[AD] Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hei. Jeg sitter her med et logitech Z-680 5.1 anlegg, lydkortet er et terratec 5.1 Sky kort (http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=28074&t=867&l=2&AvdID=1&CatID=16&GrpID=3&s=pl) Når jeg kjører surrond test i winXp med "gammeldags"- kabeloppsett (ikke optisk eller Coax kabel, gul-grønn-svart oppsett... ) så funker alle høytalerene. Men hvis jeg velger å koble med optisk kabel, så får jeg ikke 5.1. Det er lyd i begge fronthøytalerene, men ikke i sub,bakhøytalere og center. Noen som aner hva feilen er? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg har et annet lydkort og ett anet annleg, men har samme "problemet" med optisk. Har ikke testet med gul-grønn-svart oppsett fordi det ikke støtes av forsterkeren. Hvis jeg setter inn en DVD film med 5.1 lyd og dolby digital, virker alle høytalerene. Jeg regner med at det bare er så. På min forsterker kan jeg bare velge stereo eller slik at forsterkeren selv filtrerer ut lyd til bark og midt høytalerene hvis ikke jeg spiller en film med 5.1 lyd kanaler, og slik er det bare, og slik mener jeg det skal være. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Optisk lydoverføring er digitalt. Pro Logic er et analogt system. For å kjøre optisk lydinngang må du ha digitalt system, som feks. dolby digital. For øvrig kan begge systemene kjøre 5.1 lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå