rockPaperScissors() Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Folk med IT bachelor i privat sektor tjener mindre enn det... Snittet ligger rundt 600 000.-, iflg. NITOs tall i fra oktober i fjor. Så det kan ikke være så vanlig å tjene mindre enn 400' i det private. Om man ser bort fra nyutdannede selvsagt. 1 Lenke til kommentar
tommerne Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Folk med IT bachelor i privat sektor tjener mindre enn det... Da har de tapt livet.. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Folk med IT bachelor i privat sektor tjener mindre enn det... Da har de tapt livet.. Mja, visse folk er rett og slett ikke dyktige nok. Har passert flere med bacelor i lønn uten bachelor pga utfaktureringsgrad/evne til å sette meg inn i nye ting fort. Gleder meg til når jeg er ferdig med bacheloren. (Jeg er i full jobb nå under utdanningen) Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Folk med IT bachelor i privat sektor tjener mindre enn det... Snittet ligger rundt 600 000.-, iflg. NITOs tall i fra oktober i fjor. Så det kan ikke være så vanlig å tjene mindre enn 400' i det private. Om man ser bort fra nyutdannede selvsagt. Ah sorry. Kontekst. Jeg mente IT Bachelor nyutdannet. Siden diskusjonen var rundt lønn etter fagbrev. Har man jobbet noen år så er det klart man tjener mer. Uansett, kan ikke se for meg at IKT-servicefag uten erfaring skal gi 400k+. Da er det noe alvorlig galt et sted. Endret 5. juni 2014 av LordjOX Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Stillingstittel: AvdelingsingeniørErfaring: Ca. 3,5 år relevant IT-erfaringSertifiseringer: NILArbeidsoppgaver: 2. og 3. linje saksbehandling med hovedvekt på OS, periferi og nettverk. Dokumentere og oppdatere løsninger, rutiner og prosedyrer som ikke er dokumentert tidligere. Melde videre om defects og problem. Delta i relevante prosjekter.Utdanning: 3 år VGS: To år på allmenn, ett år IKT-servicefag.Årsinntekt: 416 200 kr, i følge lønnstabellen. Alder: 25Arbeidssted: Bærum Lenke til kommentar
oppat Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Stillingstittel: Programvareingeniør i globalt selskap Erfaring: 15 år etter utdannelse Sertifiseringer: Ingen Arbeidsoppgaver: Lage backend-systemer for globale tjenester Utdanning: Siv.ing NTNU Årsinntekt: ca 950k i 2009 + ca 15% bonus + opsjons/aksjepakke (ca 1 mill pr år, men varierende) Alder: 35 Arbeidssted: Norge Startlønnen min var 320.000 da jeg var ferdig utdannet hvis jeg husker rett. 2 Lenke til kommentar
londonmonitor Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Stillingstittel: IT-konsulent Sektor: PrivatErfaring: 4 årSertifisering: IngenArbeidsoppgaver: Drift av SCOMUtdanning: Bachelorgrad innen ITÅrsinntekt: 500 000 Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) Stillingstittel: Senior Engineer (nettverk) Sektor: PrivatErfaring: IngenSertifiseringer: CCNAUtdanning: Fullført VGS.Årsinntekt: 340 000Alder: 20Arbeidssted: Oslo Endret 8. juli 2014 av raWrz Lenke til kommentar
IceBlock Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Stillingstittel: IT-konsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: PotetErfaring: 3 årSertifiseringer: N/AUtdanning: Fullført VGS.Årsinntekt: 270 000 grunnlønn (ca. 550k-600k provisjon) Startlønn: 370 000 Lønnsutvikling: 0,5 år: 400 000 1 år: 420 000 2 år: Fikk valget mellom 440 000 eller 270 000 grunnlønn og provisjon 3 år: Ingen lønnsforhandlinger da jeg muligens starter i ny bedrift Goder: Mobil, fleksitidAlder: 26Arbeidssted: Oslo Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Stillingstittel: Programvareingeniør i globalt selskap Erfaring: 15 år etter utdannelse Sertifiseringer: Ingen Arbeidsoppgaver: Lage backend-systemer for globale tjenester Utdanning: Siv.ing NTNU Årsinntekt: ca 950k i 2009 + ca 15% bonus + opsjons/aksjepakke (ca 1 mill pr år, men varierende) Alder: 35 Arbeidssted: Norge Startlønnen min var 320.000 da jeg var ferdig utdannet hvis jeg husker rett. Så du hadde fullført en siv.ing-utdannelse i en alder av 20? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Stillingstittel: Konsulent / Utvikler Erfaring: 2 år etter utdannelse Sertifiseringer: Ingen Arbeidsoppgaver: Løse problemer .NET/C# Utdanning: Master Årsinntekt: ca 500k, god pensjonsordrning, internett, telefon, pc. Alder: 26 Arbeidssted: Oslo Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Stillingstittel: Senior Konsulent Erfaring: ca 15 år Sertifiseringer: 15 stk Arbeidsoppgaver: Alt innen drift/infrastruktur med hovedfokus på Exchange/VMWare Utdanning: ingenting Årsinntekt: ca 550 000 + bonus, frynsegoder og overtid Alder: 34 Arbeidssted: Oslo 1 Lenke til kommentar
Minthos Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Stillingstittel: Programvareingeniør i globalt selskap Erfaring: 15 år etter utdannelse Sertifiseringer: Ingen Arbeidsoppgaver: Lage backend-systemer for globale tjenester Utdanning: Siv.ing NTNU Årsinntekt: ca 950k i 2009 + ca 15% bonus + opsjons/aksjepakke (ca 1 mill pr år, men varierende) Alder: 35 Arbeidssted: Norge Startlønnen min var 320.000 da jeg var ferdig utdannet hvis jeg husker rett. Så du hadde fullført en siv.ing-utdannelse i en alder av 20? Han kan jo ha begynt å jobbe som ingeniør da han var 21 og tatt sivilingeniør senere ved siden av jobben. Dette var meg før jeg sa opp forrige jobb: Stillingstittel: Systemutvikler Erfaring: 4 år Arbeidsoppgaver: Programmering på flere plattformer, research, design og planlegging, kreativ frihet under ansvar Utdanning: Bachelor informatikk Arsinntekt: 470' pluss ca. 30' bonus Alder: 28 Endret 22. september 2014 av Minthos Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Han kan jo ha begynt å jobbe som ingeniør da han var 21 og tatt sivilingeniør senere ved siden av jobben. Ja, men verken lønn eller beskrivelse passer heller. "Programvareingeniør i globalt selskap"? "Lage backend-systemer for globale tjenester"? Høres ut som noe sprøyt. Startlønn på 350k for 15 år siden? Tror ikke det. Tekna sin nybegynnerlønnsanbefaling for en siv.ing. var nettopp 350k. For 8 år siden. For 15 år siden var lønna garantert lavere, og vedkommende var i alle fall ikke siv.ing. Personlig synes jeg slike tullete innlegg bare burde slettes fra en tråd som dette, men det er nå min mening. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg kjenner flere som har såpass god lønn og jobber i globale selskaper som systemutviklere. Snittlønna i Silicon Valley er 150k USD Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 starter ny jobb til fredag, blir så følgende: Stillingstittel: IT-konsulent (offentlig sektor).Erfaring: 2-3 år med diverse mer eller mindre relevante vikariaterSertifisering: IngenArbeidsoppgaver: onsite support, erstatnig og utplassering utstyr (Men ny, så kjenner till alle detaljer)Utdanning: IKT-ServicefagÅrsinntekt: 364000 Alder 24 Lenke til kommentar
Sobieski Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Er beløpene brutto eller netto? Jeg er en utlending og vet ikke sikkert Dersom brutto, hva prosenddel av skatt omtrent er? Endret 27. oktober 2014 av Sobieski Lenke til kommentar
Minthos Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Brutto. Jeg lå vel på ca. 30% i skatt. Det varierer avhengig av flere faktorer: http://www.dinside.no/789330/slik-blir-din-skatt-i-2015 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå