Serpentbane Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Nimrad skrev (46 minutter siden): Selvfølgelig. Men jeg har kjøpt lisensen, jeg leier den ikke. Lisensen er min, og den kan jeg bruke så lenge jeg vil eller selge den videre. Personlig så ser jeg ikke den store fordelen av å eie en lisens. Jeg har fremdeles G7000 kassettene mine. Men... Jeg kan se mye verdi i å eie forskjellige ting. Spill er ikke en av de. Men det er meg. 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene. Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange. Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt, kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris. Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier. Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre. Endret 28. juni 2022 av Pallehysa 1 1 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Pallehysa skrev: Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene. Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange. Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt, kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris. Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier. Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre. Ingen som tvinger deg til å være enig. Jeg er selv enig etter å ha sett igjennom listen over spill fra Sony. Hvorfor? Jo fordi de fleste av de storspillene har jeg spilt igjennom for noen år siden. Men jeg skal iallfall få testet death stranding nå, et spill jeg aldri hadde kjøpt med tanke på at det for meg så veldig sært ut. 1 Lenke til kommentar
Grimbeorn Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 24 minutes ago, Pallehysa said: Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt, kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris. Dag 1 titler som slippes på Game Pass kan telles på en hånd hvis du teller per måned. Det er jo ikke bare Halo og Forza som slippes dag 1, men også en mengde tredjepart. Riktignok mye hummer og kanari, men jeg har hatt stor glede av flere titler jeg ikke ville ha prøvd om de ikke var på Game Pass. Dag 1 titler er virkelig noe jeg setter pris på ved Game Pass og gir tjenesten verdi. Når det er sagt så synes jeg Playstation Plus har et fint utvalg på øverste nivå, som ikke nødvendigvis står tilbake for utvalget på Game Pass. Det ser ut til å være en del overlapp også, altså titler som er på begge tjenestene. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) Pallehysa skrev (2 timer siden): Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene. Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange. Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt, kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris. Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier. Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre. Hvordan skal dette måles? Halo Infinite hadde fra lansering i starten av desember til starten av februar, altså 2mnd, 20 millioner nedlastinger. Selvfølgelig er mange av disse på Gamepass, og du vil sikkert argumentere for at dette da ikke betyr noe. Ellers kan man diskutere spill så mye man vil. Som spiller på begge platformer synes jeg brorparten av disse gudommelige PS eksklusive spillene ikke alltid lever opp til hypen. Men, uansett så varer denne argumentasjonen din ikke særlig lenge. Sony har hatt et forsprang på studio og spill, om man ser på eksklusive, det er klart. Men man må også se litt framover når man vurderer disse tjenestene. For, du kan disse Xbox så mye du vil, men de har nå flere studio og det er en hel del spill med veldig gode potensiale i pressa, og alle disse kommer på på tjenesten. Det samme kan ikke sies om PSPlus. Så der må man da velge, kjøpe eller vente i x mnd, eller år, før de dukker opp. Endret 28. juni 2022 av Serpentbane 4 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Serpentbane skrev: Pallehysa skrev (2 timer siden): Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene. Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange. Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt, kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris. Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier. Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre. Hvordan skal dette måles? Halo Infinite hadde fra lansering i starten av desember til starten av februar, altså 2mnd, 20 millioner nedlastinger. Selvfølgelig er mange av disse på Gamepass, og du vil sikkert argumentere for at dette da ikke betyr noe. Ellers kan man diskutere spill så mye man vil. Som spiller på begge platformer synes jeg brorparten av disse gudommelige PS eksklusive spillene ikke alltid lever opp til hypen. Men, uansett så varer denne argumentasjonen din ikke særlig lenge. Sony har hatt et forsprang på studio og spill, om man ser på eksklusive, det er klart. Men man må også se litt framover når man vurderer disse tjenestene. For, du kan disse Xbox så mye du vil, men de har nå flere studio og det er en hel del spill med veldig gode potensiale i pressa, og alle disse kommer på på tjenesten. Det samme kan ikke sies om PSPlus. Så der må man da velge, kjøpe eller vente i x mnd, eller år, før de dukker opp. Du kan fint finne brukeranmeldelser på spillene. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Iki skrev (19 minutter siden): Du kan fint finne brukeranmeldelser på spillene. Ja, jeg vet, hvordan det? Lenke til kommentar
Iki Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Serpentbane skrev (36 minutter siden): Ja, jeg vet, hvordan det? Du skriver at det blir vanskelig å måle verdien av spillene på tjenestene. Men det er bare å se på hva folk mener om spillene. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Iki skrev (1 time siden): Du skriver at det blir vanskelig å måle verdien av spillene på tjenestene. Men det er bare å se på hva folk mener om spillene. Nei, jeg svarte på en som skrev om antall solgte spill som et mål på popularitet og evt. kvalitet, og sammenlignet med antall nedlastede på en slik tjeneste. Og nevner da Halo som et eksempel, fordi det er Halo han sammenligner med. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Serpentbane skrev (37 minutter siden): antall solgte spill Da tar du et svært lite utklipp fra hele kommentaren istedenfor å kommentere det som faktisk skrives der... Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) Limbeck skrev (19 timer siden): Er dette tilgjengelig på pc? Ja, streaming av alle spillene, tror det krever ps5 kontroller på samme måte PSNow krevde PS4 kontroller. https://www.playstation.com/no-no/support/subscriptions/ps-plus-pc/ Endret 28. juni 2022 av Sirius Cobra mer info Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Iki skrev (1 time siden): Da tar du et svært lite utklipp fra hele kommentaren istedenfor å kommentere det som faktisk skrives der... Han skriver om Halo og salg, jeg svarer med Halo og nedlastinger, og spør hvordan man skal sammenligne dette... Lenke til kommentar
Iki Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Serpentbane skrev (3 timer siden): Han skriver om Halo og salg Om det er alt du fikk med deg, så... Pallehysa skrev (12 timer siden): "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler... ...Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk... Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel - Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud... ...skryt, kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler... ...Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Halo infinite er en svært liten del av kommentaren her, eller mener du virkelig det spillet, som nevnes som: Pallehysa skrev (12 timer siden): før Halo Infinite Altså ikke et spill som er en del av sammenligningen som gjøres engang... Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. juni 2022 Del Skrevet 28. juni 2022 Nimrad skrev (På 27.6.2022 den 16.02): Føler meg nesten gammel i hele denne diskusjonen om abonnementstjenester for spill. Er alle happy med å kun leie tilgang til spill og ikke eie noe som helst? Min erfaring nå etter å ha 1000+ fysiske & digitale spill over 20 år er at det har ingenting betydning… 3 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Serpentbane skrev (11 timer siden): Han skriver om Halo og salg, jeg svarer med Halo og nedlastinger, og spør hvordan man skal sammenligne dette... Kvifor er det viktig? Eg sammenlignet populariteten av Halo som eit flaggskip spel på konsollen, mot Spiderman på PS, som er eit av mange på PS som selger langt bedre. Om det er eit produkt som er meir ettertrakta, som selger meir, drar fleire kunder, er det jo objektivt eit bedre tilbud å få dette på abonnement tjeneste eller? 1 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 LarZen skrev: Nimrad skrev (På 27.6.2022 den 16.02): Føler meg nesten gammel i hele denne diskusjonen om abonnementstjenester for spill. Er alle happy med å kun leie tilgang til spill og ikke eie noe som helst? Min erfaring nå etter å ha 1000+ fysiske & digitale spill over 20 år er at det har ingenting betydning… Helt enig med deg i dette. Har solgt unna mye gammel ræl det siste året som bare tok opp plass, men har fremdeles sikkert 1000+ spill som ligger pakket ned i esker og aldri vil bli spilt igjen. Måtte bare få dem vekk fra hyllene da det ikke var noe poeng i å ha dem der. Men jeg ser jo at noen ser en verdi i å ha spillet fysisk, selv om jeg bare har kjøpt to fysiske spill selv de siste årene (Mario collection på Switch for sunshine og Zelda skyward sword eller noe slik, hvor Zelda et år etter fortsatt er i plasten). Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 LarZen skrev (9 timer siden): Min erfaring nå etter å ha 1000+ fysiske & digitale spill over 20 år er at det har ingenting betydning… Min erfaring er at jeg selger gamle spill og ender opp med en snittpris på 150 kroner per spill. Lenke til kommentar
Skeptisk23 Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 (endret) Pallehysa skrev (23 timer siden): Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene. Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange. Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt, kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre. Dag 1 lanserte spill på game pass pr august 2021 med et par innslag fra 2022 jeg kom på i farta: Grounded Gears 5 Gears Tactics Sea of Thieves Age of Empires 3: Definitive Edition Battletoads New Super Lucky's Tale Ori and the Will of the Wisps Grim Fandango Remastered Full Throttle Remastered Day of the Tentacle Remastered The Outer Worlds Bleeding Edge Crackdown 3 Wasteland Remastered Wasteland 2: Director's Cut Wasteland 3 State of Decay 2 Forza Horizon 4 Minecraft Dungeons Microsoft Flight Simulator Morkredd The Bard's Tale Trilogy Neon Abyss Hypnospace Outlaw Five Nights At Freddy's 1 Five Nights At Freddy's 2 Five Nights At Freddy's 3 Five Nights At Freddy's 4 Two Point Hospital Star Renegades Undertale Pathway SupraLand Outriders Hotshot Racing Solasta Golf With Your Friends Crosscode Genesis Noir Drake Hollow It Lurks Below Carto Disagea 4 Complete Dragon Quest Builders 2 Dragon Quest 11 Totally Accurate Battle Simulator Monster Sanctuary Monster Train Unto The End Lonely Mountains Downhill Forager Carrion Pandemic Mech Warrior 5: Mercenaries Second Extinction Ikenfell MLB The Show 21 Secret Neighbor Phogs! The Touryst Octopath Traveler The Ascent Pikuniku Worms rumble Killer Queen Black Streets of Rage 4 Slay The Spire Dungeons & Dragons: Dark Alliance Knights and Bikes The Messenger Gonner 2 Project Winter Crusader Kings 3 Undermine Neoverse Tetris Effect Connected Call of the Sea Wilmot's Warehouse Double Kick Heroes Planet Coaster Nowhere Prophet Haven Totally Reliable Delivery Service Scourge Bringer Katana Zero Cyber Shadow Blair Witch Spiritfarer The Medium Tell Me Why Backbone The Wild of Heart Snow Runner Luna Nights Narita Boy Rain On Your Parade West of Dead Night Call Void Bastards Moving Out Mutant: Year Zero Road To Eden Munchkin Afterparty Felix the Reaper Creature In The Well Blazing Chrome Riverbond Supermarket Shriek Operencia Wandersong SINNER: Sacrifice For Redemption My Friend Pedro Pumped BMX Pro Ashen Kingdom Two Crowns Below Graveyard Keeper Aftercharge Laser League Psychonauts 2 Age of Empires 4 Forza Horizon 5 Halo Infinite Back 4 Blood Sable The Gunk Scorn Hello Neighbor 2 Aragami 2 Hades Twelve Minutes Lemnis Gate Shredders Eiyuden Chronicle (kanskje det sneik seg inn et eller to som ikke er lansert enda, så ikke så nøye etter) Endret 29. juni 2022 av Skeptisk23 Lenke til kommentar
Skeptisk23 Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Pallehysa skrev (23 timer siden): Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier. Spiderman er verdens mest populære supehelt og en av verdens største franchise! Når det da lages skikkelige kvalitetsspill basert på den vil det selvfølgelig selges noe sinnsykt. Halo derimot var en helt ny IP. Vil si det er ganske stor forskjell på å lansere et spill basert på noe hyperpopulært og noe splitter nytt ingen har hørt om. Ser man nøye etter i salgstall slik som du gjør, ser vi at den eneste playstation-franchisen som har solgt mer enn Halo er Gran turisimo. Disse tallene er fra før halo infinite og gt7 var lansert. Dette er til tross for at playstation har solgt uendelig mange flere konsoller enn xbox. Burde ikke da flere playstation-franchises solgt mer enn halo som tross alt "bare" har solgt 81 millioner kopier? Lenke til kommentar
Iki Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Skeptisk23 skrev (1 time siden): Ser man nøye etter i salgstall slik som du gjør, ser vi at den eneste playstation-franchisen som har solgt mer enn Halo er Gran turisimo. Disse tallene er fra før halo infinite og gt7 var lansert. Og hva ser du om du tar bort halo og Gran turismo? Hvor mange spill fra PlayStation kommer da bedre ut enn neste xbox spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå