Salvesen. Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Har dårlig lønn, og jeg vet det. Har nylig meldt meg inn i fagorganisasjon, og skal forlange betraktelig mer lønn snart. Tenker å be om 450K, og mener at det høres rettferdig ut med tanke på at jeg bare har noen få års erfaring og ikke har bachelor eller høyere grad. Faktisk en på kundesenteret vårt, som kun har jobbet her et halvt år (og første IT-jobb) som har 40K i året mer enn meg. Bare så det er sagt, å melde seg inn i en fagorganisasjon vill ikke gi noe mer lønn. Det er nok bedre å få flere inn i samme organisasjon og prøve å forhandle frem en tariffavtale. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Har dårlig lønn, og jeg vet det. Har nylig meldt meg inn i fagorganisasjon, og skal forlange betraktelig mer lønn snart. Tenker å be om 450K, og mener at det høres rettferdig ut med tanke på at jeg bare har noen få års erfaring og ikke har bachelor eller høyere grad. Faktisk en på kundesenteret vårt, som kun har jobbet her et halvt år (og første IT-jobb) som har 40K i året mer enn meg. Bare så det er sagt, å melde seg inn i en fagorganisasjon vill ikke gi noe mer lønn. Det er nok bedre å få flere inn i samme organisasjon og prøve å forhandle frem en tariffavtale. Ja, vet det. Men da har man et støtteapparat i ryggen - hvis det trengs. Meldte meg inn i samme org. som 3-4 andre i firmaet her. Jeg jobber for et utenlandsk firma (outsourcet tidligere i år), og har samme lønnen som da jeg jobbet på kundesenteret i samme firmaet. Begrunnelsen er at de kun kjører lønnsøkning 1 gang i året uavhengig av hva som skjer i mellomtiden. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Ja, vet det. Men da har man et støtteapparat i ryggen - hvis det trengs. Meldte meg inn i samme org. som 3-4 andre i firmaet her. Jeg jobber for et utenlandsk firma (outsourcet tidligere i år), og har samme lønnen som da jeg jobbet på kundesenteret i samme firmaet. Begrunnelsen er at de kun kjører lønnsøkning 1 gang i året uavhengig av hva som skjer i mellomtiden. Poenget er at det ikke er noe å støtte seg til. Det er ikke "ulovlig" å betale folk "for lite". Få dere flere medlemmer og få i gang en tariffavtale Lenke til kommentar
thm7 Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Stillingstittel: Spesialkonsulent (offentlig sektor). Erfaring: 13 år Sertifisering: Ingen relevante. Arbeidsoppgaver: Datavarehus, analyse, ETL, etc. Utdanning: Siv.ing. Årsinntekt: 860 000 Lenke til kommentar
V36a Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Ja, vet det. Men da har man et støtteapparat i ryggen - hvis det trengs. Meldte meg inn i samme org. som 3-4 andre i firmaet her. Jeg jobber for et utenlandsk firma (outsourcet tidligere i år), og har samme lønnen som da jeg jobbet på kundesenteret i samme firmaet. Begrunnelsen er at de kun kjører lønnsøkning 1 gang i året uavhengig av hva som skjer i mellomtiden. Poenget er at det ikke er noe å støtte seg til. Det er ikke "ulovlig" å betale folk "for lite". Få dere flere medlemmer og få i gang en tariffavtale Det er ingen flere å få inn. De andre er medlemmer i en annen organisasjon. Endret 19. oktober 2017 av V36a Lenke til kommentar
vennmedpils Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Stillingstittel: Software Utvikler (privat sektor). Erfaring: 8 år Arbeidsoppgaver: Software/arkitektur Utdanning: 3 årig Bachelor i data, nesten ferdig med Master Årsinntekt: 650 000 + bonus + overtid Arbeidsted: Buskerud Begynte på min første jobb med 340.000 i 2008 det har blitt 2 lønnjusteringer siden siste post. Stillingstittel: Software Utvikler (privat sektor). Erfaring: 9 år Arbeidsoppgaver: Software/arkitektur Utdanning: Master Årsinntekt: 673 000 + bonus (ca 30000) + overtid Arbeidsted: Buskerud Begynte på min første jobb med 340.000 i 2008 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Hva du jobber som: Produksjonsmedarbeider(betong) Hvor gammel du er: 24 snart 25 Hvor mye tjener du i timeslønn: 186,92 (7,5t arbeidsdag) Hvor mye betaler du i skatt? Tabell 7100 Utdanning: Data ingeniør Drittkjedelig jobb med ingen karrièremuligheter, but moeny is money I guess. Hva du jobber som: Fullstack-utvikler (Web/database/php) Hvor gammel du er: 25 Hvor mye tjener du(dagslønn/tilltak gjennom NAV): 365kr Hvor mye betaler du i skatt? Ingen skatt Utdanning: Data ingeniør Jeg er veldig fornøyd med jobben. Ettersom jeg allerede har programmert før så tar jeg ting veldig fort. Noe som er greit når jeg aldri har vært innom PHP før. Har jobbet her en mnd allerede og har lært utrolig masse. Kommer til å få fast om et par mnd. Stillingstittel: Front end Utvikler (privat sektor). Erfaring: 3 mnd Arbeidsoppgaver: Web/database/php Utdanning: Bachelor, Data Ing. Årsinntekt: 380 000 Arbeidsted: Kristiansand Goder: Mobil + abonnement dekket og internett Jeg er veldig fornøyd, selv om jeg har blitt "demotert" til Front-end så blir det mye av de samme oppgavene jeg kommer til å jobbe med fremover. Håper på å få noe høyere lønn når prøvetiden er over. Endret 28. oktober 2017 av Emsal 1 Lenke til kommentar
handprint Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Stillingstittel: Senioringeniør (offentlig sektor)Erfaring: 5 år etter bachelorArbeidsoppgaver: Databaser, web, arkitektur Utdanning: Bachelor, snart master Årsinntekt: ca 690 000 + overtid Arbeidsted: Norge Goder: Mobil, internett, fleksitid, reiser, kursing o.l. Endret 31. oktober 2017 av handprint Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Ny update etter årets lønnsoppgjør. Inkluderer gjennomsnittlig vakttillegg per år (8 uker på vakt). Stillingstittel: Seniorkonsulent - Datasenter Erfaring: 9 år (hvorav 2 år som lærling) Sertifisering: Mange. EMC, VMware VCP, Microsoft, Trend Micro, VEEAM backup, HPE ++ Arbeidsoppgaver: Hovedsaklig implementeringsprosjekter (implementasjonsansvarlig) for å flytte og konsolidere kunders datasenter inn til våre serverrom (IaaS, housing, ASP osv) eller public clouds. Utdanning: Fagbrev, IT Driftsfaget Årsinntekt: Ca. 620.000,- Alder: 26 Sted: Stavanger Utrolig hva et lite jobbtilbud fra et annet firma kan gjøre... Stillingstittel: Seniorkonsulent Skyteknologi Erfaring: 9 år (hvorav 2 år som lærling) Sertifisering: Mange. EMC, VMware VCP, Microsoft, Trend Micro, VEEAM backup, HPE ++ Arbeidsoppgaver: Hovedsaklig implementeringsprosjekter (implementasjonsansvarlig) for å flytte og konsolidere kunders datasenter inn til vår egen private cloud, public clouds eller en hybridløsning. Utdanning: Fagbrev, IT Driftsfaget Årsinntekt: Ca. 820.000,- Alder: 26 Sted: Stavanger 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Ny update etter årets lønnsoppgjør. Inkluderer gjennomsnittlig vakttillegg per år (8 uker på vakt). Stillingstittel: Seniorkonsulent - Datasenter Erfaring: 9 år (hvorav 2 år som lærling) Sertifisering: Mange. EMC, VMware VCP, Microsoft, Trend Micro, VEEAM backup, HPE ++ Arbeidsoppgaver: Hovedsaklig implementeringsprosjekter (implementasjonsansvarlig) for å flytte og konsolidere kunders datasenter inn til våre serverrom (IaaS, housing, ASP osv) eller public clouds. Utdanning: Fagbrev, IT Driftsfaget Årsinntekt: Ca. 620.000,- Alder: 26 Sted: Stavanger Utrolig hva et lite jobbtilbud fra et annet firma kan gjøre... Stillingstittel: Seniorkonsulent Skyteknologi Erfaring: 9 år (hvorav 2 år som lærling) Sertifisering: Mange. EMC, VMware VCP, Microsoft, Trend Micro, VEEAM backup, HPE ++ Arbeidsoppgaver: Hovedsaklig implementeringsprosjekter (implementasjonsansvarlig) for å flytte og konsolidere kunders datasenter inn til vår egen private cloud, public clouds eller en hybridløsning. Utdanning: Fagbrev, IT Driftsfaget Årsinntekt: Ca. 820.000,- Alder: 26 Sted: Stavanger Gratulerer! Fikk du tilbudt samme lønn fra nytt firma, eller økte de? :-) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 (endret) Takk for det! Ble tilbudt 700.000 fra det andre firmaet. Totalen på 820.000 inkluderer 8 uker vakttillegg i løpet av året. Endret 6. november 2017 av NoTrace Lenke til kommentar
Rettot Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Stillingstittel: Teknisk konsulent ut 2017. Starter i ny jobb i 2018.Erfaring: 2,5 år + 2 år som lærling. Sertifisering: CCNAArbeidsoppgaver: Teknisk konsulent:Installasjon og drift av WAN/LAN/WLAN. Routing/Switching. Kun Cisco. Mye prosjektarbeid i ulike byggeprosjekt. Befaring, planlegging og dokumentering. Service manager: Oppfølging av service senter. Oppretteholde SLA, eskaleringer, driftsmøter, AD, fagapplikasjoner. Prosjektledelse. Utdanning: Fagbrev IKT-driftsfaget. Drift av lokalnettverk, høyskolefag.Årsinntekt: I overkant av 500 000,-. Dekt bredbånd og mobil. Pluss overtid, ofc. Lenke til kommentar
beniba Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 (endret) Stillingstittel: Onsite IT-konsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Onsite og infrastruktur-oppgaver Erfaring: 0 år i denne bransjen, tidligere jobbet med feilhåndtering innen telekom og med forsikring Alder: 26 Utdanning: Bachelor i Webutvikling + 1/2 master Årsinntekt: 300' Sted: Oslo Skrall lønn, forhåpentligvis fast her etter hvert. Hvis ikke så finner jeg meg ny jobb. Ny jobb fra 01.01 Stillingstittel: Teknisk IT-konsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Installering og konfig av programvare på server, migrere data, teknisk leveranse i prosjekter, samt workshops og være med i salgsprosessen Sertifisering: ITIL Foundation Erfaring: 1 år Alder: 27 Utdanning: Bachelor i Webutvikling + 1/2 master Årsinntekt: ca 550' + overtid og dekket mobil Sted: Oslo Endret 21. november 2017 av FB.606921041 Lenke til kommentar
OtherHalf Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Stillingstittel: Systemkonsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Presale, installasjoner og implementering av IT-løsninger og infrastruktur Sertifisering: Flere produktsertifiseringer fagapplikasjoner, jobber nå mot MCSA Erfaring: 3 år Alder: 26 Utdanning: Bachelor i Informasjonssystemer Årsinntekt: ca 500 + firmabil, tlf osv. Sted: Sarpsborg Lenke til kommentar
Mazothian Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Stillingstittel: Teknisk IT-konsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Implementasjon og konfigurasjon av Platform-as-a-Service Sertifisering: ServiceNow System Administrator Erfaring: 0,5 år (deltid) Alder: 24 Utdanning: Dataingeniør, Bachelor + 1/4 Master Årsinntekt: 550' + Overtid Sted: Oslo Lenke til kommentar
Ryel Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Stillingstittel: IT-Konsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Backend utvikler Erfaring: 0 år Alder: 22 Utdanning: Prog&Nett på UiO, Bachelor. Årsinntekt: 505 + andre bonuser Sted: OsloFerdig med master til vår, og får da litt hopp i inntekt. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Stillingstittel: Systemanalytiker Erfaring: 2,5 år Sertifisering: EUCIP IT Administrator, ITIL Foundation Arbeidsoppgaver: Monitorering Sted: Utdanning: IT Administrator (fagskole) Årsinntekt: 380K + ca. 120K i året som vakt Stillingstittel: Systemanalytiker Erfaring: 2,5 år Sertifisering: EUCIP IT Administrator, ITIL Foundation Arbeidsoppgaver: Monitorering Utdanning: IT Administrator (fagskole) Årsinntekt: 452 000 + ca. 140K i året som vakt Goder: Fleksitid, dekt mobil og abonnement, div. forsikringer Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Stillingstittel: Systemanalytiker Erfaring: 2,5 år Sertifisering: EUCIP IT Administrator, ITIL Foundation Arbeidsoppgaver: Monitorering Sted: Utdanning: IT Administrator (fagskole) Årsinntekt: 380K + ca. 120K i året som vakt Stillingstittel: Systemanalytiker Erfaring: 2,5 år Sertifisering: EUCIP IT Administrator, ITIL Foundation Arbeidsoppgaver: Monitorering Utdanning: IT Administrator (fagskole) Årsinntekt: 452 000 + ca. 140K i året som vakt Goder: Fleksitid, dekt mobil og abonnement, div. forsikringer Hvordan er vaktordningen din? Lenke til kommentar
V36a Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Stillingstittel: Systemanalytiker Erfaring: 2,5 år Sertifisering: EUCIP IT Administrator, ITIL Foundation Arbeidsoppgaver: Monitorering Sted: Utdanning: IT Administrator (fagskole) Årsinntekt: 380K + ca. 120K i året som vakt Stillingstittel: Systemanalytiker Erfaring: 2,5 år Sertifisering: EUCIP IT Administrator, ITIL Foundation Arbeidsoppgaver: Monitorering Utdanning: IT Administrator (fagskole) Årsinntekt: 452 000 + ca. 140K i året som vakt Goder: Fleksitid, dekt mobil og abonnement, div. forsikringer Hvordan er vaktordningen din? Går hver 6. uke. Driftssentervakt, så er første kontaktpunkt. Arbeidsmengde varierer selvsagt veldig. Hender man også må rykke ut til datarom. En del ekstra arbeid, men føler kompensasjonen er OK i forhold til arbeidsmengde. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Får du ekstra betalt ved utrykk, eller er det flatt tillegg uansett arbeidsmengde? Hvor mye har du fast per vaktuke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå