BadCat Skrevet 1. juli 2022 Del Skrevet 1. juli 2022 Det er kun én ting som virker og det er å innse at man ikke har noe på byen å gjøre. De fleste vil ikke innse dette før de selv har blitt skadet for livet på byen. Det ville ikke jeg heller. Lenke til kommentar
_R2D2_ Skrevet 1. juli 2022 Del Skrevet 1. juli 2022 (endret) shockorshot skrev (3 minutter siden): Hvordan tror du han hadde sett ut hvis de tre innbruddstyvene hadde hatt ei ladd hagle hver? Hva er denne tanken om at kriminelle ikke ville eskalere sin egen beskyttelse og trusselsmetode for å møte offeret sitt beskyttelsesmetode? Tror det er et helt urealistisk scenario at man får besøk av 3 innbruddstyver ladd med hver sin hagle her i Norge. Endret 1. juli 2022 av _R2D2_ 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 1. juli 2022 Del Skrevet 1. juli 2022 (endret) 3 minutes ago, _R2D2_ said: Tror det er et helt urealistisk scenario at man får 3 innbruddstyver ladd med hver sin hagle her i Norge. Tror det er helt urealistisk scenario at man får et offer med en ladd hagle klar her i Norge. Og der har du svaret ditt på hvorfor det er et helt urealistisk scenario at du får 3 innbruddstyver ladd med hver sin hagle her i Norge. De behøver ikke det, for å utføre sin kriminelle handling som gir profitt. De trenger ikke den eskaleringen av brutalitet som ran med skytevåpen er. Endret 1. juli 2022 av shockorshot 3 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 1. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2022 1 hour ago, Hansien said: Ja, da er vi oppe i 4 meningsløse dødsfall grunnet våpen. Grunnen er de kriminelle handlingene, ikke våpen. 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 1. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2022 1 hour ago, shockorshot said: Det er bedre å bli slått helseløs, enn å bli skutt. Det ser kanskje mye mer brutalt ut, men gir deg mye høyere sjanse for å overleve. Jeg vil gjerne ha 4 fingre, et bein og et øre mindre, enn å ikke leve. Det er en glidende overgang. Vold er vold. Selv ett knyttneveslag kan drepe. Ingen kan si hvor mange slag som skal til før du dør. Det er bedre å kunne forsvare seg enn å bli et offer. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 debattklovn skrev (7 timer siden): Grunnen er de kriminelle handlingene, ikke våpen. Disse kriminelle handlingene kunne absolutt vært utført og nedeskalert uten at unødvendige liv hadde gått tapt. 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) debattklovn skrev (7 timer siden): Det er en glidende overgang. Vold er vold. Selv ett knyttneveslag kan drepe. Ingen kan si hvor mange slag som skal til før du dør. Det er bedre å kunne forsvare seg enn å bli et offer. Vold er vold ja, men står valget mellom en kule eller en knyttneve i trynet tar jeg sjansen på knyttneven da dette gir størst sjanse for å overleve. En viktig detalje til at jeg og foretrekker knyttneven før kula står i lenken R2D2 som han postet tidligere. Sitat – Min klient har gjort noe veldig dumt og er veldig lei seg for hendelsen. Han gruer seg til fremtiden med tanke på den lange straffen han fikk samt erstatningen han må betale, men er innforstått med at han skal bøte for forholdene, sier advokat Javeed H. Shah om dommen på tre år og to måneders fengsel. Personen angrer på hendelsen, inneforstått med at han må bøte for forholdene og den skadelidende får erstatning. Ellers er det flott at han får straffen sin da dette gjerne inkluderer at det blir lagt en del arbeid på at de kriminelle skal tilbake til samfunnet og inkluderes igjen som et produktivt menneske enn en gjenggangskriminell. Det beste hadde jo selvfølgelig vært at det ikke hadde skjedd. Men dette er et langt bedre resultat enn at liv går unødvendig tapt. Tråden har sporet nok vekk fra trådemnet nå, jeg melder meg ut av våpendebatten. Endret 2. juli 2022 av Hansien 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 debattklovn skrev (8 timer siden): Det er en glidende overgang. Vold er vold. Selv ett knyttneveslag kan drepe. Ingen kan si hvor mange slag som skal til før du dør. Det er bedre å kunne forsvare seg enn å bli et offer. Oddsen for å bli drept av et knytteneveslag er under 1 : 39 000 om hver person blir slått i ansiktet en gang i livet hver -- og de fleste som blir drept blir drept fordi de er alkoholpåvirket og ikke har normale reflekser relatert til å beskytte seg selv når de faller. De blir drept av fall, hvor fallet er forårsaket av et knytteneveslag til hodet eller overkroppen. https://www.smh.com.au/national/90-killed-in-single-punch-assaults-since-2000-20131201-2yjtr.html Oddsen for å bli drept om man blir skutt i hodet eller overkroppen er helt ufattelig mye verre, uansett om man er full eller ikke. Om du blir skutt i hodet er fallet din minste bekymring. 3 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 2. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2022 2 hours ago, Hansien said: Disse kriminelle handlingene kunne absolutt vært utført og nedeskalert uten at unødvendige liv hadde gått tapt. Tenåringene kunne lett ha ikke truet huseieren, så hadde ikke de blitt drept av getawaysjåføren. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 2. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2022 1 hour ago, Red Frostraven said: Oddsen for å bli drept av et knytteneveslag er under 1 : 39 000 om hver person blir slått i ansiktet en gang i livet hver -- og de fleste som blir drept blir drept fordi de er alkoholpåvirket og ikke har normale reflekser relatert til å beskytte seg selv når de faller. De blir drept av fall, hvor fallet er forårsaket av et knytteneveslag til hodet eller overkroppen. https://www.smh.com.au/national/90-killed-in-single-punch-assaults-since-2000-20131201-2yjtr.html Oddsen for å bli drept om man blir skutt i hodet eller overkroppen er helt ufattelig mye verre, uansett om man er full eller ikke. Om du blir skutt i hodet er fallet din minste bekymring. Takk for at du bekrefter informasjonen min. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 debattklovn skrev (29 minutter siden): Takk for at du bekrefter informasjonen min. ...du foretrekker å bli skutt fremfor slått..? Det er den eneste måten all informasjonen om virkeligheten du har blitt gitt av meg kan støtte poenget du forsøkte å gjøre. Alle ideene du har om våpen er ideer som viser seg å være like gode som å tisse i buksen for å holde seg varm i møte med virkeligheten. Våpenet gjør deg og alle rundt deg mindre trygg, ikke tryggere Det er større odds for å bli skutt fordi noen er redd for å bli skutt, av ditt våpen, enn for å redde livet med våpenet. Du blir ikke utsatt for mindre vold om du var et skytevåpen, men mer, pluss økt risiko for å bli drept, inkludert av eget våpen. Kilder er postet så mange ganger opp gjennom årene nå at du burde husket fakta. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå