marw_the_big_headed_rhino Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg vurderer å kjøpe meg nye vifter, og i den forbindelse lurer jeg på hvilke vifter som bråker minst, og hvilke vifter som er de beste? Lenke til kommentar
Heinz Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Papst har noen meget stillegående vifter, ned i 12db. Men de flytter lite luft. Delta er vel av de bedre, flytter masse luft, bårker mye, og klipper fingrene dine om du er uforsiktig. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Vifte?? Hva skal du bruke den til? Kabinett/CPU/GPU/PSU osv - her er det mange muligheter skjønner du.... Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Vifter skal jeg bruke i kabinettet. Har kabinettvifter i mitt chieftec kabinett, men de bråker som ville gangstere, så nå har jeg bestilt 12 db papst vifter. Håper de virker. Er det noen som vet om vifter som skal plasseres på hovedkortet? Jeg har en Asus p4p800 deluxe hk, chieftec 03-bbb miditårn. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvorfor ikke kjøpe viftestyring istedenfor, når du har vifter? Lenke til kommentar
Heinz Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vifter skal jeg bruke i kabinettet. Har kabinettvifter i mitt chieftec kabinett, men de bråker som ville gangstere, så nå har jeg bestilt 12 db papst vifter. Håper de virker. Er det noen som vet om vifter som skal plasseres på hovedkortet? Jeg har en Asus p4p800 deluxe hk, chieftec 03-bbb miditårn. Som skal plasseres _på_ hovedkortet? Eller tenker du på cpu og chipset? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Viftene skal jeg plassere i kabinettet. Fast i veggene på kabinettet. For kabinettet har plass til fire 80 mm vifter, og 1 90 mm vifte. Grunnen til at jeg skal ha det er at de jeg har støyer noe sinnsykt, så jeg ikke får sove. For ja, jeg skrur aldri av datamaskinen min, selv om jeg hater den for tiden fordi den stinker. Lenke til kommentar
Heinz Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Da er fancontroll det beste tror jeg. Da skrur du bare ned alt sammen når du skal sove. Gjerne en fancontroll med temp-føling så vekker maskinen deg om det blir for varmt. Edit: skrivefeil bl.a. Endret 12. januar 2004 av Heinz Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vet mange er uenige med meg, men jeg anbefaler ikke papst viftene, ihvertfall ikke de som er på over 25db, de har en høyfrekvent lyd, (mulig det er bare jeg som hører det, og ja, det er sånn på alle papst-viftene jeg har testet... og det er endel) itilleg har de fryktelig kort ledning originalt, så hvis du har ett stort kabinett må du eventuelt lodde på nye selv. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Fant en "Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sølv" på http:www.microplex.no Er dette noe til tess da? Noen som har testet den, og har noen erfaringer? Hvordan settes en slik en opp? Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det er faktisk størrelsen det kommer an på.. 120mm vifter med lav omdreining = lav lyd og mye luft.. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Men i mitt kabinett har jeg plass til 4 X 80 mm, og 1 X 90 mm. Hva med hovedkortet mitt som er et Asus p4p800 deluxe hk? Har det plass til mange vifter? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Fant en "Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sølv" på http:www.microplex.noEr dette noe til tess da? Noen som har testet den, og har noen erfaringer? Hvordan settes en slik en opp? Kan anbefale Sunbeam Rheobus, både jeg selv og mange andre har god erfaring med denne. For å sette den opp er det bare å plugge i en molex og viftene bak. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Synest http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMF2]Zalman sine 92mm vifter[/url] er ganske kjekke når du setter på motstanden som følger med. Heilt lydlause, og flytter meir luft i forhold til støy enn mange andre vifter. Billig er den også, sammenligna med alt anna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå