Gå til innhold

TU og merking av Ekstra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Frank Olsen skrev (2 minutter siden):

Håpløst 🤬

Diskusjon.no bør vurdere å droppe samarbeidet met TU !

TEKNA/NITO bør droppe samarbeidet med TU.

Diskusjon.no har valgt å fjerne merkingen av betalingsartikler. Sannsynligvis etter filosofien, et klikk er et klikk.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

Diskusjon.no har valgt å fjerne merkingen av betalingsartikler. Sannsynligvis etter filosofien, et klikk er et klikk.

Ja de har også fjernet muligheten til å lese ingressen.
Da kunne vi i alle fall fått en liten innsikt i hva artikkelen dreier seg om, men sånn det er nå så er det helt umulig.
Jeg gidder i alle fall ikke betale den ågerprisen for et abonnement for å lese en artikkel eller to i uka.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (3 timer siden):

Håpløst 🤬

Diskusjon.no bør vurdere å droppe samarbeidet met TU !

uname -i skrev (3 timer siden):

Er dere helt på bærtur, eller? Arbeid koster. Kjøp heller et abonnement. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (2 minutter siden):

Ja, når jeg kan få det til en fornuftig pris så skal jeg vurdere det. Men dobbel pris av det som en som er medlem i en eller annen organisasjon jeg ikke er medlem i betaler er helt uaktuelt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 minutt siden):

Ja, når jeg kan få det til en fornuftig pris så skal jeg vurdere det. Men dobbel pris av det som en som er medlem i en eller annen organisasjon jeg ikke er medlem i betaler er helt uaktuelt. 

Beklager å måtte si det, men det er ikke gratis å være medlem heller så du sparer mye på å kun abonnere på TU! 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er medlem, men synes ikke TU skal være en betalingsblekke i all den tid det eies av fagforeningene. TU er vel blitt en sånn egen greie og drives som et helt vanlig media istedenfor å faktisk være en ei blekke av fagforeningene. 

De skriver stort og positivt om vindkraft og våpen.. forstå det den som kan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker Teknisk ukeblad, jeg pleier lese det med interesse når jeg kommer over en utgave.

Og jeg lever rimelig greit med at disse trådene for diskusjon av TU-innhold jevnlig dukker opp i feeden her på forumet, selv om jeg synes det er noe merkelig om det er slik at noen ganske få tidsskrifter skal tilgodeses med et slikt privilegium, med en slik form for gratisreklame. Hva slags avtale er det mellom TU og diskusjon.no her, nå som forumet eies av Schibsted?

Men å slutte med å merke artikler bak betalingsmur med "ekstra", er jo bare høl i huet, bånn i bøtta. Det rammer den gode viljen jeg har opparbeidet både overfor ukebladet og for diskusjon.no, og også kvaliteten på diskusjonen i kommentarfeltet, sånn som her, hvor hver eneste kommentar faktisk dreier seg om manglende merking av betalingsartikler, og ikke en eneste om sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (1 time siden):

Jeg har null problem med å betale for et abonnement. Saken er at jeg og andre allerede betaler TEKNA 5000 i året slik at de kan overføre millioner til TU og det som kommer ut av det er en papirutgave på døra som går rett i søpla. Og skal jeg lese det samme tidsskriftet online så må det betales ekstra. Det er en helt meningsløs bruk av midler.

Hvis ikke det er mulig å gjøre noe med denne absurditeten så hadde det vært bedre om TEKNA/NITO droppet dette antikvariske tvangsabonnementet og lot medlemmene selv avgjøre om de vil betale for TU, det være seg online-utgaven eller papiravisa.

Det at diskusjon.no nå har funnet ut at de skal droppe å markere betalartikler og lure folk til å klikke på dem er toppen av kransekaka.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (5 timer siden):

Jeg har null problem med å betale for et abonnement. Saken er at jeg og andre allerede betaler TEKNA 5000 i året slik at de kan overføre millioner til TU og det som kommer ut av det er en papirutgave på døra som går rett i søpla. Og skal jeg lese det samme tidsskriftet online så må det betales ekstra. Det er en helt meningsløs bruk av midler.

Hvis ikke det er mulig å gjøre noe med denne absurditeten så hadde det vært bedre om TEKNA/NITO droppet dette antikvariske tvangsabonnementet og lot medlemmene selv avgjøre om de vil betale for TU, det være seg online-utgaven eller papiravisa.

Det at diskusjon.no nå har funnet ut at de skal droppe å markere betalartikler og lure folk til å klikke på dem er toppen av kransekaka.

Du får abonnementer på rabatt om du er Tekna- eller Nito-medlem. Du er uansett ikke medlem der for TUM. Du er medlem der for de godene du får av å være medlem i en fagforening. 

Jeg er forsåvidt enig med kritikken mot idioten med å unødvendig distribuere papirutgaver, og la være å merke betalingsartikler her inne. Om enn noe, gir det mer mening å betale ekstra for papirutgaven enn nettversjonen, men i et tradisjonelt perspektiv, er papirutgaven standard produkt, mens drifting av nettsiden er et ekstra produkt med en ekstra utgift; det betyr vel at TUM sånnsett er litt gammeldags, og burde oppdatere seg. 

Jens Kr. Kirkebø skrev (2 timer siden):

Uansett er prisen alt for høy for vanlig abonnement. Det koster nøyaktig like mye for TU som for Aftenposten pr. måned, og Aftenposten leverer betraktelig mer innhold + at prisen også inkluderer tilgang til E24. Omkring halv pris av Aftenposten hadde vært mer passende. 

Aftenposten har langt flere lesere, og får dermed mer betalt for like mye innhold som TUM produserer, som altså vil si at Aftenposten kan lage mye mer innhold enn TUM, men med samme fortjeneste. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...