Zash Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Stillingstittel: Operations Engineerer Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Drift, feilsøking og overvåking Erfaring: 0.5 år i denne jobben, litt ymse erfaring tidligere, men ca 1.5 år relevant Alder: 27 Utdanning: Bachelor Årsinntekt: 450 000 + overtid. (Startlønn) Sted: Bergen Lenke til kommentar
almond Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Stillingstittel: IT-Konsulent / Support Sektor: Stat / Kommune Arbeidsoppgaver: Support Erfaring: 1 år Alder: 26 Utdanning: Bachelor Årsinntekt: 385k Sted: Vestfold Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 (endret) Liten oppdatering fra meg. I disse tider (i regionen) er det bedre enn ingenting. Er nylig blitt seniorkonsulent samt. fått noen nye arbeidsoppgaver. Stillingstittel: Seniorkonsulent - Datasenter Erfaring: 8 år (hvorav 2 år som lærling) Sertifisering: Mange. EMC (VSPEX, VSPEX BLUE, VBLOCK), VMware VCP (DCV, Cloud og Desktop (VDI)), Microsoft (MCITP og MCP), Trend Micro (Deep Security), VEEAM backup, HP (server & blade) ++ Arbeidsoppgaver: Hovedsaklig implementeringsprosjekter (implementasjonsansvarlig) for å flytte og konsolidere kunders datasenter inn til våre serverrom (IaaS, housing, ASP osv). Utdanning: Fagbrev, IT Driftsfaget Årsinntekt: Ca. 500.000,- grunnlønn (+ div. goder og en del overtid) Alder: 25 Sted: Stavanger Har forøvrig også goder mtp. dekket internett (opp til 500kr/mnd), mobil, trening, gode pensjonsordninger, forsikringer osv. Ny update etter jeg gikk inn i vaktlag. Årsinntekten er omtrentlig, da den varierer noe etter hvor mange oppdrag man får i løpet av vaktuken. Men har lagt inn et gjennomsnitt. Stillingstittel: Seniorkonsulent - Datasenter Erfaring: 8 år (hvorav 2 år som lærling) Sertifisering: Mange. EMC, VMware VCP, Microsoft, Trend Micro, VEEAM backup, HPE ++ Arbeidsoppgaver: Hovedsaklig implementeringsprosjekter (implementasjonsansvarlig) for å flytte og konsolidere kunders datasenter inn til våre serverrom (IaaS, housing, ASP osv) eller public clouds. Utdanning: Fagbrev, IT Driftsfaget Årsinntekt: Ca. 580.000,- (+ div. goder og en del overtid) Alder: 26 Sted: Stavanger Endret 11. januar 2017 av TheHaughom Lenke til kommentar
Sushifire Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Stillingstittel: IT Operations Manager Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Drift, men også noe support Erfaring: 3 år Alder: 30 Utdanning: Ingen Årsinntekt: 442k Sted: Vestfold Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Update for 2017: Stillingstittel: It-ansvarligErfaring: 2 år 11 månederSektor: Privat Alder: 25Sertifisering: Ingen foreløpigArbeidsoppgaver: Drift, utvikling, support osv.Utdanning: Bachelor - It og LedelseÅrsinntekt: 486 000 + 100 000 i diverse mulige bonuser basert på prestasjonMye fleksitid og hjemmekontor + mobil og internett. Update for 2016: Stillingstittel: It-ansvarligErfaring: 1 år 11 månederSektor: Privat Alder: 24Sertifisering: Ingen foreløpigArbeidsoppgaver: Drift, utvikling, support osv.Utdanning: Bachelor - It og LedelseÅrsinntekt: 420 000 + 100 000 i diverse mulige bonuser basert på prestasjonMye fleksitid og hjemmekontor + mobil og internett. Lenke til kommentar
