Real-Madrid Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Noen her på forumet som jobber med SEO, eller kjenner noen, og kan fortelle litt om hva lønnsnivået ligger på? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Noen her på forumet som jobber med SEO, eller kjenner noen, og kan fortelle litt om hva lønnsnivået ligger på? Søkemotoroptimaliserer? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) Senior SEO har som regel god kompetanse når det kommer til HTML, CSS, HTTP, Webservere, CDN osv. Blanding av utvikler og devops kompetanse, men som har satt seg ekstra godt inn i hvordan Google, Bing osv rangerer sider (Pagerank). Markedspris i Oslo vil ligge på 7-800k Du har noen tulle SEO'er som bare kan endre noen meta tags i HTML, men det er milevis fra godt nok. Endret 19. januar 2018 av siDDis 1 Lenke til kommentar
Piquet Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Stillingstittel: Tech lead / UtviklerErfaring: 2 år Arbeidsoppgaver: Programmering, faglig utvikling, arkitektur, potet Utdanning: IKT (Uten fagbrev), Dataingeniør ( Droppet ut 2året) Årsinntekt: 750k Goder: Fleksitid, dekt mobil, internet og tidskrifter/bøker/fagutvikling Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) Stillingstittel: Senior SystemkonsulentErfaring: 15 årSertifisering: Ingen. Arbeidsoppgaver: Varierer veldig, alt fra brukersupport til serverdrift. Jobber som konsulent mot kunder i privat og offentlig marked.Utdanning: Fagbrev innen Serviceelektronikk Data og kontorsystemer og Fagskoleingeniør innen Datateknikk Drift og Sikkerhet.Årsinntekt: 550 000 + overtid Arbeidssted: Kristiansand Endret 19. mars 2018 av Mendel Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) Stillingstittel: Seniorkonsulent / utvikler, privat sektor Erfaring: 2,5 år etter studier, men programmert lenge Alder: 26 år Sertifisering: Noe Java, men har nok lite å si innenfor min type jobb Arbeidsoppgaver: Sitter ute hos kunde og skriver kode Utdanning: 5 årig mastergrad fra NTNU Trondheim/gløshaugen (siving datateknikk) Årsinntekt: ~605k fastlønn, ~80k bonus, +overtid (men blir lite av det, kun frivillig). Goder: Gadgetbudsjett, trening, fri mobilbruk, dekt internett, mye kompetansebygging, maks pensjon, behandlingsforsikring, 6 uker ferie og de perksa der. Arbeidstid: 37,5t uke, kjernetid 9-15 men jobber stort sett som jeg vil bare det totalt blir riktig. Arbeidssted: Oslo Endret 12. mai 2018 av Matsemann 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Stillingstittel: Seniorkonsulent Sted: Oslo Erfaring: 5 år Alder: 29 Arbeidsoppgaver: Teknisk utvikling, teamledelse, design og arkitektur av PaaS-programvare Utdanning: Bachelor informasjonssystemer Årslønn: 700 000+ inkl. bonus + gratis internett/telefon Stillingstittel: Løsningsarkitekt Sted: Oslo Erfaring: 7 år Alder: 31 Arbeidsoppgaver: Teamledelse, design og arkitektur av PaaS-programvare, mersalg Utdanning: Bachelor informasjonssystemer Årslønn: ~800.000 inkl bonus + gratis internett/telefon Beveger meg stadig lengre vekk fra å selv utføre de tekniske oppgavene, som er helt i tråd med ambisjonene. Lenke til kommentar
AnnieM Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Stillingstittel: Spesialist Sted: OsloErfaring: 1,5 årAlder: 25 Arbeidsoppgaver: Rådgi kunder på SaaS løsninger, integrasjoner, datasikkerhet/indentitetsstyring, BI, mersalgUtdanning: MSc informassjonssystemer Årslønn: ~850.000 inkl bonus + gratis internett/telefon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 (endret) Stillingstittel: Webutvikler / potet Sted: Oslo, privatErfaring: 9 årAlder: 35 Arbeidsoppgaver: Programmere CMS. Kan litt om alle deler av stacken, men jobber mest med back-end og litt database. "Potet", ikke tech-lead. Løser stort sett alle oppgaver tildelt uten store problemer.Utdanning: Bachelorgrad i InformatikkÅrslønn: 615 000 + gratis internett/telefon. Jeg synes det er litt lite. Endret 18. april 2018 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
W.Rob Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Stillingstittel: Senior konsulent Sted: OsloErfaring: 10 årAlder: 40 Arbeidsoppgaver: FW, switcher, routere, Citrix servere, Hyper-v, Netscaler, login portaler, MS infrastruktur.Utdanning: Cisco CCNA, Citrix CCA, Citrix CCAA, MCSEÅrslønn: ~490.000 gratis internett/telefon Noen som kan tilby meg en jobb med bedre lønn??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Stillingstittel: Senior konsulent Sted: Oslo Erfaring: 10 år Alder: 40 Arbeidsoppgaver: FW, switcher, routere, Citrix servere, Hyper-v, Netscaler, login portaler, MS infrastruktur. Utdanning: Cisco CCNA, Citrix CCA, Citrix CCAA, MCSE Årslønn: ~490.000 gratis internett/telefon Noen som kan tilby meg en jobb med bedre lønn??? Prøv åpen søknad Sopra Steria? Lenke til kommentar
W.Rob Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Stillingstittel: Senior konsulent Sted: Oslo Erfaring: 10 år Alder: 40 Arbeidsoppgaver: FW, switcher, routere, Citrix servere, Hyper-v, Netscaler, login portaler, MS infrastruktur. Utdanning: Cisco CCNA, Citrix CCA, Citrix CCAA, MCSE Årslønn: ~490.000 gratis internett/telefon Noen som kan tilby meg en jobb med bedre lønn??? Prøv åpen søknad Sopra Steria? Tja, kanskje det. Jeg har ikke søkt på andre jobber på 10år, og ser jo jeg ligger LANGT bak det jeg burde. Lenke til kommentar
Stvgr Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Stillingstittel: Systemutvikler Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Systemintegrasjon og applikasjonsutvikling Erfaring: 0 år (5 år i andre bransjer, hvorav det siste var delvis relevant) Alder: 30 Utdanning: Snart siv.ing. (Indøk) Årsinntekt: 460 000 + overtid, PC, mobil, 6 ferieuker, kurs etc. Sted: Stavanger Ikke helt fornøyd, men ble lovet ny forhandling etter et halvt år. Hvor mye er rimelig å be om hvis jeg presterer? 5%? 10%? Stillingstittel: Forsker Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Forskning og utvikling innen maskinlæring og IoT Erfaring: 1 år Alder: 32 Utdanning: Siv.ing. (Indøk) Årsinntekt: 540 000 + overtid, PC, mobil, 6 ferieuker, kurs etc. Sted: Stavanger Samme firma. Meget fornøyd med progresjonen. Stillingstittel: Seniorkonsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Data science/maskinlæring Erfaring: 2,5 år Alder: 33 Utdanning: Siv.ing. (Indøk) Årsinntekt: 900 000 +/- avhengig av faktureringsgrad Sted: Stavanger Har skiftet arbeidsgiver to ganger siden sist. Gode tider. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Stillingstittel: Senior konsulent Sted: Oslo Erfaring: 10 år Alder: 40 Arbeidsoppgaver: FW, switcher, routere, Citrix servere, Hyper-v, Netscaler, login portaler, MS infrastruktur. Utdanning: Cisco CCNA, Citrix CCA, Citrix CCAA, MCSE Årslønn: ~490.000 gratis internett/telefon Noen som kan tilby meg en jobb med bedre lønn??? Prøv åpen søknad Sopra Steria? Tja, kanskje det. Jeg har ikke søkt på andre jobber på 10år, og ser jo jeg ligger LANGT bak det jeg burde. Jeg har stadig vekk kontakt med Sopra Steria i forbindelse med jobb, større amatører skal du lete lenge etter. Ender alltid opp med å gjøre jobben deres fordi deres "kompetente" eksperter ikke finner feilen Lenke til kommentar
xaco Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Det kan du fint oppleve hos de fleste tjenestetilbyderene rundt omkring, har mye med hvor uflaks man har med hvem man treffer, er en god blanding i de fleste selskapene, hvor noen kan mye og andre ikke er så flinke. 3 Lenke til kommentar
galskab Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 (endret) Stillingstittel: Frontend utvikler Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Angular Erfaring: 2 måneder Alder: 25 Utdanning: Bachelor i informatikk Årsinntekt: 420 0000 Sted: Oslo Stillingstittel: Frontend utvikler Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Angular/Javacript/applikasjon på nett Erfaring: 8 måneder Alder: 26 Utdanning: Bachelor i informatikk Årsinntekt: 475 0000 Sted: Oslo Endret 22. april 2018 av galskab Lenke til kommentar
Stvgr Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Stillingstittel: Senior konsulent Sted: Oslo Erfaring: 10 år Alder: 40 Arbeidsoppgaver: FW, switcher, routere, Citrix servere, Hyper-v, Netscaler, login portaler, MS infrastruktur. Utdanning: Cisco CCNA, Citrix CCA, Citrix CCAA, MCSE Årslønn: ~490.000 gratis internett/telefon Noen som kan tilby meg en jobb med bedre lønn??? Prøv åpen søknad Sopra Steria? Tja, kanskje det. Jeg har ikke søkt på andre jobber på 10år, og ser jo jeg ligger LANGT bak det jeg burde. Jeg har stadig vekk kontakt med Sopra Steria i forbindelse med jobb, større amatører skal du lete lenge etter. Ender alltid opp med å gjøre jobben deres fordi deres "kompetente" eksperter ikke finner feilen Sopra Steria har over 1000 ansatte i Norge. At alle er håpløse har jeg vanskelig for å tro. Forøvrig er dette noe IT-konsulenter overalt sier om ansatte i stort sett alle andre selskaper enn sitt eget. Det har vel kanskje mer å gjøre med at når konkurrerende konsulenthus må jobbe sammen så er det fordi de må og ikke nødvendigvis fordi de har spesielt lyst. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Veldig sant det hhstrand sier. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Min erfaring er at det er veldig varierende fra hus til hus, men at enkelte skiller seg ut i negativ retning. Jeg må jobbe med konsulenter fra andre konsulentselskaper hele tiden med mine kunder og det er ganske sterke kontraster når det kommer til hvordan de oppfører seg ovenfor oss både i konkurranse og samarbeid. For meg virker det som at noen av de ikke har noen strategi ovenfor hvordan konsulentene deres skal opptre og overlater det til konsulentene selv, mens andre har klare føringer for hvordan profesjonell oppreden skal utføres uavhengig av om de vi må jobbe med er et konkurrerende selskap eller ikke. Jeg har hvertfall ganske knallharde retningslinjer for hvordan jeg skal opptre dersom konsulenter fra andre selskaper inngår i prosjektet/samarbeidet med en felles kunde. Kundene legger merke til slike ting veldig lett, og det har vært et konkurransefortrinn for oss å alltid oppføre oss profesjonelt og målrettet mot kundens beste i alle sammenhenger, i motsetning til enkelte andre konsulenter som mildt sagt har hatt kritikkverdig oppførsel. Endret 24. april 2018 av Feh Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Stillingstittel: Senior ... Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Utvikling, infrastruktur og litt ymse Erfaring: 18 år Alder: +40 Utdanning: Fagskole pluss endel vekttall i relevant materie Årsinntekt: ca 1 mill Sted: Trondheim 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå