Myriad Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Hei, Telenor tv og internett har vært nede i 2 døgn nå. Hva slags rettigheter har man da? Den såkalte "alltid på nett"-garantien gjelder ikke oss da vi ikke har mobilabb. fra Telenor. Så meg nødt til å dra å kjøpe 4G ruter og datapakke privat i dag. Kan jeg kreve avslag på faktura tilsvarende nedetid, eller må man bare godta det? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Hva sa support når du kontaktet de? 2 Lenke til kommentar
cacb Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 (endret) 16 minutes ago, Myriad said: Hei, Telenor tv og internett har vært nede i 2 døgn nå. Hva slags rettigheter har man da? Den såkalte "alltid på nett"-garantien gjelder ikke oss da vi ikke har mobilabb. fra Telenor. Så meg nødt til å dra å kjøpe 4G ruter og datapakke privat i dag. Kan jeg kreve avslag på faktura tilsvarende nedetid, eller må man bare godta det? Jeg ville krevet avslag proporsjonalt med nedetiden. Jeg gjorde noe lignende for endel år siden (med annen teknologi) og det gikk igjennom selvfølgelig. Ingen grunn til å spørre. Endret 29. juni 2022 av cacb Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Myriad skrev (22 minutter siden): Kan jeg kreve avslag på faktura tilsvarende nedetid, eller må man bare godta det? Hør med kundeservice der. Jeg ville presisert at jeg ikke vil betale for en tjeneste jeg ikke får. Det er vel fair. Lenke til kommentar
Myriad Skrevet 29. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2022 RRhoads skrev (5 timer siden): Hva sa support når du kontaktet de? "Vi har kun alltid på nett garanti".. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Myriad skrev (13 minutter siden): "Vi har kun alltid på nett garanti".. Hva sa de om hvor lenge det skulle være borte? hva var feil? Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) Normalt har du kun krav på regress i form av direkte kostnader. Hvis du f.eks. har tapt inntekt som følge av nedetiden så er det indirekte. Men hvis du betaler 300 kr i mnd for Internett og er uten i 3 dager så har du med andre ord rett på 300*12/365*3= kr 29,59 Bransjenorm for privatabonnement er normalt at du får 3x denne summen tilbake hvis det tar lenger enn 3-5 virkedager, men det er strengt tatt noe ISP'ene gir ut som et lite pre-winback tilbud for at kunden ikke skal skifte tilbyder. Det er på ingen måte noe du har krav på fra lovverket. Og da kan du likegodt true med å si opp og få mange måneder gratis fra Winback-avdelingen (de selgerene som virkelig kan gi rabatter). Husk, selv hvis du har en SLA avtale med lovnad om 99% oppetid så vil det tilsvare at du først får kompensasjon etter 3,65 dager nedetid. Du vil ikke vite hva 99.9999% koster per måned (31,5 sekunder nedetid per år).. Endret 30. juni 2022 av AnthonyEdwardS 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 20 hours ago, Myriad said: Telenor tv og internett har vært nede i 2 døgn nå. Hva slags rettigheter har man da? Hva sier avtalen din med leverandøren? Det er den som regulerer dine rettigheter ved bortfall av tjenesten. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Myriad skrev (21 timer siden): Hei, Telenor tv og internett har vært nede i 2 døgn nå. Hva slags rettigheter har man da? Den såkalte "alltid på nett"-garantien gjelder ikke oss da vi ikke har mobilabb. fra Telenor. Så meg nødt til å dra å kjøpe 4G ruter og datapakke privat i dag. Kan jeg kreve avslag på faktura tilsvarende nedetid, eller må man bare godta det? Vet du årsaken til at du ikke har Internett? Ting kan stille seg litt annerledes hvis årsaken ligger utenfor Telenors sfære (eks. gravearbeid som har tatt med seg fiberkabler,kabelbrudd/ødelagt utstyr de siste meterne inn i din bolig etc.) enn om det er feil i Telenors infrastruktur og som de har kontroll på. Er det flere enn deg i samme område (og med Telenor fiber) som er uten nett&TV? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå