Gå til innhold

Norsk Rap


fhauni7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vrøvl

Kunne ikke vært mer enig, bare fullt av Wannabes her i landet :thumbdown:

Vi vet jo alle at kebab liker å pisse folk i øret, det overraskende (eller ei) er at en moderator legger seg på samme linje.

 

Da tillater jeg meg å "argumentere" på samme nivå, og si at Kebab GUD og Mr.Ueland ikke akkurat har gitt inntrykk av å være de skarpeste knivene i skuffen - spesielt ikke når det gjelder musikk. Men en av fordelene med et forum er at man etter en viss tid lærer seg til hvem som har noe fornuftig å skrive innen et emne, og hvem som bare poster tull.

Som det står i en db-annonse; "du spør ikke bestemora di om hva som er kult på kino " (om Moræus-Hansen).

 

 

Så, for å rettferdiggjøre innlegget mitt en smule:

Jeg anbefaler at du sjekker ut Jaa9 og OnklP sin mixtape, bondegrammatikk. Den har vært ute en god stund på markedet, tross ulovlige og uklarerte samples, og bør anskaffes. Morsom, og helt ålreit kvalitet på rim.

 

Ellers er det ufattelig mye bra hip-hop som kommer fra det store utland, sånn om du ikke må ha det på norsk. Atmosphere og Lyrics Born sine siste skiver er to gode eksempler.

Lenke til kommentar
Masse true true

Enig!

 

Anyways Mye bra hiphop fra sverige. Har mer svensk hiphop en norsk hiphop faktisk. Har noe å lære fra svenskene mener eg. Mange syns kanskje det er forferdelig men hiphop er kommet for å bli og det bli bare større og større. Spår at det blir en great hiphop år i år. :w00t:

 

Forresten skjekk ut Akeron. Mener han har noen sanger ute på nettet gratis. :thumbup:

Lenke til kommentar

Spetakkel og Akeron er definitivt norges kuleste hip-hoppere. Ikke døm spetakkel etter Kem rocker sangen, den er ganske kjip. Kjøp heller albumet.

 

Jeg er ikke spesielt fan av rap egentlig, men jeg hører ganske mye på albumet til Spetakkel. De fleste andre norske rappere bare langer ut masse tekst på en kjedelig monoton måte. Er kjedelig å høre på.

 

Synes rap på bergensk høres mye bedre ut enn østlandsk f.eks. No offence, men det høres litt pinglete ut... :p

 

Glemte å nevne at tommy tee var norges beste, men det er lenge siden jeg har hørt noe fra han... Virker som om han var kjent utenfor norge, han er med på mange amerikanske skate-filmer! (inline).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Masse true true

Enig!

 

Anyways Mye bra hiphop fra sverige. Har mer svensk hiphop en norsk hiphop faktisk. Har noe å lære fra svenskene mener eg. Mange syns kanskje det er forferdelig men hiphop er kommet for å bli og det bli bare større og større. Spår at det blir en great hiphop år i år. :w00t:

 

Forresten skjekk ut Akeron. Mener han har noen sanger ute på nettet gratis. :thumbup:

Nah.. satser på at det kommer en motvekt, no ala. da grungen kom og redda oss fra puddel-rocken ;)

Lenke til kommentar
vrøvl

Kunne ikke vært mer enig, bare fullt av Wannabes her i landet :thumbdown:

Vi vet jo alle at kebab liker å pisse folk i øret, det overraskende (eller ei) er at en moderator legger seg på samme linje.

 

Da tillater jeg meg å "argumentere" på samme nivå, og si at Kebab GUD og Mr.Ueland ikke akkurat har gitt inntrykk av å være de skarpeste knivene i skuffen - spesielt ikke når det gjelder musikk. Men en av fordelene med et forum er at man etter en viss tid lærer seg til hvem som har noe fornuftig å skrive innen et emne, og hvem som bare poster tull.

Som det står i en db-annonse; "du spør ikke bestemora di om hva som er kult på kino " (om Moræus-Hansen).

 

Når man har 2 søsken som er dj`s så hører man mye merkelig musikk men jeg er enda overbevist om at 90% av all rap som er Norsk er rett å slett dårlig/elendig.

 

Dette kommer av at jeg ikke liker rap på norsk, og det beholder jeg meg retten til, hvis du mener at det er inkompetanse hos meg så får du bare mene det.. :thumbup:

 

og jeg klager_kun_på_Norsk musikk, ikke engelsk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...