Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 5008 rister på tomgang


Anbefalte innlegg

kremt skrev (3 minutter siden):

Hvis turboen går er det egentlig bare å kaste bilen. 90+% sjanse for at oljekanalene i motoren og oljesilen er tette. Ny turbo vil vare et par måneder maks. Selger har nok vært svært heldig her og kommet over en intetanende kjøper. Etter hva jeg kan se er dette en bil som er verdt 30-40 tusen og da er det begrenset hva man kan forvente. At den varer mer enn 2-3 år uten vesentlige påkostninger vil jeg anse som et mirakel. Men gå for all del på selger. Du har egentlig en sterkere sak mot han siden du ikke har prøvekjørt bilen. Men siden du sier motoren går pent men rister høres det ut som svinghjul. Det er egentlig rart at det skal være mulig å slite ut dette på 50 tusen km. Kanskje gått bare et par kilometer per dag bilen, ikke bra det heller.

Det stemmer, du er ganske spot on på prisen. Skal bare ha bilen til september, så holder den ut er jeg fornøyd. Hadde det ikke vært for ristingen hadde jeg vært strålende fornøyd. For den er utrolig god og kjøre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LA8PV skrev (1 time siden):

etter hva jeg har lest skal det være ganske solide motorer?

Ja de er ok og står i mange Ford, Volvo, Mini, i tillegg til franske merker. Jeg hadde en bil med en sånn en gang, mye bedre enn Mercedes som jeg har nå hvertfall...  At noen sier det finnes nettsider om problemene med de, ja selvfølgelig, hvor mange motorer som selges i millioner er det ikke problemer med. At du må regne med at bilen er skrot etter 55k km fordi den har sånn motor er bare tull. 

Endret av Mag ne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
1 hour ago, LA8PV said:

 Prøvekjørte ikke før kjøp da bilen stod langt unna.....

Har du kjøpt en 10 år gammel bil uten å prøvekjøre den, eller få den sjekket at noen som kan bil?

Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (20 minutter siden):

Har du kjøpt en 10 år gammel bil uten å prøvekjøre den, eller få den sjekket at noen som kan bil?

Det stemmer. Har fått beskjed at jeg kan heve kjøpet av selger. Men liker bilen og vil helst få den fikset. 

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har greie på bil selv, så lønner det seg å handle lokalt. Få med så mye dokumentasjon som mulig. 

Generelt så er nordmenn veldig naive og tror at alle vil dem det beste. 

Spesielt når det gjelder bil, så bør du være negativ til det motsatte er bevist.  I stedet for å ta turen tilbake til selger, så går det an at lar et lokalt verksted få ta en kikk på bilen. Billigere enn å kjøre 44 mil til sammen enda en gang. 

Lenke til kommentar
Opelduude skrev (1 minutt siden):

Hvis man ikke har greie på bil selv, så lønner det seg å handle lokalt. Få med så mye dokumentasjon som mulig. 

Generelt så er nordmenn veldig naive og tror at alle vil dem det beste. 

Spesielt når det gjelder bil, så bør du være negativ til det motsatte er bevist.  I stedet for å ta turen tilbake til selger, så går det an at lar et lokalt verksted få ta en kikk på bilen. Billigere enn å kjøre 44 mil til sammen enda en gang. 

Vet. Venter svar på mandag, og håper de går med på at annet verksted tar en sjekk. Når jeg kjøpte bilen skulle jeg uansett i området. Er vel kanskje ikke så omfattende å sjekke at reima og timingen er riktig?

Lenke til kommentar
Mag ne skrev (10 timer siden):

Ja de er ok og står i mange Ford, Volvo, Mini, i tillegg til franske merker. Jeg hadde en bil med en sånn en gang, mye bedre enn Mercedes som jeg har nå hvertfall...  At noen sier det finnes nettsider om problemene med de, ja selvfølgelig, hvor mange motorer som selges i millioner er det ikke problemer med. At du må regne med at bilen er skrot etter 55k km fordi den har sånn motor er bare tull. 

Ja. Vet ikke om denne motoren er verre eller bedre enn andre. Alt dette med soting, partikkelfilter, egrventil, turbo, dyser, u name it, er jo generelle problemer for alle turbodiesel når de blir gamle. Og bare 55k km på 10 år lukter det som flere har kommentert mye småkjøring av, noe som forsterker problemet.

Hadde selv en 1.6hdi som gikk uten feilslag i 13 år og 190k km. Men da var det slutt på de gode tidene og fikk trøbbel med dyser, egr og turbo på løpende bånd. Når turboen røk for andre gang var det på tide å kvitte seg med bilen for litt over vrakpant. 

Så sånn er det vel bare. Ti år gammel diesel er en viss risikosport og dyre reparasjoner kan påregnes uansett merke. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Svein M skrev (20 minutter siden):

Jeg har lite tro på at de kan montere registerreimen feil. Men et verksted som sjekker bilen kan kanskje finne ut hva som er feil uten at feilsøken koster så mye.

Har hørt mange tilfeller der det har vært montert feil, så utelukker det ikke i dette tilfellet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...