marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg har en chieftec midi tower med en 360 w strømforsyning. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal bytte ut viften i strømforsyninga, og hvilken vifte som passer inn i strømforsyninga mi? Lenke til kommentar
snole Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 - 4 skruer for å ta PSU'en ut av kabinettet. - 4 skruer for å åpne den. (OBS, garantien ryker). - 4 skruer for å ta ut gammel vifte. - Lodde 2 ledninger av printkortet inni PSU'en. (Evt klipp de hvis du ikke har loddebolt.) - Måle dimensjonen på viften, sannsynligvis 80mm x 80 mm. - Søk på internett for å finne tekniske specs på den viften som stod der. - Kjøp en vifte som forflytter ca samme mengde luft pr time som den originale. - Lodd på (evt kabelsko/sukkerbit hvis du klipte ledningen) - 4 skruer for å sette i ny vifte - 4 skruer for å lukke PSU'en. - 4 skruer for å sette PSU inn i kabinettet igjen. Da skulle du være ferdig. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 eller hvis du bare er lat og vil ha stillere vifte kan du gjøre som meg : åpne faenskapen klipp av ledningene til vifta strekk ledningene ut av PSU'en monter ledningene i en molexplugg på 7V (gul (12V)på plussiden og rød (5V) på minussiden) *tada* Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Damn! Trodde det skulle være mye arbeid, jeg! Skal se hva jeg skal gjøre. Er littegranne engstelig, lat og makelig, så det kan være at jeg driter i strømforsyningen. Har bestilt 4 papst vifter som kun skal støye 12 db, og jeg håper de hjelper på bråket! ******* bråkemaskin. Men takk for hjelpen, Y`all! Lenke til kommentar
snole Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Du kan og være obs på en annen ting mht Chieftech PSU'er. Ut fra den kommer den en 3 pins molex med 2 ledninger (Gul og Sort). Kobler du den på hovedkortet vil viften(e) gå på full hastighet hele tiden. En kompis av meg var plaget med at 300 wattern hans bråkte nå infernalsk. Vi plugget vekk den ledningen og da fikk viften spenning fra den interne Noisekilleren i PSU'en, og bråkte nesten ingenting. Så hvis det er at den bråker mye, test dette.... Et tips bare.... Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 aalrighty then! Skal rett hjem å sjekke om det kanskje er den som får kabinettet til å rotere 20 cm over gulvet mens det skriker: "Nå kommer jeg å tar deg", og "Let Jesus f**k her!". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå