NorsknRev Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg kjøpte en Nokia XR20 i oktober i fjor. Den gangen støttet ikke telefonen verken VoLTE eller 5G hos ICE, men dette kom på plass i løpet av noen måneder. Det er klart at det har skjedd en oppdatering, men hvordan? Er det en SW oppdatering, eller er det den mystiske appen "Tjenester fra operatøren", eller noe annet? Jeg spør fordi jeg håper og venter på at min Motorola G100 skal få 5G hos ICE. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Om du har 5G på telefonen så skal du kunne få 5G om du er i ett område med 5G dekning, vel å merke om 5G er på i innstillingene, dette finner du under Sim innstillingene, det skal da stå noe sånn som "Foretrukket nettverkstype 5G,4G,3G,2G (Auto) Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 ice har enten oppdatert nettverket eller su roamer med en leverandør som har 5g og volte som igjen ive har avtale med for disse tingene Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 28. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2022 Tror dere misset poenget mitt. Jeg lurte på hvordan oppdateringen blir gjennomført. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) 7 minutes ago, Bäcker said: Tror dere misset poenget mitt. Jeg lurte på hvordan oppdateringen blir gjennomført. Telefonen har alltid støttet 5g og volte, står på nettsiden dems. Mens operatøren din har enten skrudd på 5g der du bor eller så roamer du hos telia eller telenor som har 5g. Her ser du hvor ice har 5G, er mest i by områder https://www.ice.no/dekning/5g/ https://www.nokia.com/phones/en_int/nokia-xr-20?sku=VMA750Y9FI1CN0 Share the action with super-fast 5G Endret 28. juni 2022 av onkel_jon Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 1. juli 2022 Del Skrevet 1. juli 2022 On 6/28/2022 at 11:45 AM, onkel_jon said: Telefonen har alltid støttet 5g og volte, står på nettsiden dems. Mens operatøren din har enten skrudd på 5g der du bor eller så roamer du hos telia eller telenor som har 5g. Her ser du hvor ice har 5G, er mest i by områder https://www.ice.no/dekning/5g/ https://www.nokia.com/phones/en_int/nokia-xr-20?sku=VMA750Y9FI1CN0 Share the action with super-fast 5G Ice har ingen 5G roaming avtale med Telia ifølge KS 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 2. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2022 Det som er litt rart er at ICE roamer hos Telia i Norge, men ikke i Sverige. Der henger de på søplenettet til svenske Telenor, av alle ting. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 2. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2022 -ɐMoԀ- skrev (19 timer siden): Ice har ingen 5G roaming avtale med Telia ifølge KS Høres riktig ut. Hvis det var sånn, ville mange av ICE-kundene ha valgt Telia, og virkelig kjent farten. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 For 4g-tale så tror jeg at software på mobiltelefonen må støtte 4g-tale hos ICE for at det skal virke. Det er i hvertfall slik at ICE må støtte akkurat den mobilen for at det skal virke. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. juli 2022 Del Skrevet 9. juli 2022 Tenker at begge kom gjennom en programvareoppdatering, garantert volte støtte, mulig også 5G, dersom Nokia benytter seg av "allowed list" som flere andre produsenter. "Tjenester fra operatøren" appen vil ikke kunne oppdatere nettverksinnstillinger som volte før eventuelt i Android 13. 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. juli 2022 Del Skrevet 9. juli 2022 Bäcker skrev (På 2.7.2022 den 20.20): Det som er litt rart er at ICE roamer hos Telia i Norge, men ikke i Sverige. Der henger de på søplenettet til svenske Telenor, av alle ting. Når du roamer med ice i utlandet, flipper SIM-applet-en til en annen IMSI kode og fremstår for lokale nett som en nederlandsk operatør med tilhørende roamingavtaler. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 1. august 2022 Forfatter Del Skrevet 1. august 2022 Da forsvant VoLTE, gett. Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 5. august 2022 Del Skrevet 5. august 2022 Bäcker skrev (På 1.8.2022 den 16.35): Da forsvant VoLTE, gett. nedgradert? 😂 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 10. august 2022 Forfatter Del Skrevet 10. august 2022 Det kom tilbake etter noen timer, men da hadde jeg allerede bestilt overføring til Telia. Der kommer jeg til å bli en od stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå