Gå til innhold

Er det mulig å oppdatere vindu X fra vindu Y?

Anbefalte innlegg

Er ikke akkurat så veldig flink i javascript at det gjør noe bare så det er sagt. Det jeg altså lurer på er om det er mulig å oppdater "hovedvinduet" ved hjelp av en link i en popup. Hvis det er mulig da selvsagt...

Edit: det går også bra med et script som oppdatere vindu X når vindu Y lukkes.

Endret av ernie85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere vil ha kildekode ja...

<script language="JavaScript"><!--
function refreshnclose() {
opener.location='index.php';
window.close();
}
//--></script>

<a href=\"javascript:refreshnclose()\">Link</a>

Alt sammen ligger i popup'en og index.php er siden som "hovedvinduet" allerede har åpnet. Dette kan vel kalles en dårlig løsning på problemet, men det fungerer. Alternativt kan man med koden åpne en ny side i "hovedvinduet". Koden gjør forøvrig at popup'en også lukkes.

Bud 1 med denne koden er at popup'en BARE vil "oppdatere" vinduet den ble åpnet fra.

Edit: ups! det er bare et lite problem.... det fungerer IKKE i Opera 7.23 (iallfall ikke hos meg) :wallbash:

Endret av ernie85
Lenke til kommentar
Dere vil ha kildekode ja...

<script language="JavaScript"><!--
function refreshnclose() {
opener.location='index.php';
window.close();
}
//--></script>

<a href=\"javascript:refreshnclose()\">Link</a>

Alt sammen ligger i popup'en og index.php er siden som "hovedvinduet" allerede har åpnet. Dette kan vel kalles en dårlig løsning på problemet, men det fungerer. Alternativt kan man med koden åpne en ny side i "hovedvinduet". Koden gjør forøvrig at popup'en også lukkes.

Bud 1 med denne koden er at popup'en BARE vil "oppdatere" vinduet den ble åpnet fra.

Edit: ups! det er bare et lite problem.... det fungerer IKKE i Opera 7.23 (iallfall ikke hos meg) :wallbash:

Takk skal du ha! :)

:wallbash: <----- auuuu.... Det ser så sinnsykt vondt ut! Stakkars lille smiley! :laugh:

Men angående det med at den ikke funker i Opera:

Lenge siden jeg har brukt Opera, men har ikke Opera en popup-killer?

For da funker jo ikke det scriptet så veldig bra.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...