Gjest ceaf5...42b Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 Stillingstittel: Utvikler Sektor: Privat Erfaring: 0 år (nyutdannet) Alder: 22 Utdanning: Bachelor Dataingeniør Sted: Oslo Goder: Mobil, fri telefon, internett, reise, helse- og livsforsikring, kantine, 30d betalt ferie, ESPP Lønn: 816.000 + bonus Anonymous poster hash: ceaf5...42b Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 (endret) Gjest ceaf5...42b skrev (32 minutter siden): Stillingstittel: Utvikler Sektor: Privat Erfaring: 0 år (nyutdannet) Alder: 22 Utdanning: Bachelor Dataingeniør Sted: Oslo Goder: Mobil, fri telefon, internett, reise, helse- og livsforsikring, kantine, 30d betalt ferie, ESPP Lønn: 816.000 + bonus Anonymous poster hash: ceaf5...42b Wow det var heftig! Har dere feriepenger +30 dager betalt ferie? Altså ingen trekk for feriedager? Endret 8. juli 2023 av Salvesen. Lenke til kommentar
Gjest ceaf5...42b Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 1 hour ago, Salvesen. said: Wow det var heftig! Har dere feriepenger +30 dager betalt ferie? Altså ingen trekk for feriedager? Takk, jeg er fornøyd selv! Ja, korrekt. Anonymous poster hash: ceaf5...42b Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 Gjest ceaf5...42b skrev (1 minutt siden): Takk, jeg er fornøyd selv! Ja, korrekt. Anonymous poster hash: ceaf5...42b wow, det er jo helt enormt. Aldri hørt om noen med slike avtaler før. Gratulerer. Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 Gjest ceaf5...42b skrev (13 minutter siden): Takk, jeg er fornøyd selv! Ja, korrekt. Anonymous poster hash: ceaf5...42b Hvordan fikk du til det? Sitter selv en del med ansettelse av utviklere, og ville aldri i verden betalt så mye for en nyutdannet utvikler! No offence altså, veldig bra for deg! Bare ble nysgjerrig på hvordan du endte der. 5 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 Det er ganske godt jobbet ja. Jeg ansetter seniorer på den lønna. Er det noe ala Microsoft eller Google du jobber for? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 (endret) Gavekort skrev (17 minutter siden): Det er ganske godt jobbet ja. Jeg ansetter seniorer på den lønna. Er det noe ala Microsoft eller Google du jobber for? Da ville vell personen nevnt aksjeopsjoner etc. Men ja, samme her. Endret 8. juli 2023 av Salvesen. Lenke til kommentar
Gjest ceaf5...42b Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 24 minutes ago, Gavekort said: Er det noe ala Microsoft eller Google du jobber for? Ja, noe i den duren. 7 minutes ago, Salvesen. said: Da ville vell personen nevnt aksjeopsjoner etc. Vi har en aksjeordning hvor man kan kjøpe aksjer til en billig penge. Anonymous poster hash: ceaf5...42b Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 Dette har jeg ekstremt vanskelig for å tro. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 Salvesen. skrev (1 time siden): Wow det var heftig! Har dere feriepenger +30 dager betalt ferie? Altså ingen trekk for feriedager? Det tviler jeg på. Da tror jeg heller gjesten ikke helt har forstått hvordan feriepenger fungerer. Mange selskaper beskriver ferie som "betalt" når man har feriepenger som dekker bortfall av lønn, så skjønner evt forvirring. Hvis jeg tar feil så betyr det 12,5% ekstra lønn på toppen - det er i så fall strålende, men en underlig måte å kommunisere den fantastiske lønnen på. 4 Lenke til kommentar
Gjest ceaf5...42b Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 36 minutes ago, Elgen-Hansi said: Hvordan fikk du til det? Sitter selv en del med ansettelse av utviklere, og ville aldri i verden betalt så mye for en nyutdannet utvikler! No offence altså, veldig bra for deg! Bare ble nysgjerrig på hvordan du endte der. Godt spørsmål. Jeg har en litt unik portefølje med ting jeg har jobbet med på fritiden. Det, pluss en god dose flaks, gjorde at jeg kom meg igjennom intervjuene. I tillegg er selskapet preget av amerikanske tilstander. Jeg er underrepresentert som nordmann Anonymous poster hash: ceaf5...42b Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 nirolo skrev (4 minutter siden): Det tviler jeg på. Da tror jeg heller gjesten ikke helt har forstått hvordan feriepenger fungerer. Mange selskaper beskriver ferie som "betalt" når man har feriepenger som dekker bortfall av lønn, så skjønner evt forvirring. Stemmer nok det du sier. Tar som oftest et par år før folk forstår hvordan feriepenger/-dager funker. Jeg har også 30 dager betalt ferie og feriepenger(12%), men trekkes for 25 dager i juni slik de fleste andre. Lenke til kommentar
Gjest ceaf5...42b Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 4 minutes ago, nirolo said: Det tviler jeg på. Da tror jeg heller gjesten ikke helt har forstått hvordan feriepenger fungerer. Mange selskaper beskriver ferie som "betalt" når man har feriepenger som dekker bortfall av lønn, så skjønner evt forvirring. Hvis jeg tar feil så betyr det 12,5% ekstra lønn på toppen - det er i så fall strålende, men en underlig måte å kommunisere den fantastiske lønnen på. Jeg tror det er formulert slik ifb. med fremmede arbeidstakere som forventer lønnet ferie på lik linje med kompensasjonspakken i USA og andre land. Jeg er helt enig i at det er en snodig ordning for oss i Norge. Anonymous poster hash: ceaf5...42b Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. juli 2023 Del Skrevet 8. juli 2023 nirolo skrev (38 minutter siden): Det tviler jeg på. Da tror jeg heller gjesten ikke helt har forstått hvordan feriepenger fungerer. Mange selskaper beskriver ferie som "betalt" når man har feriepenger som dekker bortfall av lønn, så skjønner evt forvirring. Hvis jeg tar feil så betyr det 12,5% ekstra lønn på toppen - det er i så fall strålende, men en underlig måte å kommunisere den fantastiske lønnen på. Ja jeg tror nok det samme. Lenke til kommentar
Gjest d7ffc...7a1 Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Spørsmål: som selvstendig konsulent, derom man får oppdrag i en annen by, er det vanlig at kunden dekker reise kostnader? Anonymous poster hash: d7ffc...7a1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 (endret) Gjest d7ffc...7a1 skrev (1 time siden): Spørsmål: som selvstendig konsulent, derom man får oppdrag i en annen by, er det vanlig at kunden dekker reise kostnader? Anonymous poster hash: d7ffc...7a1 Nei. Edit: Kunder forventer at du kan utføre oppdrag du søker på og at kostnadene dine er priset inn. Du kan f.eks øke timeprisen med 10 kr, så har du 1500 brutto pr mnd i reisegodtgjørelse. Endret 11. juli 2023 av nirolo Lenke til kommentar
Gjest 481f8...30c Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Stillingstittel: IT-Konsulent Sektor: Privat Erfaring: 0 år (nyutdannet) Alder: Midten av 20-årene Utdanning: Bachelor + master innen IT Sted: Oslo Goder: Mobil, internett, aksjeordning, utstyr kontor, kurs og diverse. Lønn: ~660 000 inkl. Bonus ——————— Litt usikker på hvor jeg ligger i lønnsmessig etter mye snakk om høy inflasjon og usikre tider. Anonymous poster hash: 481f8...30c Lenke til kommentar
Uv Ismann Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 660 er litt over begynnerlønnsanbefalingen til Tekna f.eks, så om man legger på litt for årets inflasjon så høres det kurant ut. Lenke til kommentar
Gjest 2d86e...023 Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Stillingstittel: Konsulent Sektor: Privat Erfaring: 8 år Utdanning: Fagbrev + Bachelor IT Sted: 1.5 t unna Oslo Goder: Mobil/bredbånd/helseforsikring Lønn: 940 000 Anonymous poster hash: 2d86e...023 Lenke til kommentar
Gjest abdf1...678 Skrevet 12. juli 2023 Del Skrevet 12. juli 2023 12 hours ago, Guest 2d86e...023 said: Stillingstittel: Konsulent Sektor: Privat Erfaring: 8 år Utdanning: Fagbrev + Bachelor IT Sted: 1.5 t unna Oslo Goder: Mobil/bredbånd/helseforsikring Lønn: 940 000 Anonymous poster hash: 2d86e...023 Du har god lønn. Jeg er også konsulent, og har dobbelt så mye erfaring som deg, og bare 20k mere i lønn. Jeg bor og jobber i Oslo. Anonymous poster hash: abdf1...678 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå