The Very End Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) 3 minutes ago, plankeby said: Syntes det skyldes litt for mye på veier og lav fart her. Hva med rassh#l (finner ikke andre ord) som dreper andre med å overhode ikke følge med på veien. De som dreper andre ned å være så ego at mobil og skjerm i bilen er viktigere enn å se på veien foran seg. Der har drap skjedd på på E6 med ro felt og 110 km og i byer. Kan ikke skylde på veier her. Mitt inntrykk er at noe skyldes økt egoisme hos bilførere. Forøvrig gir det å drepe noen med bil bare få måneder i fengsel. Har vært noen bildrap siste år. Det er klare paralleller til informasjonssikkerhets-debatten her: hvor man forsøker å ta et problem som avhenger av flere faktorer og så lage en løsning (f.eks teknisk løsning som på et magisk vis skal løse et organisatorisk / menneske problem). På den ene siden har man de som kun skylder på fart, på den andre har du de som kun skylder på vei. Er sted i midten er sannheten, men som deg er jeg enig i at nordmenn er verdensmestre i ansvarsfraskrivelse. Endret 2. juli 2022 av The Very End Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) The Very End skrev (1 time siden): Ellers mener jeg å ha lest statistikk på at fleste dødsulykker er utforkjøring, og her er det stort sett høy fart i kombinasjon med idiotkjøring som er en av de største faktorene. En økning på ca. 50% ca. 100% kan ha andre årsaker så derfor er det viktig og etterstrebe for å finne årsakene. Er ikke bare i Norge ulykker med kjøretøy øker: Tyskland opp ca. 19% USA opp ca. 10.5 %de høyeste ulykkestallene på 16 år Østerrike har også en signifikant økning. Bulgaria opp 10.5 % de første 6månedene av dette året om andre land også har en unormal høy økning i dødsulykker vil tiden vise. Det kan ligge andre årsaker bakom en ulykke en uaktsomhet, det er det jeg vil få frem. Grunnen for og nevne vaksine var å unngå en diskusjonen at det er en mulig grunn som mange konspirerer. Endret 2. juli 2022 av Nautica 1 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 Trygg trafikk burde endre navn til Null trafikk, de er motstander av stort sett alt trafikkalt virker det som. Fokus på redusert hastighet og ulykker er bare en politisk kampanje for å redusere veiutbygging og få økt inntjening via bøter ser det ut til. 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Det er greit å analysere totalt hva som er faktorer. Mental helse: Selvmord i trafikken, der uskyldig annen part dras med. Ruskjøring Sykdom/trøtthet Feil på kjøretøy Forhold ved vei og skiltet hastighet Aktiv ignoranse av å følge med på vei. Surfing på mobil og annet fokus. Manglende sikring av last eller personer i bil. Jeg ser at det tas flere der barn ikke engang har belte på bak i bilen. Osv osv Endret 2. juli 2022 av plankeby Lenke til kommentar
Windfarmer Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 KarvaBlad skrev (På 29.6.2022 den 18.19): Når antall dødsulykker har vært unormalt lavt lenge, er det statistisk uunngåelig at det går opp igjen. Kalles regresjon mot gjennomsnittet. https://en.wikipedia.org/wiki/Regression_toward_the_mean Da må en vel vite hva gjennomsnittet er? Antall døde i trafikken i Norge: Som det fremgår er antallet dødsulykker i sterk nedgang, til tross for langt flere kjørte km. Bare fra 2010 til 2020 ble antall dødsulykker i trafikken nær halvert. Og denne trenden har vedvart - med rykk og napp - siden 1970. 2 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå