Eriksendrul Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Jeg har litt problemer med bootinga på windows, Akkurat nå har jeg windows på en SSD, Men prøvde og innstalere W10 på en ny M.2 SSD, Da skjedde det ingenting på 2-5 minutter før jeg fikk en skjerm der jeg kunne velge en drive og boote fra, da kom jeg inn på windows, men dette skjedde hver gang jeg startet maskinen og da blir det mye venting. Må jeg formatere den nye m.2 ssd til en annen type for at den skal dukke opp som bootable eller kan det være innstilinger i bios som ikke leser m.2 som bootable drive? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Har sett at andre anbefaler å ha bare en disk i maskinen under installasjon av Windows for at det skal bli rett. 3 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Svein har rett. Hvis du installerer Windows, så risikerer du at boot-sector havner på en annen lagringsenhet enn den du hadde til hensikt å installere Windows på. Ved å kun ha én lagringsenhet tilkoblet så slipper du at dette kan skje. 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Har du gammelt system kan det også tenkes at du må kjøre en bios update for at det skal funke skikkelig. Lenke til kommentar
Outlier616 Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 41 minutes ago, geir__hk said: Svein har rett. Hvis du installerer Windows, så risikerer du at boot-sector havner på en annen lagringsenhet enn den du hadde til hensikt å installere Windows på. Ved å kun ha én lagringsenhet tilkoblet så slipper du at dette kan skje. Hvis du har én disk så lager den vel bare en ny partisjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå