Gå til innhold

Hvilke vifter er best, og har minst støy?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vifter skal jeg bruke i kabinettet. Har kabinettvifter i mitt chieftec kabinett, men de bråker som ville gangstere, så nå har jeg bestilt 12 db papst vifter. Håper de virker. Er det noen som vet om vifter som skal plasseres på hovedkortet? Jeg har en Asus p4p800 deluxe hk, chieftec 03-bbb miditårn.

Som skal plasseres _på_ hovedkortet? Eller tenker du på cpu og chipset?

Lenke til kommentar

Da er fancontroll det beste tror jeg. Da skrur du bare ned alt sammen når du skal sove. Gjerne en fancontroll med temp-føling så vekker maskinen deg om det blir for varmt.

Edit: skrivefeil bl.a.

Endret av Heinz
Lenke til kommentar

Vet mange er uenige med meg, men jeg anbefaler ikke papst viftene, ihvertfall ikke de som er på over 25db, de har en høyfrekvent lyd, (mulig det er bare jeg som hører det, og ja, det er sånn på alle papst-viftene jeg har testet... og det er endel) itilleg har de fryktelig kort ledning originalt, så hvis du har ett stort kabinett må du eventuelt lodde på nye selv.

Lenke til kommentar
Fant en "Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sølv" på http:www.microplex.no

Er dette noe til tess da? Noen som har testet den, og har noen erfaringer? Hvordan settes en slik en opp?

Kan anbefale Sunbeam Rheobus, både jeg selv og mange andre har god erfaring med denne.

For å sette den opp er det bare å plugge i en molex og viftene bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...