Stvgr Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Update for 2017: Stillingstittel: It-ansvarligErfaring: 2 år 11 månederSektor: Privat Alder: 25Sertifisering: Ingen foreløpigArbeidsoppgaver: Drift, utvikling, support osv.Utdanning: Bachelor - It og LedelseÅrsinntekt: 486 000 + 100 000 i diverse mulige bonuser basert på prestasjon Mye fleksitid og hjemmekontor + mobil og internett. Update for 2016: Stillingstittel: It-ansvarligErfaring: 1 år 11 månederSektor: Privat Alder: 24Sertifisering: Ingen foreløpigArbeidsoppgaver: Drift, utvikling, support osv.Utdanning: Bachelor - It og LedelseÅrsinntekt: 420 000 + 100 000 i diverse mulige bonuser basert på prestasjon Mye fleksitid og hjemmekontor + mobil og internett. Grattis med god stigning! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 Stillingstittel: Webutvikler (Praktikant) Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Utvikling, support for klienter Erfaring: 2.5mnd i denne bedriften (7 år på privaten med fikling siden jeg var 13) Alder: 20 Utdanning: Ingen relevant Årsinntekt: 144.000 Sted: Sør Trøndelag Mulig forfremmelse i slutten av måneden, fra Praktikant til full stilling Lenke til kommentar
Diablos Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Stillingstittel: IT-Drift og Support Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: It-Drift (windows miljø, vmware løsninger m.m.) og IT support. Erfaring: 7,5 år it-drift + 2 år med ren 2. linje it support Alder: 33 Utdanning: Ingen Årsinntekt: 528.000 (+ mobil, laptop og internett) Sted: Oslo Endret 10. februar 2017 av Diablos Lenke til kommentar
btor Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Stillingstittel: IT-konsulent (offentlig sektor).Erfaring: 10 årSertifisering: Ingen Arbeidsoppgaver: Drift / 3. linje / konfig / installering / oppgradering / patching Utdanning: BachelorÅrsinntekt: 565 000 + overtid + telefon/bredbånd Vurderer å bytte til privat sektor, noen som har noen erfaringer å dele rundt det? Forskjeller, ting å tenke på osv? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Stillingstittel: Systemutvikler/konsulent Erfaring: rundt 1 år Arbeidsoppgaver: Full stack utvikler. Mest java backend, men noe javascript frontend i det prosjektet jeg sitter på nå. Utdanning: B.Sc(og noen studiepoeng på masternivå) Årsinntekt: 490 000 Sted: Oslo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Stillingstittel: Webutvikler (Praktikant) Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Utvikling, support for klienter Erfaring: 2.5mnd i denne bedriften (7 år på privaten med fikling siden jeg var 13) Alder: 20 Utdanning: Ingen relevant Årsinntekt: 144.000 Sted: Sør Trøndelag Mulig forfremmelse i slutten av måneden, fra Praktikant til full stilling Stillingstittel: Webutvikler Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Utvikling, support for klienter Erfaring: 5mnd i denne bedriften (7 år på privaten med fikling siden jeg var 13) Alder: 20 Utdanning: Ingen relevant Årsinntekt: 350 000 Sted: Sør Trøndelag Da har jeg signert fulltids kontrakt Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Stillingstittel: Full-stack developer Erfaring: 1.5 år Sektor: Privat Sertifisering: Ingen Utdanning: Bachelor programmering Årsinntekt: 400 000. ~25k i bonus i tillegg hver halvår, men det driter banken i. Diverse andre goder. Ulemper: Ingen fleksitid, fast 8-16. Ingen overtid eller avspasering. Ingen kurs. Jeg endte med å bytte jobb. Men jeg sliter litt med å se poenget med å jobbe. Det er demotiverende å vite at en leilighet som koster 2.5m i dag vil koste 3m neste år, man er alltid like langt unna. Noen som har erfaring med å jobbe i utlandet? Stillingstittel: Full-stack developer Erfaring: 2 år Sektor: Privat Sertifisering: Ingen Utdanning: Bachelor programmering Årsinntekt: 520 000 + bonus. Diverse andre goder, forsikring, kurs, mobil, internett etc. Endret 29. mars 2017 av sunsunsun 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Stillingstittel: Full-stack developer Erfaring: 1.5 år Sektor: Privat Sertifisering: Ingen Utdanning: Bachelor programmering Årsinntekt: 400 000. ~25k i bonus i tillegg hver halvår, men det driter banken i. Diverse andre goder. Ulemper: Ingen fleksitid, fast 8-16. Ingen overtid eller avspasering. Ingen kurs. Jeg endte med å bytte jobb. Men jeg sliter litt med å se poenget med å jobbe. Det er demotiverende å vite at en leilighet som koster 2.5m i dag vil koste 3m neste år, man er alltid like langt unna. Noen som har erfaring med å jobbe i utlandet? Stillingstittel: Full-stack developer Erfaring: 2 år Sektor: Privat Sertifisering: Ingen Utdanning: Bachelor programmering Årsinntekt: 520 000 + bonus. Diverse andre goder, forsikring, kurs, mobil, internett etc. Nå går jeg veldig off-topic, men flytter du til f.eks bergen er det mye lettere og komme inn i boligmarkedet. Muligens litt lavere lønn, men mye lavere boligpriser. Hvis du skal bo i Oslo - hva med litt pendlevei og flytt litt forbi Lillestrøm evt? Forøvrig så får du vel 2.5M i lån med 520.000 :-) Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Stillingstittel: UX designer Sektor: Privat - konsulentfirma Arbeidsoppgaver: UX Erfaring: 0 år Utdanning: Master Årsinntekt: 500 000 + 30k bonus Sted: Oslo Grei lønn? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Stillingstittel: Full-stack developer Erfaring: 1.5 år Sektor: Privat Sertifisering: Ingen Utdanning: Bachelor programmering Årsinntekt: 400 000. ~25k i bonus i tillegg hver halvår, men det driter banken i. Diverse andre goder. Ulemper: Ingen fleksitid, fast 8-16. Ingen overtid eller avspasering. Ingen kurs. Jeg endte med å bytte jobb. Men jeg sliter litt med å se poenget med å jobbe. Det er demotiverende å vite at en leilighet som koster 2.5m i dag vil koste 3m neste år, man er alltid like langt unna. Noen som har erfaring med å jobbe i utlandet? Stillingstittel: Full-stack developer Erfaring: 2 år Sektor: Privat Sertifisering: Ingen Utdanning: Bachelor programmering Årsinntekt: 520 000 + bonus. Diverse andre goder, forsikring, kurs, mobil, internett etc. Gratulerer med veldig bra lønnsoppgang! Kjenner igjen følelsen, samtidig så blir det ikke bedre av å ikke jobbe. Du får prøve å finne verdi i andre ting, og eventuelt spare mer enn "andre" folk. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) . Endret 16. desember 2018 av Joe DiMaggio Lenke til kommentar
Vardark Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg gjør meg ferdig med datateknologi-masteren min på NTNU denne våren, og begynner i jobb til høsten. Stillingstittel: IT-konsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Utvikling Erfaring: 0 år Alder: 24 Utdanning: Master Årsinntekt: 525 000 Sted: Oslo 2 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Gode tider i IT bransjen, skjønner jeg. Har du noe imot å sende navn på selskapet på melding? Lenke til kommentar
beniba Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Stillingstittel: Onsite IT-konsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Onsite og infrastruktur-oppgaver Erfaring: 0 år i denne bransjen, tidligere jobbet med feilhåndtering innen telekom og med forsikring Alder: 26 Utdanning: Bachelor i Webutvikling + 1/2 master i ux Årsinntekt: 300' Sted: Oslo Skrall lønn, forhåpentligvis fast her etter hvert. Hvis ikke så finner jeg meg ny jobb. Lenke til kommentar
Computron Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Stillingstittel: Onsite IT-konsulent Sektor: Privat Arbeidsoppgaver: Onsite og infrastruktur-oppgaver Erfaring: 0 år i denne bransjen, tidligere jobbet med feilhåndtering innen telekom og med forsikring Alder: 26 Utdanning: Bachelor i Webutvikling + 1/2 master i ux Årsinntekt: 300' Sted: Oslo Skrall lønn, forhåpentligvis fast her etter hvert. Hvis ikke så finner jeg meg ny jobb. 300K i året med din utdanning....og i Oslo? Det er vel faktisk lavere enn hva en totalt ufaglært med 0 erfaring får i en supportjobb på 1. linje. Eller vanlig kundeservice for den saks skyld. Hvis du har muligheter andre steder, noe jeg vil tippe du har, bytt jobb fort som fanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå