Spillredaksjonen Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Anmeldelse: Sonic Origins De fire første Sonic-spillene byr på mye glede og tonnevis av frustrasjon, også i dette splitter nye formatet. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) Sitat At de ikke har gjort noe med spillenes ringsystem i samme slengen, stiller jeg meg derimot undrende til. I stedet for å besitte tradisjonelle helsepoeng, bruker nemlig Sonic og kompani i stedet ringer for å holde seg i live. Disse kryr det av rundt omkring i hvert nivå, og så lenge man har én ring når man blir truffet av en ekling, kan man løpe videre. Problemet er bare at idet man så mye som skubber lilletåa si borti en robotmarihøne, mister man alle ringene man har. Sånn sett har det ingenting å si om man har én eller 100 ringer, og det føles ikke spesielt godt i praksis. Ringene er ikke bare for "helsepoeng". Om du har nok ringer når du passerer checkpoints eller kommer til mål får du belønninger som f.eks. bonusbrett og continues. 100 ringer = ekstra liv. Hvertfall var det slik i de orignale versjonene. Jeg går ut fra det er slik i dette også. Sitat Til det er spillene for mannevonde, og særlig de to første spillene i samlingen merker man har et lite brukervennlig design. Her kastes feller, fiender og all mulig drit etter deg mens du løper rundt, og det er vanskelig å få noen som helst form for flyt i det man driver med. 😂 Det var hardt å være gamer på nittitallet ... Endret 28. juni 2022 av :utakt 3 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 :utakt skrev: Sitat At de ikke har gjort noe med spillenes ringsystem i samme slengen, stiller jeg meg derimot undrende til. I stedet for å besitte tradisjonelle helsepoeng, bruker nemlig Sonic og kompani i stedet ringer for å holde seg i live. Disse kryr det av rundt omkring i hvert nivå, og så lenge man har én ring når man blir truffet av en ekling, kan man løpe videre. Problemet er bare at idet man så mye som skubber lilletåa si borti en robotmarihøne, mister man alle ringene man har. Sånn sett har det ingenting å si om man har én eller 100 ringer, og det føles ikke spesielt godt i praksis. Ringene er ikke bare for "helsepoeng". Om du har nok ringer når du passerer checkpoints eller kommer til mål får du belønninger som f.eks. bonusbrett og continues. 100 ringer = ekstra liv. Hvertfall var det slik i de orignale versjonene. Jeg går ut fra det er slik i dette også. Sitat Til det er spillene for mannevonde, og særlig de to første spillene i samlingen merker man har et lite brukervennlig design. Her kastes feller, fiender og all mulig drit etter deg mens du løper rundt, og det er vanskelig å få noen som helst form for flyt i det man driver med. 😂 Det var hardt å være gamer på nittitallet ... Sonic 1 var jo ikke akkurat et vanskelig spill. Selv i barndommen spilte jeg igjennom spillet i løpet av en kveld. Sikkert spillet jeg har spilt igjennom flest ganger (Super Mario Bros og giana sisters er muligens like mange ganger). Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 1. juli 2022 Del Skrevet 1. juli 2022 Eddie_Peddie skrev (6 timer siden): Sonic 1 var jo ikke akkurat et vanskelig spill. Selv i barndommen spilte jeg igjennom spillet i løpet av en kveld. Sikkert spillet jeg har spilt igjennom flest ganger (Super Mario Bros og giana sisters er muligens like mange ganger). Nei, Sonic 1 er ikke spesielt vanskelig. Jeg har også vært gjennom det mange ganger som barn. Labyrinth Zone (under vann) krever litt tålmodighet og timing, men ellers er det rett frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå