foenix Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Fikk nylig tilbud om hovedservice og bytte av registerreim til ca. kr. 17000.- Er det en akseptabel pris. Han påstod at vannpumpen også måtte byttes samtidig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Bytte vannpumpe med reg reim er normalt. Prisen kommer jo an på bil, deler og arbeid... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Du skriver ikke merke og modell så det er vanskelig for folk å si om det er rett pris. Jeg betalte 7k for å bytte reg.reim på min Hilux. Hovedservice var 10k, med bytte av alt av olje. (motor og diff.) Så prisen høres vanlig ut, med min lille erfaring. Endret 24. juni 2022 av Dubious Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Det kan høres helt OK ut, men kommer veldig an på hvilken bil og motor. Men 8-12 for et registerreimbytte er regnet for å være i nedre del av normalen. Ja, vannpumpe bør absolutt byttes samtidig, trolig også kjølevæsken, den bør iallefall kontrolleres. Hva hovedservice består i varierer enormt fra bil til bil, men 17 for både service og regreim er ikke noe jeg ville hevet øyenbrynene for. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Det er stor forskjell fra bil til bil, og det er lurt å forhøre seg på pris på et annet verksted også. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 er vel like variabelt (vanskelighetsgrad) fra bil til bil, som å bytte diverse lyspærer i frontlykter. På noen kan du bare stikke hånden ned å ordne det, på andre står du fast etter 3 sekunder og må gå på nettet for å finne løsningen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 (endret) På min forrige bil skulle verksted ha 7000kr bare for å bytte drivreima.. altså reimen som er på utsiden av motoren! Hell no tenkte jeg å heiv meg rundt selv. Det tok meg en hel helg.. noen biler er bare elendig designet.. Så 17k er nok ikke utenkelig om du har en bil som er vanskelig å jobbe på. Endret 25. juni 2022 av Complexity 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 Bruker å koste meg litt tid på, YouTube og et par tusen I deler Verkstedet anbefaller nok vannpumpe siden den er lett tilgjengelig å bytte når de har reg reim ute og intervallet passer sånn roughly. En kan vente til den ryker og muligens få tynt mye mer km på samme pumpe, men da koster bytte jobben mye mer siden du nå betaler kun for pumpen og ikke arbeidet på et vis. Et lite sidespor.. Man er avhengig av et sted og stå, men jeg liker å gjøre sånt selv og synst man diy er gøy sparer en fort mye kroner også. Jobber ikke med noe relatert til dette, men så mye god info som det er å finne på YouTube og div forum nå om dagen får man til slike ting enkelt. En ser på prisen at innkjøp av verktøy dekker en inn igjen første gang en gjør jobben også. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 Noen kan være kunstig høyt priset, så sjekk med fler ihvertfall som nevnt. Jeg hadde en Renault kangoo som Renault forhandler skulle ha ca 15k for å bytte regrem - Gjorde det selv i garasjen på under 2,5t og under 4k i kost, med hjelp av YouTube video Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 Betalte 17k på en Peugeot. Visstnok må store deler av motoren demonteres for å bytte den. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 minim skrev (16 minutter siden): Man er avhengig av et sted og stå, men jeg liker å gjøre sånt selv og synst man diy er gøy sparer en fort mye kroner også. Reg. reim er ikke noe en gjør selv. Lenke til kommentar
minim Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 Dubious skrev (3 minutter siden): Reg. reim er ikke noe en gjør selv. Hvor har du det i fra? Har gjort det massevis av ganger og det er flere andre i tråden som har postet det samme. Null problem og ikke særlig komplisert i det hele tatt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 6 minutes ago, minim said: Hvor har du det i fra? Har gjort det massevis av ganger og det er flere andre i tråden som har postet det samme. Null problem og ikke særlig komplisert i det hele tatt. Kjempelett på en Volvo 240, men ikke nødvendigvis like trivielt på nyere biler. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 minim skrev (14 minutter siden): Hvor har du det i fra? Har gjort det massevis av ganger og det er flere andre i tråden som har postet det samme. Null problem og ikke særlig komplisert i det hele tatt. Det er en person som sier at hen har byttet reg. reim selv, den andre byttet driv reim som er noe helt annet. Mye som kan gå galt med reg. reim. ihvertfall på nyere biler. Lenke til kommentar
minim Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 Complexity skrev (4 minutter siden): Kjempelett på en Volvo 240, men ikke nødvendigvis like trivielt på nyere biler. Er sjeldent håpløst. Jeg byttet kammer og noen drev i registeret på en V10 motor i fjor og den var riktignok litt vrien med at motor måtte ut av bil og kam drevene måtte times med indikator klokke siden det ikke var slot på kammene, men YouTube pluss litt manual så gikk det helt fint det. Lenke til kommentar
minim Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 (endret) Dubious skrev (19 minutter siden): Det er en person som sier at hen har byttet reg. reim selv, den andre byttet driv reim som er noe helt annet. Mye som kan gå galt med reg. reim. ihvertfall på nyere biler. Pluss meg bare i en kort tråd som nettopp ble opprettet.. Det er ikke rare forksjellen på ny og gammel bil. Man skal tilbake jækli langt før det er uproblematisk med feil timede kammer så den må stemme uansett alder og selve prinsippet er nærmest uendret på åresvis med doble overliggende kammer. Følger en manual og litt YouTube så går det ikke galt om en gjør som en skal. Det er ikke witchcraft der her en må bare montere det på samme måte som en tok av litt forenklet sagt. Endret 25. juni 2022 av minim Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 Priser på bilrep er priset helt ut av proporsjoner. Sambo leverte en Leaf til pkk og kom hjem med feil da det var rust på en bremseskive foran. De hadde lagt ved ett pristilbud på elskverdige 6000kr for bytte. Deler til 1200kr og en halvtimes jobb.. De slapp den jobben og fikk lov til å ta etterkontroll istedenfor. 1 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 Helt sykt at dette er slitedelskostnader. Mer enn jeg har brukt på service på de siste bilene tilsammens(elbil) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 minim skrev (1 time siden): men så mye god info som det er å finne på YouTube og div forum nå om dagen i utgangspunktet helt enig i det utsagnet, men en bør ta høyde for en del "vranglære" som finnes der ute. Ikke sluke rått alt som blir servert av DIY videoer og fremgangsmåter/løsninger, men sjekke flere ulike kilder. mye cowboyer med finurlige snarveier, og også f.eks. bolter & skruer som er preparert på forhånd, men når du sjøl begynner på de, sitter de som et helvette eller er omtrent umulig å nå, osv. men uansett, veldig tilfredsstillende å gjøre enkelte jobber sjøl og spare tusenlapper. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 Det lønner seg å høre med minst 3-4 verksteder. Har sett 3-4K avvik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå