geirha Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Hva blir best eller hva er vanlig praksis ved montasje gardinstang dersom vinduet ikke er plassert midt på en smal vegg. Henge opp gardinstangen over vinduets bredde eller over veggens bredde. Se vedlagt bilde vindus plassering. Det er dessuten ganske trangt venstre side med tanke på endekule/endeknott. Endret 2. juli 2022 av geirha Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 På et så lite rom hadde jeg heller vurdert andre løsninger enn gardingstang. Hva med plissegardiner? Vil tro det gir et mye roligere inntrykk i rommet. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Soverom? Hvis det hadde vært ‘tre meter’ vegg til høyre for vinduet hadde jeg nok kun hatt stang over vinduet. Siden det er så lite område til høyre, kanskje like greit å la stangen, gardinen gå over hele 🤔 Hva med å ha stang kun over vinduet og henge bilder nedover veggen til høyre for vinduet, for å ‘fylle ut/opp’ så hele veggen tas i bruk? Synd det ikke er mer plass over selve vinduet inne i vindusrammen, da ville jeg ha vurdert å montere en plisségardin. Edit: vinduet slår vel utover(?) så da bør det gå greit med en toppfestet plisségardin; om gardinen da dekker øverste delen av vinduet gjør det ikke noe for funksjonen (vinduet kan åpnes). Ser Jysk har varianter som kan dras opp/ned, kanskje det kan være et alternativ? Endret 2. juli 2022 av NoBo La til spm. om vindu. Lenke til kommentar
geirha Skrevet 2. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Det er et soverom ja, tenker å ha lystett gardin. ...Plissegardiner er vurdert og montert kun ved det breieste vinduet. Mulig jeg tar gardinstang over hele veggen da. Endret 2. juli 2022 av geirha Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Plissegardiner er et herk om man får god gjennomtrekk... Da varer de ikke lenge. Lystette gardiner gir også rom for å lufte om natten, uten forstyrrende blaffring fra rullegardin, persienne og lignende. Med gardinstang i hele bredden og ikke gjennomsiktige gardiner, får man en illusjon om at vinduet er litt større Endret 2. juli 2022 av plankeby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå