Ernie Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Er ikke akkurat så veldig flink i javascript at det gjør noe bare så det er sagt. Det jeg altså lurer på er om det er mulig å oppdater "hovedvinduet" ved hjelp av en link i en popup. Hvis det er mulig da selvsagt... Edit: det går også bra med et script som oppdatere vindu X når vindu Y lukkes. Endret 11. januar 2004 av ernie85 Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 jeg kan ikke fortelle deg HVORDAN, men jeg vet det lar seg gjøre. har sett eksempler på det flere sider på internett. hvis jeg ikke misforstår deg totalt så er jo hw.no forumets egen "min assistent" funksjon av den typen. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Jepp, stemmer det ja. Får vel ta en liten titt i kildekoden da... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Jøss... fikk det til jo Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Og løsningen var? Har bare en svak anelse om at man kaller på window.opener eller parent eller noe slikt for å snakke med vinduet som åpnet popup'en, eller? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jøss... fikk det til jo Kan du poste kildekoden her? Det er flere (inkludert meg) som gjerne vil ha det scriptet. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Dere vil ha kildekode ja... <script language="JavaScript"><!-- function refreshnclose() { opener.location='index.php'; window.close(); } //--></script> <a href=\"javascript:refreshnclose()\">Link</a> Alt sammen ligger i popup'en og index.php er siden som "hovedvinduet" allerede har åpnet. Dette kan vel kalles en dårlig løsning på problemet, men det fungerer. Alternativt kan man med koden åpne en ny side i "hovedvinduet". Koden gjør forøvrig at popup'en også lukkes. Bud 1 med denne koden er at popup'en BARE vil "oppdatere" vinduet den ble åpnet fra. Edit: ups! det er bare et lite problem.... det fungerer IKKE i Opera 7.23 (iallfall ikke hos meg) Endret 12. januar 2004 av ernie85 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Dere vil ha kildekode ja... <script language="JavaScript"><!-- function refreshnclose() { opener.location='index.php'; window.close(); } //--></script> <a href=\"javascript:refreshnclose()\">Link</a> Alt sammen ligger i popup'en og index.php er siden som "hovedvinduet" allerede har åpnet. Dette kan vel kalles en dårlig løsning på problemet, men det fungerer. Alternativt kan man med koden åpne en ny side i "hovedvinduet". Koden gjør forøvrig at popup'en også lukkes. Bud 1 med denne koden er at popup'en BARE vil "oppdatere" vinduet den ble åpnet fra. Edit: ups! det er bare et lite problem.... det fungerer IKKE i Opera 7.23 (iallfall ikke hos meg) Takk skal du ha! <----- auuuu.... Det ser så sinnsykt vondt ut! Stakkars lille smiley! Men angående det med at den ikke funker i Opera: Lenge siden jeg har brukt Opera, men har ikke Opera en popup-killer? For da funker jo ikke det scriptet så veldig bra.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå