Redaksjonen. Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 IEA ber Europa holde gamle kjernekraftverk gående Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 Å stenge ned kjernekraftverkene er en åpen invitasjon til russisk maktmisbruk i vinter. Noen må tegne en karikatur med Putin som sitter på ventilen til gassrørledningen og sier "gjør som jeg sier ellers..." med en blåfrosen von der Leyen som varmer fingrene over en gassbluss.. 1 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Ja, økt satsning på atomkraft i tillegg til å bevare det vi har. Vindkraft og sol er et suplement, mens regulerbar kraft er selve ryggraden. Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Putin var på en måte heldig med timingen, eller det var vel egentlig en beregnet mulighet som vi hadde gitt ham. Og han glefset til som en rev i en hønsegård. Det gjøres ikke slike åpenbare feil igjen, håper vi. Selv ikke med økonomi og miljøambisjoner som motiv legger man så mange egg i kurven til "en Putin". Det gagner på sikt verken miljø eller økonomi. Nå burde vi ha lært at, det som ser ut som dritt, og lukter som dritt, og jeg behøver ikke å nevne smaken, det er med all sannsynlighet dritt samme hvor positive vi syns vi bør være til dritten. Slikt gjelder også spesielle statsledere. Redelighet og tillit biter ikke på kjeltringer med hodet fult av vrangforestillinger, og påskrudd feil vei. De venter bare på en anledning til å forsyne seg. Vi har fått bevis på det. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Merkel gjorde Tyskland helt avhengig av Putin. Som jeg fryktet allerede da, var dette en enorm tabbe. Vedstengningen av atomkraftverkene er også en enorm tabbe, og Tyskland fyrer nå opp det de kan med kull. Også en enrom tabbe som en konsekvens av tappene over. Jeg ble sjokkert av europeiske ledere som stolte på Putin da han kom til makten. Lenke til kommentar
Outlier616 Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Jeg forstår ikke hvorfor Tyskland er så fast bestemte på å stenge disse atomkraftverkene nå. Det er åpenbart at det ikke kommer til å skje når strømprisene skyter i været til vinteren. Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 (endret) Vi har jo skjønt at Putin lever (et sted) i fortiden, det som for han er "gode gamle dager". Han får en slags hevn over tyskerne, som et "hjertelig takk for handelen, og tilliten", de får nå anledning til å gremmes. Hevn serveres som kjent best kald. Denne er i tillegg sur og råtten også... Endret 23. juni 2022 av KjeRogJør Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Xantippe skrev (1 time siden): Merkel gjorde Tyskland helt avhengig av Putin Det har vært litt etterspill om dette i det siste, men håper det blir mer samt en nærmere titt i kortene til enkelte politikere. Egentlig burde slik som Merkel bli tiltalt eller utsatt for en høring når en tenker på de uffattelig konsekvenser dette har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå