Gå til innhold

Gps og navigasjonsprogrammer?


Anbefalte innlegg

Min gamle far har lenge vært på utkikk etter gps utstyr til bærbare pcer slik at han kan bruke dette ombord på sin seilbåt. Hvordan fungerer dette? Kan man bare kjøpe en gps peiler og plugge den inn i pcen?

 

Saken er den at den vi har en gps mottaker men er usikre på om denne kan kobles til pcen. Eventuelt hvilke programmer må vi ha for å kunne kjøre dette?

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg har Garmin GPS III Plus. Når jeg kjøpte den fikk jeg med data kabel og Mapsource (GPS program til dataen). Det er veldig enkelt å bruke, da man bare setter GPS'en i "data-mode", så får du all informasjon på pc skjermen/laptopen. PC er også en del greiere å bruke når man skal legge inn mange waypoints, hvis en skal på gåtur osv... Mapsource er standard til alle Garmin gps'er tror jeg, men spør om dette i butikken først.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd et genialt program som heter OziExplorer Der kan man legge inn alle typer kart som man scanner selv. F-eks et sjøkart. Tilkoblingen foregår med datakabel som bruker å følge med GPS'en. Når man har koblet den til, dukker "du" opp på skjermen. Der har man gjerne tegnet inn ruten på forhånd. Så er det bare og kjøre i vei. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...