^fmj Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Jeg var og tittet på klassebildene til min niese som er tatt av et firma som har drevet med foto i en årrekke. På alle bildene kan man tydelig lese et langt filnavn. Syns dette var amatørmessig, det er frivillig om man vil beholde noen av bildene, sånn sett har man vel ingen klagerett. Noen som vet om dette er vanlig? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Du kan så klart klage selv om du jo neppe har noe krav mot at de fikser det. Antagelig kan de skrive ut nye uten filnavn så sende de, om de kan og vil så klart.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Jeg forstod ikke helt hva som var galt med lange filnavn? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 nomore skrev (7 minutter siden): Jeg forstod ikke helt hva som var galt med lange filnavn? Ikke så pent å ha de printet på bildene vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Det må vel vere ein feil i så fall. Spør fotografen. Lenke til kommentar
Creepy Nabo Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Står det der som et vannmerke? Hvor på bildet er teksten? Er bare å gi dem tilbakemelding selv om du ikke skal ha noen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2022 HTMLGURL skrev (1 time siden): Står det der som et vannmerke? Hvor på bildet er teksten? Er bare å gi dem tilbakemelding selv om du ikke skal ha noen. Logoen til firmaet er godt synlig plassert på bildet, noe vannmerke kan det ikke være. Teksten står helt i kanten, med liten, men godt synlig skrift. Ett bilde er beskåret slik at filnavnet er kuttet på midten. Eksempel: 3567 Klassebilde 5. klasse Oslo skole DSC 12043 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Det er ikke sånn at man kan bestille de bildene man vil ha, og at firmaet da må ha filnavnet? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 aklla skrev (2 timer siden): Ikke så pent å ha de printet på bildene vil jeg tro.. Selvfølgelig. Det gir mening. Takk 😅 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Kan dette være snakk om "prøvebilder" - slik at foresatte skal gjøre seg opp en vurdering om de vil kjøpe bildet? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2022 Ikke prøvebilder, det er helt sikkert. Men da skjønner jeg at dette ikke er vanlig, slurv. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Om skriften er i kanten så blir skriften borte når man setter de i en ramme. Lenke til kommentar
nor.jorgen Skrevet 2. juli 2022 Del Skrevet 2. juli 2022 Det er vel ikke verre enn at man spør firmaet om å få bildene uten filnavn som en del av bildet. Vil gitt mer mening hvis dette var en slags katalog og man skal bestille fysisk utskrift av bildene, da trenger man en klar og eksplisitt måte å angi hvilket bilde man ønsker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå