Tore Andreas Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Gjest 65358...15e skrev (2 timer siden): Jeg har strengt tatt en, men den gikk ut i 2019; Cisco CCNA Anonymous poster hash: 65358...15e Tusen takk. Har CCNA noen verdi i arbeidsmarkedet? Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 (endret) Kajac skrev (På 14.6.2020 den 15.27): Avhengig av arbeidsplass er det godt mulig du kan jobbe hjemmefra. Korona-situasjonen har vel bare vist at dette har fungert bedre enn mange bedrifter har trodd. Så det burde være fullt mulig å kunne skaffe en jobb der du jobber noen måneder i året "remote" Det bør i hvertfall være bedre enn å måtte søke etter nye jobber på en årlig basis. OT: Det stemmer at det har fungert bedre enn mange har trodd. Hvem hadde trodd at HR damer på 60 skulle kunne ha hjemmekontor? Det er for tidlig å si noe om f.eks. de psykososiale virkningene over tid. Mange har i Corona perioden hatt tvunget hjemmekontor. Tilbakemeldingene fra både de med frivillig og mindre frivillig hjemmekontor er at selv om de tekniske løsningene og utstyret fungerer så kan det være ensomt hjemme alene, man savner kollegene og de kan ikke bruke kollegene som ressurser på samme måten som når de er fysisk tilstede. Samtidig er f.eks. ikke et møte over Skype det samme som et fysisk møte. På lang sikt ville jeg vurdert om jeg skulle prøvd å få meg jobb der dama bor eller om dama flytter med til Norge. Jeg har vanskelig for å tro at man finner seriøse firma som betaler bra og lar de ansatte jobbe remote i mange mnd av gangen. Endret 13. juli 2020 av FB.934880505 1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 (endret) FB.934880505 skrev (11 minutter siden): Jeg har vanskelig for å tro at man finner seriøse firma som betaler bra og lar de ansatte jobbe remote i mange mnd av gangen. Firefox har veldig mange som jobber remote over hele verden, blant annet fra Oslo. Der kan du tjene ganske godt også - du må bare ha de rette ferdighetene. Endret 13. juli 2020 av nirolo 1 Lenke til kommentar
Anonymperson1234 Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Anonymperson1234 skrev (På 4.4.2020 den 1.36): Det er sant. Jeg tror det bare er angsten som tar over meg. Ellers er jeg sikkert ikke så vant til så god lønn. Jeg føler at god lønn krever mye innsats fra min side en liten oppdatering: Det har gått fint med hjemmekontor så langt, og har grei kontroll over arbeidsoppgavene 2 Lenke til kommentar
William_S Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Tore Andreas skrev (På 13.7.2020 den 16.56): Tusen takk. Har CCNA noen verdi i arbeidsmarkedet? Som en som har jobba for et rekrutteringsfirma innenfor IT så er sertifiseringer alltid noe som kommer godt med. Men da helst tyngre sertifiseringer som CCNP. CCNP er det ikke veldig mange i Norge som har (eller iallefall skriver på LinkedIN ) Lenke til kommentar
Anon Y M Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Stillingstittel: "manager" Sektor: PrivatErfaring: 18 år.Alder: 42 årUtdanning: Master / siv ingSted: Vestfold (Sandefjord) Goder: Mobil/bredbånd/forsikringLønn: 850 k, mobilt, bredbånd, forsikring ++ Lenke til kommentar
Gjest 9c3cc...cb0 Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Synes den siste var fin, så følger opp på den: Stillingstittel: "manager" Sektor: PrivatErfaring: 10-15 år.Alder: 30-åreneUtdanning: Bachelor Sted: Vestfold Goder: Mobil/bredbånd/forsikring/rabattavtaler/gadgetsLønn: 850 k, bonus, mobil, bredbånd, forsikring. Rundt 1000k alt inkludert i bytte mot mange timer av min fritid. Anonymous poster hash: 9c3cc...cb0 Lenke til kommentar
Gjest 13a73...459 Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Anon Y M skrev (13 timer siden): Stillingstittel: "manager" Sektor: PrivatErfaring: 18 år.Alder: 42 årUtdanning: Master / siv ingSted: Vestfold (Sandefjord) Goder: Mobil/bredbånd/forsikringLønn: 850 k, mobilt, bredbånd, forsikring ++ Gjest 9c3cc...cb0 skrev (30 minutter siden): Synes den siste var fin, så følger opp på den: Stillingstittel: "manager" Sektor: PrivatErfaring: 10-15 år.Alder: 30-åreneUtdanning: Bachelor Sted: Vestfold Goder: Mobil/bredbånd/forsikring/rabattavtaler/gadgetsLønn: 850 k, bonus, mobil, bredbånd, forsikring. Rundt 1000k alt inkludert i bytte mot mange timer av min fritid. Anonymous poster hash: 9c3cc...cb0 Hva er greia med at mobil, bredbånd og forsikring teller både under «goder» og «lønn»? Anonymous poster hash: 13a73...459 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Det er en skattepliktig fordel og blir dermed ført opp som lønn for beskatning. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/utstyr-betalt-av-arbeidsgiver/skatt-pa-telefon/ Lenke til kommentar
Gjest 13a73...459 Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Feh skrev (59 minutter siden): Det er en skattepliktig fordel og blir dermed ført opp som lønn for beskatning. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/utstyr-betalt-av-arbeidsgiver/skatt-pa-telefon/ Sier du det? Og av den grunn tror man at folk ikke får det med seg om det «kun» nevnes en gang? Anonymous poster hash: 13a73...459 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Gjest 13a73...459 skrev (25 minutter siden): Sier du det? Og av den grunn tror man at folk ikke får det med seg om det «kun» nevnes en gang? Anonymous poster hash: 13a73...459 Vel du kunne jo teknisk sett hatt en gode som ikke er skattepolktig. Som om du har treningsenter på arbeidsplassen din så er det skattefritt. Men om de betaler treningsabo. ditt så er det også skattepliktig. Lenke til kommentar
Gjest 9c3cc...cb0 Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Gjest 13a73...459 skrev (56 minutter siden): Sier du det? Og av den grunn tror man at folk ikke får det med seg om det «kun» nevnes en gang? Anonymous poster hash: 13a73...459 Jeg som drodlet videre på tidligere innlegg over her som er grunn til den stigende frustrasjonen ( ? ) - fjernet vel ikke da det både er en gode, men blir innrapportert som inntekt. Kunne også nevnt den svært gode pensjonsordning - vil du ha den under gode eller under lønn i oversikten? Anonymous poster hash: 9c3cc...cb0 Lenke til kommentar
crapitycrap Skrevet 30. juli 2020 Del Skrevet 30. juli 2020 Stillingstittel: Team leder teknisk support Sektor: Privat Erfaring: 6 år Alder: 33 år Utdanning: Fikk aldri fagbrev innen IKT. Jobbet meg opp på andre måter. Sted: Oslo Goder: Mobil/bredbånd/forsikring/tillegg i pensjon/aksje-eier/parkering midt i sentrum Lønn: 570k i grunnlønn pluss ca 80k i vakt-ordning (hver måned). Lenke til kommentar
Gjest 13a73...459 Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 crapitycrap skrev (15 timer siden): Stillingstittel: Team leder teknisk support Sektor: Privat Erfaring: 6 år Alder: 33 år Utdanning: Fikk aldri fagbrev innen IKT. Jobbet meg opp på andre måter. Sted: Oslo Goder: Mobil/bredbånd/forsikring/tillegg i pensjon/aksje-eier/parkering midt i sentrum Lønn: 570k i grunnlønn pluss ca 80k i vakt-ordning (hver måned). 1 million i året som tillegg pga. vaktordning? Heftig! Anonymous poster hash: 13a73...459 Lenke til kommentar
Computron Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Jeg vil nok tippe at det er 80K i året, men det er vel det du sikter til også kanskje. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Aldri hørt om noe sted der man har dobbelt så høyt vakttillegg som man har lønn. Dette er enten en skøyer, en skrivefeil, eller en som har gjort norges beste jobbkupp. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Hvis han får 80k i måneden i tillegg er han overbetalt. Hvis han får det i året er han underbetalt Lenke til kommentar
tommerne Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Kan ikke si at noe form for bonus er underbetalt. Ligger i ordet (Bonus). Lenke til kommentar
Computron Skrevet 31. juli 2020 Del Skrevet 31. juli 2020 Kompensasjon for vakt regnes som tillegg/lønn, ikke bonus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå