Gå til innhold

Asus A7N8X Deluxe - nekter SHUTDOWN

xvis

Anbefalte innlegg

En kompis har Asus A7N8X Deluxe og et standard miditower Abit kabinett. Win2K og GeForce TI4200.

Jeg var innom og la inn oppdatert driver for hovedkortet (ver 3.13) fra nVidia. Etterpå ville ikke maskina slå seg av (kutte strømmen) ved SHUTDOWN. Prøvde deretter nForce2-driverne hos Asus (ver1.16), men med samme resultat. Noen som har et tips til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at selve bryteren på kabinettet har sluttet å funke? Eller nekter Windows å slå av maskinen fra Start->Slå av maskinen? Strømsparefunksjonen i Windows, både 2000 og XP, har litt problemer med enkelte hovedkort/drivere til hovedkort, så det kan være ide å lete der

Skjerm->høyreklikk->Egenskaper->Skjermbeskytter->Strøm

Men såvidt jeg vet er ikke problemet, om det ligger der, løsbart... :( Skal se om jeg finner link til saken...

Edit

Er ingen kløpper på 2000, men såfremt problemet ligger i strømsparefunksjonen kan løsning ligger her:

Start|Settings|Control Panel|Power Options||APM tab|Check the box "Enable

Advanced Power Management Support"|OK

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Når jeg initierer Shut Down fra OS, blir skjermbildet svart, men pc'en fortsetter å gå.

Det er ikke noe i veien med Power-knappen på kabinettet.

Høres rart ut om oppgradering av chipset-drivere skal endre power management-innstillingene, men det skal jeg sjekke neste gang jeg får sett på pc'en.

Hvilke chipset-driver versjon brukes av dere som har dette hovedkortet? Asus's All-in-one, eller nVidia's 3.13?

Har ikke sjekket om BIOS er oppgradert eller om det evt. har noe si for chipset-oppgraderingen.

Alle tips tas imot med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...