Slagen mann Skrevet 27. juni 2022 Del Skrevet 27. juni 2022 Hei, Skal oppgjør skattes av etter samlivsbrudd ? Og skal dokumentavgift ved kjøpet tas med i betrakning, eller faller denne bort i denne vurderingen ? Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 27. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2022 Ser nå at det er inngangsverdi (kjøpesum + omkostninger) - salgssum. Det vil da gi 38975 i gevinst. Også må det selvfølgeligvis deles i to da jeg selger min halvpart, så da skal jeg skatte av 19487,50? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2022 Del Skrevet 27. juni 2022 Slagen mann skrev (1 minutt siden): Ser nå at det er inngangsverdi (kjøpesum + omkostninger) - salgssum. Det vil da gi 38975 i gevinst. Også må det selvfølgeligvis deles i to da jeg selger min halvpart, så da skal jeg skatte av 19487,50? Skal vell ikke skatte av dette så lenge du har bodd i boligen? Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 27. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2022 Salvesen. skrev (16 minutter siden): Skal vell ikke skatte av dette så lenge du har bodd i boligen? Glemte å si ifra om så vesentlig at vi ikke har bodd i boligen i over et år.. Regner med at jeg da må skatte ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2022 Del Skrevet 27. juni 2022 Slagen mann skrev (Akkurat nå): Glemte å si ifra om så vesentlig at vi ikke har bodd i boligen i over et år.. Regner med at jeg da må skatte ? Ja da skal det normalt sett betales skatt etter salg. Om det er noe spesielt når det er samlivsbrudd vet jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå