Ludvig86 Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Hei! Vi er en familie som lurte på å reise fra Trondheim og over til Sverige ett par netter. Vi er 2 vokse og 4 barn fra 3 - 14 år. Men hvor er det "best" å dra? Vi tenkte enten Åre eller Østersund. Ut i fra kartet så er Østersund litt større og muligens mer å gjøre? Eller er det aktiviteter for barn og shoppingmuligheter i Åre også? Takker for alle innspill! // Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 I Åre er det ski på vinteren og downhill sykkel på sommeren, + "vinmonopol" (Systembolaget) Østersund har badeland og diverse parker. Jeg har kun vært på Systembolaget i Åre, og kun passert Østersund. Min mor og yngre søsken har feriert i Østersund, jeg bare slapp de av der så ingen erfaring utover det de sa til meg. De større parkene er som vanlig sør i landet. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Da jeg var ung ferierte vi som regel litt lengre sør enn Østersund, hovedsaklig Orsa, Mora og Leksand (det området av Dalarna). Bra med shopping i Østersund, men usikker på hvor mye som er der for en barnefamilie å gjøre. Det er vel hovedsaklig Storsjøbadet etc. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 Storsjøen er populært for barne familier. Treffer nok mange på campingplasser rundt omkring der. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 3. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2022 Takk for innspill! Vi bestile i Østersund. Har aldri vert der før, så skal bli spennende å se hva vi finner på. Lenke til kommentar
sokken86 Skrevet 24. februar 2023 Del Skrevet 24. februar 2023 Går det fortsatt tog fra Trondheim til Østersund? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. februar 2023 Del Skrevet 24. februar 2023 https://www.sj.no/content/dam/nord/Meråkerbanen.pdf Lenke til kommentar
koots Skrevet 3. mars 2023 Del Skrevet 3. mars 2023 kremt skrev (På 24.2.2023 den 11.45): https://www.sj.no/content/dam/nord/Meråkerbanen.pdf Svenske avdelingen av SJ har vel sagt de vil kjøre hele Trondheim-Stockholm så fort elektrifiseringen av Meråkerbanen er ferdig i 2024, så blir forhåpentligvis forbedring der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå