iblazeqt Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 (endret) Hadde rørlegger på besøk i går ved 14:00-tiden da VVB lakk noe jævlig. Merket ikke før nå at vi ikke hadde noe varmvann, og jeg ser da at rørlegger har vært borti av/på knappen, og denne har stått av. Vi dusjet på morgenen i dag, men hadde da fremdeles varmtvann. Er det fare for legionella når vvb har vært avslått i over ett døgn? Endret 23. juni 2022 av iblazeqt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Tar mye lengre tid enn et døgn. Spesielt hvis du har hatt gjennomstrømning (bruk). 1 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 23. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2022 sedsberg skrev (10 minutter siden): Tar mye lengre tid enn et døgn. Spesielt hvis du har hatt gjennomstrømning (bruk). Supert - takk! 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 (endret) Så lenge vannet er er varmt nok til å forhindre bakterievekst er det vel greit. Endret 24. juni 2022 av vidor Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 23. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2022 vidor skrev (7 minutter siden): Så lenge vannet er er varmt nok til å forhindre bakterievekst er det ve greit. Vel, nå når jeg skulle vaske opp, så merka jeg null varmvann, derfor jeg sjekka VVB og merka at den var avslått. Lenke til kommentar
anon_83104 Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Hvis det er en del legionella, så vil du kjenne duften av råttige egg. Har kjent lukten selv en gang, og det var litt av en stank. Det er svært lett å gjenkjenne. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Beste er nok å ikke bruke varmtvann igjen før det har nådd termostaten til tanken. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 (endret) Har ikke noe å si for bare noen timer. Vannet hadde jo vært varmt for ikke lenge siden så da er det allerede "sterilisert". Endret 23. juni 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Mange som slår av tanken på hytta. Bare å la tanken stå på en stund før den brukes så dør de. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 (endret) Noen tanker har en ecoinnstilling hvor den står på 60 grader og stopper utvikling av bakterier, men som ikke dreper de. De kan dog som regel skrues opp til 75 grader som faktisk dreper. Endret 24. juni 2022 av oddeh Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. juni 2022 Del Skrevet 24. juni 2022 Legionella er som regel aldri et problem i privatboliger. Anlegg der det går lunkent vann i lange strekk er som regel der det skjer, som på sykehus der de kan bruke lunkent vann til tider. Bakterien er også noe som man puster inn via damp. For folk flest er dette et ikke-tema. 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 24. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2022 Dubious skrev (24 minutter siden): Mange som slår av tanken på hytta. Bare å la tanken stå på en stund før den brukes så dør de. Den stod på fra 22:00 i går til 07:00 i dag, uten å bli brukt. Jeg dusja før jobb - håper jeg overlever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå