ProphetSe7en Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Noe som har denne støvsugeren og kan si om den klarer å komme seg under en sofa på 10 cm? Eventuelt hva som er minstekrav for at den skal klare å komme seg under for å rengjøre? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2022 Ingen som har denne støvsugeren? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 (endret) Har den ikke selv, men vurderer å skaffe maken. Ser den er 9,65 cm høy, usikker på hvor strict unnvikelses sensoren er. Endret 29. juni 2022 av Duriello Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2022 (endret) Spørs om jeg ikke bare må kjøpe den et sted med åpent kjøp, så returnere den dersom den ikke går under sofaen. Tror det skal være mulig å lure den. For fysisk så skal den få plass, men ikke sikkert at den gjør det likevel pga AI. Så sånn jeg har forstått det så kan en heve sofaen, eller deler av sofaen første gang den kartlegger området. Da anser den området som trygt. Så kan en plassere sofaen som normalt og den kjører rett under basert på første kartlegging. Endret 29. juni 2022 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
barezell Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Fikk min sist uke. Ikke nødvendigvis til hjelp men den går under min sofa på 14cm uten noe oppstyr 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2022 Ja fra 11.6 og mer har jeg lest erfaringer om at det går fint, men lite info om lavere enn dette Lenke til kommentar
xRun Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 ProphetSe7en skrev (På 28.6.2022 den 19.33): Noe som har denne støvsugeren og kan si om den klarer å komme seg under en sofa på 10 cm? Eventuelt hva som er minstekrav for at den skal klare å komme seg under for å rengjøre? Har ikke S7 MaxV, men har brukt S6 MaxV et års tid nå, som skal være 9,6cm høy, en halv mm lavere. Før det hadde jeg en Roborock S5 som er 9.7cm, altså en halv cm. høyere enn S7 MaxV. Jeg vet ikke hvordan det går med 10cm, men jeg lagde noen klosser til bena på sofaen slik at det ble 12cm klaring, og har ikke hatt noe problem. Sofaen var eneste issue hos meg. Gikk på trelast, kjøpte noe 4x4 toms, kuttet meg 6 stykker på 4cm hver, malte dem svart og skrudde i en pinn som går i bena på sofaen. Ser nesten originalt ut, og støvsugeren går under. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2022 Ja, det er to alternativer. Lage klosser og male de slik du har gjort, eller kjøpe nye ben til sofaen. Nye ben har jeg kun funnet i 10 cm eller lavere av den typen jeg faktisk synes ser ok ut. Du valgte da å lage klosser i samme dimensjon som bena var på, eller har du klosser på 10x10 under de originale bena nå ? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) De står under de originale bena, som en forlengelse. De originale bena har et dypt hull opp fra bunnen, for boltfeste til sofaen. Så jeg drillet og skrudde i en bolt i toppen av klossene, som en slags pinn som går inn i det hullet i bena, da lirker de seg ikke ut av stilling over tid. Kan evt. lage nye ben, kan være litt slankere enn 10x10 og 12cm høyt. Drille hull stort nok for hodet av boltene fra bunnen, smalere hull resten av veien gjennom for den gjengede delen av bolten som skal oppi sofaen. Endret 30. juni 2022 av xRun Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2022 Jeg skjønner. Da er gjerne de originale bena også 10x10 cm slik at det matcher. Jeg har avlange ben originalt. 14x6x6 cm. Har tenkt på å tilpasse noen 48x68 klosser, da får jeg høyde på 10.8 cm + noen mm på slike beskyttelsesputer under der igjen. Punktlime eller noe så de holder seg på plass Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 ProphetSe7en skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner. Da er gjerne de originale bena også 10x10 cm slik at det matcher. De originale er runde og svarte, og ca. 8cm diameter. Klossene ser ut som sokler til disse. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2022 Lyst å slenge ut ett bilde i løpet av dagen? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) Kunne nok ha slipt hjørner og kanter og fått det penere, jeg ser det nok. Kom også på at dette er 4x2, og jeg kuttet 6 lengder på 4, som da gir klosser på 4x4x2 Endret 30. juni 2022 av xRun Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2022 Det ble jo et greit resultat det. Får se hvordan jeg løser det. Kan jo gjøre som deg, bruke 4x2, tilpasse på når så de får 2 cm utforbi. Da vil de bygge 2 cm på alle kanter av nåværende føtter. Men fortsatt usikker på om roborock går under med 10.8.cm 😅 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå