throwaway404 Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Er det lovlig å eie menneskebein i Norge? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 Tenker du på dine skjelett i skapet? 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 Nei, det er det ikke. Ikke som privatperson, du kan ikke eie en ekte hodeskalle f.eks. Men det er sikkert ikke umulig for en privatperson å kjøpe ting som dette: https://www.legebutikken.no/for-helsepersonell/medisinsk-inventar/anatomiske-modeller/skjelett.html Har ikke sjekket om de selger til privatpersoner. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 Hvis du trekker eller mister ei tann, kan du beholde den. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 throwaway404 skrev (15 timer siden): Er det lovlig å eie menneskebein i Norge? Jeg eier to av de selv, så håper da det. 1 Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 Uderzo skrev (34 minutter siden): Nei, det er det ikke. Ikke som privatperson, du kan ikke eie en ekte hodeskalle f.eks. Men det er sikkert ikke umulig for en privatperson å kjøpe ting som dette: https://www.legebutikken.no/for-helsepersonell/medisinsk-inventar/anatomiske-modeller/skjelett.html Har ikke sjekket om de selger til privatpersoner. Jeg har noen i nærmeste familie som nylig var inne å fikk fjernet en del av et ribben, og hun fikk ta med seg en liten del av dette hjem, Så helt ulovlig kan det ikke være. Men det er sikkert stor forskjell på et lite ribben og en hodeskalle da. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 ITtraktor skrev (8 minutter siden): Jeg eier to av de selv, så håper da det. hvor har du fått tak i menneske-bein? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 WeirdFace skrev (8 minutter siden): hvor har du fått tak i menneske-bein? Bare å krysse fingrene for at h*n ikke har "høsta" de selv. 😶 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 WeirdFace skrev (23 minutter siden): hvor har du fått tak i menneske-bein? Jeg troooooor han mener de 2 beina man bruker til å gå med. 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 WeirdFace skrev (30 minutter siden): hvor har du fått tak i menneske-bein? 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 TwoFace skrev (28 minutter siden): Jeg har noen i nærmeste familie som nylig var inne å fikk fjernet en del av et ribben, og hun fikk ta med seg en liten del av dette hjem, Så helt ulovlig kan det ikke være. Men det er sikkert stor forskjell på et lite ribben og en hodeskalle da. Her kommer eierskap inn. Den biten er tross alt hennes, men det er begrenset hva man kan få beholde, selv om det er ens egne kroppsdeler. Det er ganske strenge krav til biologisk avfall som dette vil være i det tilfellet. Men TS gir ingen kontekst så jeg gikk utifra at han mener kjøp/salg. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. juni 2022 Del Skrevet 22. juni 2022 Jeg tror vi setter en strek her, vi slutter mens leken er god. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg