Gå til innhold

Hva har vi i IT-bransjen i lønn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at det er veldig mange som skriver gratis internett, bredbånd. Da er det kanskje snakk om nettet hjemme?

Isåfall hva er farten? 20 Mbps er jo for eksempel ikke så veldig mye å skryte av. Lav månedspris.

 

Jeg får xxx hundre kroner ekstra i lønn som skal dekke internetten her. Om jeg går over det så betaler jeg jo da naturligvis "mellomlegget". De betaler ikke regningen, det gjør jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stillingstittel: It-ansvarlig
Erfaring: 1 år

Alder: 23
Sertifisering: Ingen foreløpig
Arbeidsoppgaver: Drift, utvikling, support osv.
Utdanning: Bachelor - It og Ledelse
Årsinntekt: 370 000

Begynte som IT-medarbeider i feb. '14. Gikk over i stilling som IT-ans. mai '14, og lønnen gikk fra 330' til 370'.
Jobben dekker reise (tog og buss), internett og privat telefon.
Veldig fleksibelt med flexitid og hjemmekontor.

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Stillingstittel: Systemutvikkler (privat bedrift).
Erfaring: 5 år i jobb.
Sertifisering: -
Arbeidsoppgaver: Drift, utvikling, support osv.
Utdanning: Master informaktikk.
Årsinntekt: 540k fast.
Alder: 30+

Sted: Bergen.

 

Ikke helt førnøyd med lønna...men greit nokk.

Endret av Petter_O
Lenke til kommentar

Stillingstittel: IT-Fagarbeider (Helsesektoren)

Erfaring: 5.5 år (+lærling og 1år førstegangstjeneste med IT relaterte oppgaver)

Sertifisering: 2 stk: Microsoft 070-685, og ITIL Foundation v3

Arbeidsoppgaver: Kundestøtte, Service, samt hele logistikkløpet fra bestilling til ferdigstilling

Utdanning: Fagbrev IKT Driftsfag

Årsinntekt: 330 000 (Startet på 250k for å ha sagt det)

 

Helsesektoren (Statlig) er ikke full av penger om du ikke har bachelor etc etc, men til gjengjeld er det nok en av de sikkreste jobbene som finnes.

Allsidig er det også.

2 år med litt krangling har da medført:

Stillingstittel: IT-Konsulent

Erfaring: 7.5 år (+lærling og 1år førstegangstjeneste med IT relaterte oppgaver)

Arbeidsoppgaver: Kundestøtte, Service, samt hele logistikkløpet fra bestilling til ferdigstilling, lokal ressursperson på div systemer.

Utdanning: Fagbrev IKT Driftsfag

Årsinntekt: 376 000 + 24/7 (1530-0800+helg) systemvakt hver 5. uke med ekstra kompensasjon + dekt internett

Endret av Thombr86
Lenke til kommentar

Helsesektoren er ikke full av penger om du ikke har bachelor etc etc, men til gjengjeld er det nok en av de sikkreste jobbene som finnes.Allsidig er det også.

Jobber i helsetjenesten med samme utdanning som deg, satser på at jeg får ca 700 000 i år, alt inkludert, og jobber ikke ekstremt mye overtid.

Lenke til kommentar

 

Helsesektoren er ikke full av penger om du ikke har bachelor etc etc, men til gjengjeld er det nok en av de sikkreste jobbene som finnes.Allsidig er det også.

Jobber i helsetjenesten med samme utdanning som deg, satser på at jeg får ca 700 000 i år, alt inkludert, og jobber ikke ekstremt mye overtid.

 

Statlig eller Privat? Tipper det er en ENORM forskjell der. Også en forskjell på geografisk plassering. En person i Oslo tjener normalt sett en god del mer enn en person med samme jobb i en mindre by i Trøndelagen :)

Lenke til kommentar

@Thombr86 Har vel tilnærmet samme utdanning, stilling og sertfiseringer som deg i samme sektor (helse) og jeg har vel 10k mindre i lønn.

Microsoft 070-685 har jeg ikke tatt, men tok kurs for det, jobbet her i ca et halvt år. Også med unntak av logistikk i samme grad.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Stillingstittel: Network Operations Center tekniker. 
Erfaring: 
Sertifisering: 
Arbeidsoppgaver: nettverk og overvåking
Utdanning: Nettverk og systemadministrasjon
Årsinntekt: 520000.- grunnlønn
Alder: 30+

Sted: Stavanger

 

Mengder av overtid, bra vakt tillegg (ukevakt), turnustillegg, fri telefon, pc og internett hjemme. 

bikker vel 8-900K i år. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stillingstittel : Applikasjonsutvikler

Erfaring: 8 år

Arbeidsoppgaver : utvikling web frontend og backend , Java , php , mysql , Lotus, JavaScript diverse rammeverk og css .mye kundekontakt. Pluss gjennomgang av server logger etc.

Utdanning : Dobbel bachelor BIT og BBA

Alder : 36

Lønn : 455 000,-

Arbeidssted : utenfor Stavanger

Syntes lønnen er så dårlig at jeg vurderer andre muligheter.

Lenke til kommentar
Slettet-SuoV8Lu8sy skrev (På 17.9.2015 den 22.02):

Stillingstittel : Applikasjonsutvikler

Erfaring: 8 år

Arbeidsoppgaver : utvikling web frontend og backend , Java , php , mysql , Lotus, JavaScript diverse rammeverk og css .mye kundekontakt. Pluss gjennomgang av server logger etc.

Utdanning : Dobbel bachelor BIT og BBA

Alder : 36

Lønn : 455 000,-

Arbeidssted : utenfor Stavanger

Syntes lønnen er så dårlig at jeg vurderer andre muligheter.

 

Får du ikke bedre vilkår der du er? Arbeidsgiveren din burde kunne tilby deg minst 50k ekstra uten betenkningstid.

Lenke til kommentar

Etter samtaler med leder både før og nå så er det få muligheter til det.

Har snakket med 3 tidligere ansatte hos oss, det gikk på det samme der.

Denne helgen blir nok brukt til oppdatering av CV og kikke på muligheter både her og på østlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...