PgUp Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Stillingstittel: Avdelingsleder Sted: Oslo Erfaring: 8 år Alder: 32 Arbeidsoppgaver: Avdelingsleder i konsulentselskap Utdanning: Bachelor informasjonssystemer Årslønn: ~1m inkl. bonus + gratis internett/telefon Er vel nesten i mål med ambisjonen fra i fjor, så nytt mål er å fjerne meg fullstendig fra alt som er relatert til det tekniske. Spørsmålet er bare om det å komme seg videre vil kreve en MBA eller lignende, noe som ikke frister nevneverdig å gjennomføre akkurat nå. Hvorfor ikke noe teknisk? Lenke til kommentar
Hushjelpen Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Stillingstittel: Funksjonell tester Sted: OsloErfaring: 0,5 årAlder: 26 Arbeidsoppgaver: Funksjonell testing av nyutviklet programvarefunksjoner og testkoordinator for alt som har med testing.Utdanning: Master i informatikkÅrslønn: 510 000 + 24 000 i bonus. Hva synes dere om lønnen? Endret 8. mars 2019 av Hushjelpen Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Stillingstittel: Funksjonell tester Sted: Oslo Erfaring: 6 mnd + 2 år som irrelevant (forsker) IT-jobb. Alder: 26 Arbeidsoppgaver: Funksjonell testing av nyutviklet programvarefunksjoner og testkoordinator for alt som har med testing. Utdanning: Master i informatikk Årslønn: 510 000 + 14 000 i bonus. Hva synes dere om lønnen? Helt grei mtp at du er såpass ny. Du vil nok stige fort. 3 Lenke til kommentar
loddyman Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Har svart tidligere, men gir en liten oppdatering nå. Stillingstittel: Senior systemingeniør Sted: Trondheim Erfaring: 9 års relevant erfaring Alder: 40 Arbeidsoppgaver: Drift av Linux, automatisering, virtualisering, sikkerhet Utdanning: Bachelor i ingeniørfag Årslønn: 545k + ca. 100k i vakttillegg Har ikke hatt noen voldsom progresjon i karriere eller lønn se siste årene, men jeg prioriterer stabilitet. Misunner imidlertid de av dere som har over 1 mill i lønn, selv om dere selvsagt også betaler skatt gjennom nesen Endret 2. mars 2019 av loddyman Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Har svart tidligere, men gir en liten oppdatering nå. Stillingstittel: Senior systemingeniør Sted: Trondheim Erfaring: 9 års relevant erfaring Alder: 40 Arbeidsoppgaver: Drift av Linux, automatisering, virtualisering, sikkerhet Utdanning: Bachelor i ingeniørfag Årslønn: 545k + ca. 100k i vakttillegg Har ikke hatt noen voldsom progresjon i karriere eller lønn se siste årene, men jeg prioriterer stabilitet. Misunner imidlertid de av dere som har over 1 mill i lønn, selv om dere selvsagt også betaler skatt gjennom nesen Viktigste er såklart at man trives med jobben. Har du prøvd å forhandle om lønn? Ville tro din erfaring er verdt mye. 1 Lenke til kommentar
loddyman Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Viktigste er såklart at man trives med jobben. Har du prøvd å forhandle om lønn? Ville tro din erfaring er verdt mye. Det har jeg faktisk ikke gjort. Mulig det er noen små prosentpoeng å hente på det, men det største lønnshoppet får du ved å bytte jobb. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Det har jeg faktisk ikke gjort. Mulig det er noen små prosentpoeng å hente på det, men det største lønnshoppet får du ved å bytte jobb. Det stemmer nok, men hvis du har jobbet 9 år i samme jobb er du nok mye mer verdifull for selskapet enn det du ville vært som nyansatt i en annen jobb. Så jeg ville forhandlet om høyere lønn fremfor før du evt. bytter jobb for høyere lønn. Men 645k er jo ingen dårlig lønn, for all del. Endret 2. mars 2019 av PgUp 1 Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Stillingstittel: Systemovervåker Sted: BergenErfaring: 6 årAlder: 30 Arbeidsoppgaver: Teknisk overvåking 24/7 (NOC) av samfunnskritisk infrastruktur (nettverk og datacentre)Utdanning: Fagbrev Serviceelektronikk, Teknisk Fagskole Datateknikk, CCNA, diverse påbegynte Bachelorer fra HiBÅrslønn: 500k grunnlønn, med tillegg og overtid ligger vi over 700k på dårlige år og et par år har vi bikket 800k pga langtidssykefravær/folk som mister sikkerhetsklarering/autorisasjon etc. Endret 2. mars 2019 av AnthonyEdwardS Lenke til kommentar
Hushjelpen Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Det stemmer nok, men hvis du har jobbet 9 år i samme jobb er du nok mye mer verdifull for selskapet enn det du ville vært som nyansatt i en annen jobb. Så jeg ville forhandlet om høyere lønn fremfor før du evt. bytter jobb for høyere lønn. Men 645k er jo ingen dårlig lønn, for all del. Jeg vil tro han har gjennomsnittslønnen nå. 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Hvorfor ikke noe teknisk? Begynner å bli litt lei, rett og slett. På 9 år har jeg gått fra å pusle med en open source e-commerce løsning, videre til full-stack utvikler og så til slutt endt opp med å designe enterprisesystemer, så føler jeg liksom er gjennom den løypa nå. Alternativet vil være å gå mot enterprise architect, og ha større fokus på forretningssiden og det strategiske. Går jeg den veien slipper jeg nok så mye videreutdanning utover TOGAF sertifisering. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Typisk IT-konsulent med ca 5.5 års erfaring i Oslo. Jobber i hovedsak med c# eller frontend. Har noe over 700k hva tenker dere om det? Kjenner flere som tjener nærmere 850k med de har en del dårligere betingelser og goder, i tillegg til at de har byttet jobb. Selv har jeg jobbet samme sted siden studiene, og av de jeg har spurt på mitt nivå, tjener jeg best (2-3stk), men vet om en som tjente 700k for ca 1 år siden, når jeg lå på ~670k, så rimelig å anta at han tjener mer nå Ligger på ca 750k nå med fortsatt ca nærmere 6 års erfaring. Føler dere at det er innafor? Vet som sagt om flere som er oppe i 850k men de har dårligere betingelser. Litt usikker på hvor mye jeg kunne tjent på å bytte når jeg trives bra der jeg er nå. Noen tanker på hva markedet ligger på rundt denne typen erfaring? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Ligger på ca 750k nå med fortsatt ca nærmere 6 års erfaring. Føler dere at det er innafor? Vet som sagt om flere som er oppe i 850k men de har dårligere betingelser. Litt usikker på hvor mye jeg kunne tjent på å bytte når jeg trives bra der jeg er nå. Noen tanker på hva markedet ligger på rundt denne typen erfaring?Jeg vil påstå det "veldig godt innafor" for under 6 års erfaring, selv i Oslo. Ser du igjennom denne tråden ser du det er mange med tilsvarende erfaring som tjener vesentlig under 750k. Er det mulig å tjene mer? Absolutt. Det vil det alltid være, uansett hva du tjener. Men du har på ingen måte en dårlig lønn, og ligger vel over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Ligger på ca 750k nå med fortsatt ca nærmere 6 års erfaring. Føler dere at det er innafor? Vet som sagt om flere som er oppe i 850k men de har dårligere betingelser. Litt usikker på hvor mye jeg kunne tjent på å bytte når jeg trives bra der jeg er nå. Noen tanker på hva markedet ligger på rundt denne typen erfaring? Gjennomsnittet for 6 års erfaring er 620 000 kroner i Oslo (bachelorgrad). Du ligger 130 000 over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Hvordan greier dere så store lønnshopp? Er det gjennom forhandlinger? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Takk for tilbakemeldinger, har riktignok master, men det begynner vel å bli mindre relevant enn arbeidserfaring. Ref mine lønnshopp, så har jeg i hovedsak steget jevnt og trutt, men det siste året var jeg litt mindre fornøyd så forhandlet meg frem til et ganske stort hopp. Lenke til kommentar
K N Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Stillingstittel: Jobber i transportbransjen, noe IT. Sted: OsloErfaring: 5 årAlder: 27 Arbeidsoppgaver: Ansvarlig for grunndata i systemet, oppsett av nye løsninger, kostanalyser, testing av ny funksjonalitet som utvikles, lokal IT support, telefoniansvarlig. Årslønn: 470k + internett + telefon. Ingen overtidsbetaling grunnet "særskilt stilling", dette kompenseres med 1 uke ekstra ferie. Svært krevende jobb til tross fro ingen krav om utdannelse. Tilgjengelig etter arbeidstid om det er noe driftskritisk. Tenker å kjøre lønnsforhandlinger, men usikker på hvor mye som er "fair". Jeg tenker en økning til over 500k, dog så er det en stor økning. Tanker? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Hvordan greier dere så store lønnshopp? Er det gjennom forhandlinger?Bedriften min har ikke lønnsforhandlinger, de bare bumper oss bra hvert år. Synes det er ganske behagelig. Hoppene mine kan du se på forrige side her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1498623&p=24777451 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Hvordan greier dere så store lønnshopp? Er det gjennom forhandlinger? Jeg har veldig kvantifiserbart arbeid, så det er relativt enkelt å bare se på tallene og forhandle deretter. Det er også ekstrem manko på folk med mitt nivå av kompetanse innenfor det jeg driver med, så bedriften har ikke så mye annet valg enn å gi meg det jeg vil ha. Samt at jeg har steget i gradene. Alle som jobber hos oss er også utsatt for konstant mas fra rekrutterere, noe arbeidsgiver er klar over, så de pleier ikke å være vanskelige. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 (endret) Stillingstittel: Seniorkonsulent Skyteknologi Erfaring: 10 år (hvorav 2 år som lærling) Sertifisering: Mange. Microsoft (Azure, Server osv.), EMC, VMware VCP, Trend Micro, VEEAM backup, HPE ++ Arbeidsoppgaver: Hovedsaklig implementeringsprosjekter (implementasjonsansvarlig) for å flytte og konsolidere kunders datasenter inn til vår egen private cloud, public cloud eller en hybridløsning. Utdanning: Fagbrev, IT Driftsfaget Årsinntekt: Ca. 900.000,- (inkl. 7 uker vakt i året) Alder: 28 Sted: Stavanger Ny arbeidsgiver, nye muligheter. Solid lønnshopp samtidig som jeg slipper vakt. Stillingstittel: Seniorkonsulent Skyteknologi Erfaring: 11 år (hvorav 2 år som lærling) Sertifisering: Mange. Microsoft (Azure, Server osv.), EMC, VMware VCP, Trend Micro, VEEAM backup, HPE ++ Arbeidsoppgaver: Hovedsaklig implementeringsprosjekter (implementasjonsansvarlig) for å flytte og konsolidere kunders datasenter inn til public cloud eller en hybridløsning. Utdanning: Fagbrev, IT Driftsfaget Årsinntekt: Ca. 1.100.000 (hvorav ca. 15% er bonus, og forutsetter full bonusoppnåelse) Alder: 28 Sted: Stavanger En som la ut lønnsutvikling på forrige side som var litt artig, så satt opp tilsvarende for meg selv etter endt læretid. H2010: 270' V2011: 300' V2012: 320' V2013: 327' V2014: 357' H2014: 400' V2015: 427' V2016: 457' V2017: 500' H2017: 850' (jobbtilbud og inngåelse i vaktlag) V2019: 900' (inkl. vakt) V2019: 1.1M' (bytte av arbeidsgiver) Endret 4. mars 2019 av NoTrace 1 Lenke til kommentar
loddyman Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Bedriften min har ikke lønnsforhandlinger, de bare bumper oss bra hvert år. Synes det er ganske behagelig. Hoppene mine kan du se på forrige side her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1498623&p=24777451 Det høres ut som en meget bra deal. Hadde jeg fått nok lønnsøkning til å dekke inflasjonen, kanskje pluss en halv eller en prosent på toppen av det, så hadde det i utgangspunktet vært nok. Deilig å slippe å ta "den vanskelige samtalen" selv, og egentlig kan du ikke ta den samtalen på alvor hvis du ikke kan true med å slutte hvis du ikke får det som du vil Jeg har veldig kvantifiserbart arbeid, så det er relativt enkelt å bare se på tallene og forhandle deretter. Det er også ekstrem manko på folk med mitt nivå av kompetanse innenfor det jeg driver med, så bedriften har ikke så mye annet valg enn å gi meg det jeg vil ha. Samt at jeg har steget i gradene. Alle som jobber hos oss er også utsatt for konstant mas fra rekrutterere, noe arbeidsgiver er klar over, så de pleier ikke å være vanskelige. Du, og de andre her som ligger over en mill, er helt sikkert verd lønna dere får. Som regel får du den lønna du er verd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå