spissblyant Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Hei. Jeg har hatt en Arvani Ergosound lydplanke som har fungert utmerket i snart 12 år, men i det siste har jeg måtte ta litt kontakttape rundt strømadapteren siden den begynte å bli dårlig. For kort tid siden begynte den ene å slå litt gnister ut. Da koblet jeg fort fra. Er det noen som vet hvor jeg få kjøpt ny strømadapter til denne (jeg trenger egentlig 2 stk- en til selve lydplanken og en til subwooferen). Har forhørt meg de fleste kjente elektrobutikkene uten resultat. (Ser at den trenger en 3-polet kontakt, 24V, 2500mA og maks 65W og positive center polaritet og tilslutt sånn plugg som vist på bildet i enden). Hadde vært fint å fått noen tips. På forhånd takk. :-) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/stromforsyning/stromadaptrer/acdc-stromadapter/justerbar-utgangsspenning/luxorparts-justerbar-stromadapter-12-24-v-dc-60-w-p45198 eller https://www.elfadistrelec.no/no/stromforsyning-for-generell-elektronikk-industri-kontorfasiliteter-telekommunikasjon-24v-5a-60w-mean-well-gst60a24-p1j/p/30042810 Eller hør der utstyret ble kjøpt. Endret 24. juni 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Sitat Eller hør der utstyret ble kjøpt. Ikke så godt råd. Det er mange år siden disse produktene ble solgt og leverandøren Arvani Display AS er borte (slettet i Brønnøysundregistrene den 03.04.2013). Her er eneste mulighet tredjepartsutstyr. Har mest tro på saken fra Kjell som har flere plugger. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 spissblyant skrev (2 timer siden): For kort tid siden begynte den ene å slå litt gnister ut. Hvor er det gnister? Er det der du har tilkobling til 230V med 3-polet kontakt? Er mulig dette bare er dårlig kontakt i pluggen, det er ikke uvanlig. Ville forsøkt med en annen nettledning først. Lenke til kommentar
spissblyant Skrevet 24. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2022 Hei. Gnister kom ut i den enden hvor jeg har brukt litt kontakt-tap, dvs i motsatt ende av der tilkobling til 230V med 3-polet kontakt. :-) Lenke til kommentar
spissblyant Skrevet 24. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2022 Hei igjen. Takk for svar fra alle sammen. Var på Kjell & Company, men de hadde ikke inne, men kanskje jeg kan bruke den oppgitte i denne tråden. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Da er det antagelig slitt hull på isolasjonen på 24V kabel. Den ser ganske 'liten ut. Fullt mulig å reparere. Lenke til kommentar
spissblyant Skrevet 25. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2022 Hei. Har forhørt meg hos det som her heter Nordhordland Elektro. De sa at de mest sannsynlig ikke ville kunne klare å reparere den. Takk for tips. :-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2022 Del Skrevet 25. juni 2022 Det å spørre et slikt firma var ikke i mine tanker. De er nødt til å ta mer for jobben enn det koster for et nytt. I Norge er det svært mye som blir kastet fordi det ikke lønner seg å få det reparert. Lenke til kommentar
spissblyant Skrevet 28. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2022 Hei. Jeg har nå bestillt den saken som Sedsberg nenvte lenger oppe i tråden hos Kjell & Company, så får vi se om det funker. Takk til alle for tips og råd. Ha en fin sommerdag. :-) Lenke til kommentar
Poztmann Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars sedsberg skrev (På 24.6.2022 den 15.51): https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/stromforsyning/stromadaptrer/acdc-stromadapter/justerbar-utgangsspenning/luxorparts-justerbar-stromadapter-12-24-v-dc-60-w-p45198 eller https://www.elfadistrelec.no/no/stromforsyning-for-generell-elektronikk-industri-kontorfasiliteter-telekommunikasjon-24v-5a-60w-mean-well-gst60a24-p1j/p/30042810 Eller hør der utstyret ble kjøpt. spissblyant skrev (På 28.6.2022 den 13.40): Hei. Jeg har nå bestillt den saken som Sedsberg nenvte lenger oppe i tråden hos Kjell & Company, så får vi se om det funker. Takk til alle for tips og råd. Ha en fin sommerdag. 🙂 Hei, Har samme problem som deg. Fungerte det med adapter fra Kjell & Company? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå