Samaritanen Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 (endret) Noen teknologer som har gått konsulentveien typ Big4? Hva er deres erfaringer knyttet til kompetanse- og lønnsutvikling? Edit: Big4 i revisjon; KPMG, EY, PWC og Deloitte. Endret 13. september 2019 av Samaritanen Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Hva er big4 i denne sammenheng? Mener du samme som big4 i regnskap? Lenke til kommentar
Samaritanen Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Hva er big4 i denne sammenheng? Mener du samme som big4 i regnskap? Ja beklager, skulle ha presisert. Har endret innlegget nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Det er "... psychologist Timothy A. Judge, PhD, of the University of Florida, and researcher Daniel M. Cable, PhD, of the University of North Carolina" som implies causation her. Det har aldri, aldri skjedd at psykologistudier med store feil har blitt publisert. Aldri! Psykologistudier skal tas med en stor klype salt, og helt bare tros på når de er en del av en stor metastudie. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Det har aldri, aldri skjedd at psykologistudier med store feil har blitt publisert. Aldri! Psykologistudier skal tas med en stor klype salt, og helt bare tros på når de er en del av en stor metastudie. Jepp. På samme måte med absolutt all annen vitenskap. Trust, but verify. Jeg har enda ikke fått motbevist at 2 + 2 = 4, men den dagen kan komme. Lenke til kommentar
Bitmog Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Stillingstittel: Førstekonsulent (Statlig)Erfaring: 3årSertifisering: 0Arbeidsoppgaver: 1. linje Bruker support av og til 2. linje.Utdanning: Fagbrev IKT-Servicefag Årsinntekt: 460 000 fast lønn Goder: Mobiltelefon, dekt mobilabbonnement, fleksitid, hjemmekontor Er 21år.Dette må vel anses å være greit? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Det ser helt greit ut, ja. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 (endret) Stillingstittel: Førstekonsulent (Statlig) Erfaring: 3år Sertifisering: 0 Arbeidsoppgaver: 1. linje Bruker support av og til 2. linje. Utdanning: Fagbrev IKT-Servicefag Årsinntekt: 460 000 fast lønn Goder: Mobiltelefon, dekt mobilabbonnement, fleksitid, hjemmekontor Er 21år. Dette må vel anses å være greit? Du har kjempegod lønn. Det er flere offentlig ansatte med mastergrad og lang erfaring som tjener (nesten) akkurat det samme som deg! Endret 18. september 2019 av Riktig Lønn Lenke til kommentar
Computron Skrevet 19. september 2019 Del Skrevet 19. september 2019 (endret) Du har kjempegod lønn. Det er flere offentlig ansatte med mastergrad og lang erfaring som tjener (nesten) akkurat det samme som deg! Lønnen han har fått tilbudt er helt grei med tanke på type arbeidsoppgaver, alder og erfaring. Men det du nevnte om folk med mastergrad og lang erfaring gjorde meg litt betenkt. Jeg vil påstå at hvis det finnes folk med mastergrad innen noe teknisk og mye erfaring som tjener mellom 450K og 500K i offentlig sektor, så er de ikke bare underbetalt, men også grovt utnyttet. Endret 19. september 2019 av Computron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Lønnen han har fått tilbudt er helt grei med tanke på type arbeidsoppgaver, alder og erfaring. Men det du nevnte om folk med mastergrad og lang erfaring gjorde meg litt betenkt. Jeg vil påstå at hvis det finnes folk med mastergrad innen noe teknisk og mye erfaring som tjener mellom 450K og 500K i offentlig sektor, så er de ikke bare underbetalt, men også grovt utnyttet. Vil nesten si 500k i offentlig sektor med mastegrad og lang erfaring og underbetalt. Jeg har ingen utdannelse, men 2 års erfaring, og jobber som rådgiver (utvikler) i staten, og har 504k, og startet her for 6mnd siden Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Vil nesten si 500k i offentlig sektor med mastegrad og lang erfaring og underbetalt. Jeg har ingen utdannelse, men 2 års erfaring, og jobber som rådgiver (utvikler) i staten, og har 504k, og startet her for 6mnd siden Off topic, men godt å se at staten klarer å se bort i fra utdanning og heller se på erfaring og kunnskaper i blant! Lenke til kommentar
Visum Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 (endret) Vil nesten si 500k i offentlig sektor med mastegrad og lang erfaring og underbetalt. Jeg har ingen utdannelse, men 2 års erfaring, og jobber som rådgiver (utvikler) i staten, og har 504k, og startet her for 6mnd siden Gratulerer! Hvilken utdanning har du i det hele tatt, uavhengig av om det er relevant eller ikke. Er det grunnskole, videregående, bachelor, master? Endret 20. september 2019 av Riktig Lønn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Off topic, men godt å se at staten klarer å se bort i fra utdanning og heller se på erfaring og kunnskaper i blant! Jepp, og min stillingskode er 1434 (Rådgiver), og i de fleste statlig annonser, så står dette: Rådgiver 1434: Oppnådd mastergrad eller tilsvarende. Manglende formell utdanning kan kompenseres med relevant yrkeserfaring Gratulerer! Hvilken utdanning har du i det hele tatt, uavhengig av om det er relevant eller ikke. Er det grunnskole, videregående, bachelor, master? Grunnskole er vel det jeg har offisielt. Har også IGCSE, men ikke fullført AS/A-Level fra college. Men har fiklet med programmering siden jeg var 13, så nå blir det vel 10år, men 2 år arbeidserfaring. Lenke til kommentar
DiskusjonBrukerenMin Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 (endret) Om man tjener 500 med en mastergrad og erfaring, så må man vel være strengt tatt svært underbetalt? Mange tekniske jobber har vel nesten høyere startlønn enn dette privat? Da blir det vel vanskelig for staten å skaffe seg kompetente og flinke medarbeidere. Endret 21. september 2019 av DiskusjonBrukerenMin Lenke til kommentar
DiskusjonBrukerenMin Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Stillingstittel: Førstekonsulent (Statlig) Erfaring: 3år Sertifisering: 0 Arbeidsoppgaver: 1. linje Bruker support av og til 2. linje. Utdanning: Fagbrev IKT-Servicefag Årsinntekt: 460 000 fast lønn Goder: Mobiltelefon, dekt mobilabbonnement, fleksitid, hjemmekontor Er 21år. Dette må vel anses å være greit? Jeg tror dette er bra. Har en kamerat som jobber i tilsvarende stilling i en av disse store aktørene, han tjener 450.000 og er på samme alder som dem. Dette er i Oslo. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 (endret) Stillingstittel: Sr Product Developer R&DErfaring: Ti år snartArbeidsoppgaver: Utvikler, designer og programmerer kontrollsystemer for skip. Hovedsaklig hybrid/batteribaserte kraftsystemer. Utdanning: Fagbrev elektro, BSc + MSc elkraftÅrsinntekt: 840k pluss en del overtid, typisk 1200-1500k brutto. Goder: det vanlige (Mobiltelefon, fleksitid, hjemmekontor osv) Endret 21. september 2019 av Twinflower 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Stillingstittel: Full stack Utvikler (privat sektor). Erfaring: 10 mnd Arbeidsoppgaver: Web/database/php Utdanning: Bachelor, Data Ing. Årsinntekt: 450 000 Arbeidsted: Kristiansand Goder: Mobil + abonnement dekket og internett Ganske fornøyd med hoppet Stillingstittel: Systemarkitekt Erfaring: 2år Arbeidsoppgaver: Utvikling, integrasjon og prosjektledelse Utdanning: Bachelor, Data Ing. Årsinntekt: 450 000 Goder: Gratis parkering i sentrum og de vanlige Mistet jobben på grunn av nedbemanning så ble et jobbytte, ikke noe lønnsøkning denne omgangen, men godt mulig etter prøveperioden. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Stillingstittel: Sr Product Developer R&D Erfaring: Ti år snart Arbeidsoppgaver: Utvikler, designer og programmerer kontrollsystemer for skip. Hovedsaklig hybrid/batteribaserte kraftsystemer. Utdanning: Fagbrev elektro, BSc + MSc elkraft Årsinntekt: 840k pluss en del overtid, typisk 1200-1500k brutto. Goder: det vanlige (Mobiltelefon, fleksitid, hjemmekontor osv) Ligger med minimum 900 overtidstimer i året? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Ligger med minimum 900 overtidstimer i året? Hvis man har vaktordning er det ofte på natten man plutselig må jobbe, og da får du en del både for å være på vakt og for å jobbe ekstra. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Ligger med minimum 900 overtidstimer i året? I fjor var det ekstremt med overtid - godt over 900. I år er det mye nattarbeid pga idriftsetting av anlegg som er i drift på dagtid, så færre timer men like høy lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå