 Skrevet 6. august 2022 Del Skrevet 6. august 2022 Det første jeg tenker på er "Mediterranean vacation". Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 6. august 2022 Del Skrevet 6. august 2022 "Equatorial vitamin-D boost" 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 6. august 2022 Del Skrevet 6. august 2022 tanda skrev (På 3.7.2022 den 14.38): Noen som har forslag til et generisk begrep på engelsk her? UK eng: Holiday(s) (to <insert destination>). US eng: Vacation (to <insert destination>). - Med forbehold om regionale variasjoner. Som nevnt lengre opp: "Syden" er litt særnorsk. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 6. august 2022 Del Skrevet 6. august 2022 tanda skrev (På 3.7.2022 den 8.38): Jeg forstår det slik at i Norge så sier vi "sydenreise" og peker stort sett på det å reise sydover til varme og sol. Det vil vel være noe anderledes for en som geografisk bor under ekvator etc. Noen som har forslag til et generisk begrep på engelsk her? takk A sunny vacation trip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå