Gå til innhold

Hva har vi i IT-bransjen i lønn?


Anbefalte innlegg

test888 skrev (På 19.9.2024 den 10:48 AM):

Stillingstittel: Konsulent (Data/analytics)
Sektor: Privat
Erfaring: 0 år (nyutdannet, med et par relevante internships)
Utdanning: Master
Sted: Oslo
Goder: Standard konsulentgoder, mobil, bredbånd osv
Lønn: 615k + bonus avhengig av faktureringsgrad (70k ved 70% fakturering f eks), men ingenting om du fakturerer lite. Litt ekstra hvis du nærmer deg 100%.

Noen tanker om faktureringsbasert bonus for nyutdannet? Syntes tilbudet er helt ok, håpet kanskje på mer, men virker som markedet ikke er tipp topp for nyutdannet heller så kanskje bare å ta det?

Høres ut som et ganske greit tilbud egentlig. Du kan kanskje prøve å forhandle opp grunnlønnen litt, men jeg ville hoppet på det tilbudet.

til referanse kommer du til å tjene vesentlig bedre enn meg med 1år erfaring og bachelorgrad, jeg jobber riktignok inhouse da. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
test888 skrev (På 19.9.2024 den 10:48 AM):

Stillingstittel: Konsulent (Data/analytics)
Sektor: Privat
Erfaring: 0 år (nyutdannet, med et par relevante internships)
Utdanning: Master
Sted: Oslo
Goder: Standard konsulentgoder, mobil, bredbånd osv
Lønn: 615k + bonus avhengig av faktureringsgrad (70k ved 70% fakturering f eks), men ingenting om du fakturerer lite. Litt ekstra hvis du nærmer deg 100%.

Noen tanker om faktureringsbasert bonus for nyutdannet? Syntes tilbudet er helt ok, håpet kanskje på mer, men virker som markedet ikke er tipp topp for nyutdannet heller så kanskje bare å ta det?

Du vil potensielt kunne komme opp i 700k i ditt første år i jobb. Det vil jeg påstå er veldig bra.

Lenke til kommentar
On 19.9.2024 at 10:48 AM, test888 said:

Stillingstittel: Konsulent (Data/analytics)
Sektor: Privat
Erfaring: 0 år (nyutdannet, med et par relevante internships)
Utdanning: Master
Sted: Oslo
Goder: Standard konsulentgoder, mobil, bredbånd osv
Lønn: 615k + bonus avhengig av faktureringsgrad (70k ved 70% fakturering f eks), men ingenting om du fakturerer lite. Litt ekstra hvis du nærmer deg 100%.

Noen tanker om faktureringsbasert bonus for nyutdannet? Syntes tilbudet er helt ok, håpet kanskje på mer, men virker som markedet ikke er tipp topp for nyutdannet heller så kanskje bare å ta det?

Lønna er vel ca. på markedsnivå. Sånn på lengre sikt er det vel det viktigste at du lærer noe som gir deg erfaring, og senere mulighet til å kreve høyere lønn. Altså at det ikke er en dead end jobb.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...